جی 4 ال‌جی با بدنه چرمی، صفحه‌نمایش 5.5 اینچی خمیده و دوربین با دیافراگم F1.8 رونمایی شد

پس از ماه‌های شایعات و البته درز تصاویر و مشخصات زیاد ال‌جی رسماً گوشی پرچم‌دار جدید خود G4 را رونمایی کرد. از آن‌جایی که پرچم‌دار گذشته این شرکت G3 فروش بسیار خوبی داشت کنجکاویم تا بدانیم ال‌جی این‌بار چه ویژگی‌های منحصربه‌فردی را در پرچم‌دار خود برای رقابت با سایرین گنجانده است. پس با ما همراه باشید.

8

بگذارید از طراحی و کیفیت ساخت شروع کنیم. همان‌طور که تصاویر درز کرده نشان داده بودند کلیت طراحی G4 ثابت مانده و کماکان با دکمه‌های کنترل صدا و پاور در پشت گوشی و زیر لنز دوربین مواجهیم. فرستنده نوری برای فوکوس لیزری و همچنین فلش دوگانه LED نیز در دو طرف دوربین قرار گرفته و اسپیکر نیز کماکان در پشت قرار گرفته است.

LG-G4-plastic-back

اما همان‌طور که می‌دانید بزرگترین تغییر این‌بار عرضه جی 4 در دو مدل مختلف است: یکی با قاب پشتی پلاستیکی که مانند جی 3 در سه رنگ خاکستری تیره، سفید و طلایی عرضه خواهد شد و دیگری هم با قاب پشتی چرم اصل که در رنگ‌های قهوه‌ای، مشکی، کرمی، آبی آسمانی و زرد با قیمتی احتمالاً بالاتر وارد بازار خواهد شد.

LG-G4-display

ال‌جی ادعا می‌کند برخلاف سامسونگ و اپل که به دنبال طراحی‌هایی ماشینی و دقیق و صنعتی هستند این شرکت سعی کرده تا طراحی جی 4 را دوستانه‌تر و با ارگونومی بیشتر انجام دهد.

 

به صفحه‌نمایش که برسید ال‌جی برای رقابت با پیروز این میدان یعنی گلکسی اس 6 گوشی خود را به بهترین فناوری در دسترس مجهز کرده است. صفحه‌نمایش 5.5 اینچی QHD این گوشی از نظر وضوح و اندازه نسبت به G3 تغییری نداشته است اما حالا کمی خمیده بوده و از فناوری کوانتوم نقطه نیز برخوردار است.

LG-G4-Quantum-Dot-Display

به ادعای ال‌جی این فناوری 25 درصد روشنایی بیشتر، 50 درصد کنتراست و 20 درصد گستره نمایش رنگی وسیع‌تری را به همراه خواهد آورد که در مقایسه با مدل قبلی قابل توجه بوده و 20 درصد هم مصرف انرژی کمتری دارد. خمیدگی این گوشی به اندازه G Flex 2 نیست اما می‌تواند گوشی شما را متفاوت از سایرین جلوه دهد و به ادعای ال‌جی 20 درصد دوام بیشتر را نسبت به صفحه‌نمایش تخت فراهم کند.

LG-G4-manual-camera

به دوربین که می‌رسیم ال‌جی سعی دارد آن را یکی از بزرگترین نقاط قدرت جی 4 و برگ برنده آن نسبت به رقبا جلوه دهد. دوربین مانند مدل قبلی کماکان 16 مگاپیکسلی است اما حالا با بیشترین گشادگی دیافراگم میان گوشی‌های هوشمند یعنی F/1.8 مواجهیم که به ادعای ال‌جی باعث عکسبرداری بهتر در نور کم حتی از سایر رقبا با دیافراگم F/1.9 (یعنی گلکسی اس 6) می‌شود. این دوربین همچنان به لطف فوکوس لیزری می‌تواند حتی در نور کم نیز در کثری از ثانیه (0.276 ثانیه) روی سوژه‌ها فوکوس کند و تصاویری فوق‌العاده را ثبت کند. همان‌طور که انتظار دارید دوربین جی 4 قادر است تا با وضوح 4K یا 2160p نیز فیلم‌برداری کند و یا اگر راضی به فیلم‌برداری با وضوح پایین‌تر 1080p باشید نرخ فریم روان 60 fps را فراهم کند.

LG-G4-sensor-and-aperture

در حالت دستی دوربین می‌توانید علاوه بر ISO، فوکوس و تعادل سفیدی سرعت شاتر را نیز تنظیم کنید و تصاویری فوق‌العاده و هنری را خلق کنید. ال‌جی ادعا می‌کند حتی در سرعت باز شدن دوربین نیز از گلکسی اس 6 بهتر بوده و ظرف مدت 0.6 می‌تواند آماده عکاسی شود؛ همچنین ظاهراً درست شبیه به گلکسی اس 6 با دوبار فشار دادن دکمه ولوم پایین می‌توانید دوربین را فراخوانی کنید. سنسور دوربین هم بزرگتر شده و به این ترتیب نسبت به اکثر گوشی‌های دیگر تصاویری 80 درصد روشن‌تر را در نور کم تجربه خواهید کرد. لرزش‌گیر اپتیکال نسبت به جی 3 ارتقا یافته و حالا ماژول دوربین می‌تواند در یک محور اضافه نیز می‌تواند حرکت کند. علاوه بر این‌ها به لطف حسگر طیف رنگ محیط تعادل رنگی تصاویر گرفته شده نیز بهتر خواهد بود. یک نکته مهم دیگر پشتیبانی از فرمت خام RAW است که ظاهراً در گلکسی اس 6 وجود نداشته و در One M9 نیز هنوز فعال نشده است.

