چشم در برابر چشم؛ مقایسه تخصصی دوربین آیفون 6 اپل و گلکسی اس 6 سامسونگ

دوربین کدام یک بهتر است؛ گلکسی اس ۶ یا آیفون ۶ ؟

116

در این مقاله فارنت به بررسی تخصصی دوربین دو پرچمدار مشهور از پرفروش‌ترین برندهای دنیای تلفن همراه؛ آیفون ۶ و سامسونگ گلکسی اس ۶ می‌پردازیم. سعی می‌کنیم خیلی دقیق و موشکافانه تمامی فاکتورهای مهم در رسیدن به یک عکس خوب را مدنظر قرار داده و نهایتاً نتیجه گیری کنیم که دوربین کدام گوشی بهتر است. با فارنت همراه باشید.

مشخصات فنی

مهم‌ترین و بارز‌ترین تفاوت‌ بین این دو گشی در تعداد پیکسل و اندازه سنسور است. گلکسی اس ۶ با ۱۶ میلیون پیکسل تقریباً دو برابر آیفون ۶ هشت مگاپیکسلی، دارای پیکسل است. از طرفی اندازه سنسور گلکسی اس ۶ بزرگ‌تر از آیفون ۶ است. با این حال کمتر بودن پیکسل‌های آیفون باعث شده‌است تا از پیکسل‌های بزرگ‌تری برخوردار باشد، که این خود در داشتن «داینامیک‌رنج» بالاتر و نویز کمتر بسیار موثر است. جدول کامل مشخصات دوربین دو گوشی را در زیر می‌بینید.

گوشی آیفون ۶ سامسونگ گلکسی اس ۶
تعداد پیکسل ۸ مگاپیکسل ۱۶ مگاپیکسل
رزولوشن 2448 * 3264 2988 * 5312
اندازه سنسور 1/3″ 1/2.6″
اندازه پیکسل 1.5 μm 1.12 μm
دیافراگم f/2.2 f/1.9
فاصله کانونی لنز 29 میلی‌متر 28 میلی‌متر
دوربین جلویی 1.2 مگاپیکسل 5 مگاپیکسل

مقایسه عملی

در ادامه به مقایسه عملی گوشی‌ها در شرایط مختلف و با تمرکز بر فاکتورهایی خاص می‌پردازیم . در این مقایسه برای هر راند ۵ امتیاز در نظر گرفته‌ایم که این ۵ امتیاز بین دو گوشی تقسیم می‌شود. در پایان مقایسه نیز جمع امتیاز است که برنده این مقایسه را مشخص می‌کند. توجه داشته باشید که تمامی عکس‌ها در شرایطی کاملاً یکسان، از یک نقطه و به صورت پی در پی گرفته شده‌اند. تفاوت در کادر و بزرگنمایی مربوط به خصوصیات دوربین دو گوشی است که در اندازه سنسور، تعدادپیکسل و فاصله کانونی لنز با یکدیگر تفاوت دارند.

چشم انداز

در این قسمت به بررسی قدرت دوربین هر گوشی در ثبت یک چشم انداز می‌پردازیم. قدرت در ثبت بهتر و واقعی‌تر رنگ‌ و نور و ثبت بهتر گستره نوری و داینامیک‌رنج‌ بالاتر، معیار ما برای انتخاب دوربین بهتر در این راند است.

iPhone-6-Vs-Samsung-galaxy-s6-landscape-6

iPhone-6-Vs-Samsung-galaxy-s6-landscape-S6یکی از نزدیک‌ترین مقایسه‌هایی که تا به امروز انجام داده‌ام، مربوط به این راند است. هر یک از دو گوشی در ثبت چشم انداز به شیوه مخصوص به خود عمل کرده است و به جرات می‌توان گفت که قضاوت برای انتخاب عکس بهتر در این راند تا حدود زیادی سلیقه‌ای است. حالا برای اینکه به نتیجه‌ای برسیم، عکس‌ها را آنالیز می‌کنیم. آیفون کنتراست پایین‌تری نسبت به اس ۶ دارد، اما در عین حال گستره نوری بیش‌تری ثبت کرده است (به ساختمان‌های پشت تئاتر شهر دقت کنید). رنگ‌ها در آیفون واقعی‌تر، اما در سامسونگ غنی‌تر و شاید جذاب‌تر ثبت شده‌اند. رنگ آبی آسمان در آیفون بسیار بهتر ثبت شده‌است و من به این دلیل آیفون را برنده این راند اعلام می‌کنم که در مجموع خاکستری‌های بیش‌تری ثبت کرده و عکسی حرفه‌ای تر ارائه داده‌است. آنقدر این انتخاب سخت بود که اگر نظرتان مخالف نظر من باشد، به شما حق می‌دهم.