LG-G4-color-spectrum-sensor

دوربین سلفی جی 4 با وضوح بیشتر نسبت به رقبای اصلی 8 مگاپیکسلی انتخاب شده (یعنی وضوحی برابر با دوربین اصلی آیفون 6!) و برای گرفتن سلفی‌هایی بسیار بهتر و با وضوح بیشتر طراحی شده است.

LG-G4-selfie-cam

با وجود حواشی مربوط به داغ کردن و عدم امکان استفاده از نهایت قدرت قوی‌ترین چیپست کوالکام یعنی اسنپ‌دراگون 810 ال‌جی تصمیم گرفته تا از مدل نسبتاً ضعیف‌تر اسنپ‌دراگون 808 استفاده کند. این چیپست به‌جای 4 هسته، 2 هسته پردازشی Cortex-A57 را در کنار 4 هسته Cortex-A53 قرار داده است و چیپ گرافیکی آن نیز از Adreno 430 به Adreno 418 تنزل پیدا کرده است. اما با توجه به بهینه بودن این چیپست و قدرت کافی برای اجرای تمامی اپلیکیشن‌ها ال‌جی و کوالکام ادعا می‌کنند جی 4 قادر خواهد بود بیش از یک روز را با یک‌بار شارژ دوام بیاورد.

باتری جی 4 همانند جی 3 باز هم 3000 میلی‌آمپرساعتی انتخاب شده اما هم از نظر ظرفیت و هم قابلیت تعویض توسط کاربر حداقل روی کاغذ نسبت به رقبایش مانند One M9 و گلکسی اس 6 برتری دارد. اما طی مراسم اشاره‌ای به شارژ سریع و یا شارژ بی‌سیم نشد و برای مشخص شدن وجود یا عدم وجود این دو قابلیت مفید باید بیشتر منتظر بمانیم.

LG-G4-timeline-gallery

همان‌طور که انتظار دارید جی 4 به نسخه پنجم اندروید یعنی آب‌نبات چوبی مجهز شده و رابط کاربری جدید LG UX 4.0 نیز امکاناتی نظیر MultiWindow را به همراه آورده است. در این رابط کاربری گالری با حالت تایم‌لاین (درست شبیه به گالری آیفون) قرار داده شده و صفحه Smart Bulletin در صفحه خانگی برای نمایش ویجت‌ها و اعلان‌های خاص اپلیکیشن‌ها پیش‌فرض قرار داده شده است.

CNET

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

8 نظر برای این مطلب
  1. فرهنگ می‌گوید

    بنظر من رقابت در بین پرچمداران برندهای مختلف برای علاقه مندان دنیای تکنولوژی شیرینتر از داشتن یه گوشی از هر سازنده ای است. هر چند که مالکیت آن خالی از لطف نیست.از این منظر دنیای فناوری شکل جذابی میگیرد و علاقه مندان را به دنبال خود میکشد. همیشه یک مسئله باعث ناراحتی من بوده و آن اینکه بعضی کامنتهایی از دوستان میبینم که با تعصب فراوان از برند خاصی جانبداری میشود که بنظر من نیاز به فرهنگ سازی دارد. البته با کمال خضوع در برابر دوستانی که خود را هدف من میبینند.چه خوب است نویسنده های محترم هم گهگاهی آنرا گوشزد کنند.
    در همینجا از زحمت آقای ارغوان عزیز تشکر میکنم. مطلب جالبی بود.

  2. فرخ می‌گوید

    این روزها جنگ، جنگ دوربین گوشی های پرچمدار است، به نظر میرسد قرار است ال جی روی همه را کم کند! آنهم با دوربینی که با فرمت Raw عکس میگیرد ، و با عکس سلفی ٨ مگا پیکسلی !! روی کاغذ که از همه سر است، باید دید در عمل چکار می کندـ

  3. مهرداد می‌گوید

    یکی دوبار متن رو خوندم.. فقط این چند قیمتی بودنش حسابی تو ایران دردسرساز میشه. مخصوصا وقتی قراره دو سیم کارته اش رو بیاره

    1. quietly brilliant می‌گوید

      قیمت پشت چرم،تقریبا 100 دلار گرونتر از پشت پلاستیکیه،پشت پلاستیکیش فکرکنم قیمتش در حد اس6 باشه.

  4. Amir می‌گوید

    لطفا اگر خواستید دوربین رو مقایسه کنید گوشی های نوکیا رو هم وارد مقایسه کنید

  5. quietly brilliant می‌گوید

    فکرمیکنم دوربینش ی سر و گردن بالاتره اس6 و ام9 باشه!

  6. سلمان صحافی می‌گوید

    واووو !!! دوربینش تو حلقم!

  7. Amir می‌گوید

    یکی که G3
    داره
    G4
    انچنان پیشرفتی نداشته که اونو ترغیب به خرید G4 کنه