آیفون ۶ : ۳

گلکسی اس ۶ : ۲

برنده این راند : آیفون 6


جزئیات در چشم‌انداز

در این راند برش صد در صد عکس‌های مرحله قبل را قرار می‌دهیم. معیار برای انتخاب عکس بهتر، دقت بیش‌تر و تفکیک‌ پذیری بیش‌تر در جزئیات است.

iPhone-6-Vs-Samsung-galaxy-s6-landscape-6-100

iPhone-6-Vs-Samsung-galaxy-s6-landscape-S6-100به دلیل رزولوشن بالاتر، طبیعتاً برنده این راند اس ۶ است. با این حال می‌توان ادعا کرد که تفکیک پذیری آیفون ۶، نسبت به رزولوشن بسیار کمترش بسیار مناسب است.

آیفون ۶ : ۲

گلکسی اس ۶ : ۳

برنده این راند : گلکسی اس ۶


 چشم‌انداز در شب

در این مرحله به بررسی توانایی دوربین‌ها در ثبت عکس از یک چشم انداز شبانه می‌پردازیم. معیار برای انتخاب عکس بهتر، عکسی نویز و تاثیرات مصنوعی کم‌تر و در عین حال نوردهی بهتر است.

iPhone-6-Vs-Samsung-galaxy-s6-Night-landscape-6

iPhone-6-Vs-Samsung-galaxy-s6-Night-landscape-S6در نوردهی، اس ۶ به مقدار بسیار کمی از آیفون بهتر است، اما آیفون در وایت بالانس موفق‌تر است. بهتر است که برای قضاوت دقیق‌تر، برش ۱۰۰ درصدی عکس‌ها را ببینیم.

iPhone-6-Vs-Samsung-galaxy-s6-Night-landscape-6-100

iPhone-6-Vs-Samsung-galaxy-s6-Night-landscape-s6-100باز هم انتخاب سختی پیش رو داریم. اگر محکوم به طرفداری از آیفون نشوم، اس ۶ را بازنده این راند اعلام می‌کنم. دلیل من برای این انتخاب، ارائه عکسی شارپ‌تر با نویز کمتر و همچنین واقع نمایی بیش‌تر از آیفون ۶ است.

آیفون ۶ : ۴

گلکسی اس ۶ : ۱

برنده این راند : آیفون 6


بازنمایی رنگ

در این راند به بررسی قدرت دوربین‌ها در ثبت و بازنمایی رنگ می‌پردازیم. معیار انتخاب عکس بهتر، بازنمایی واقعی‌تر و بهتر رنگ‌ها است.

iPhone-6-Vs-Samsung-galaxy-s6-Color-6

iPhone-6-Vs-Samsung-galaxy-s6-Color-S6باز هم با یک رقابت تنگاتنگ طرف هستیم. هر قدر دو عکس را نگاه کنیم، کارمان برای انتخاب عکس بهتر سخت‌تر می‌شود. آنچه که به صورت کلی به چشم می‌آید، رنگ‌های غنی‌تر و اشباع‌تر سامسونگ و واقع نمایی آیفون است. بهتر است برای نتیجه گیری بهتر، نگاهی به برش ۱۰۰ درصد عکس‌ها بیاندازیم.

 

iPhone-6-Vs-Samsung-galaxy-s6-Color-S6-100به نظر برش صد در صد شاید می‌تواند اندکی به انتخاب عکس بهتر کمک کند. من به انتخاب شما احترام قائلم، اما اعتقاد دارم عکس سامسونگ اندکی جلوه نقاشی گونه دارد که در برش صد در صد خود را نشان می‌دهد. در ضمن با وجود اشباع و غنای بیش‌تر رنگ‌ها در اس ۶، شخصاً برای واقع نمایی‌ای که در آیفون ۶ دیده می‌شود ارزش بیش‌تری قائلم! من آیفون ۶ را برنده این راند می‌دانم.

آیفون ۶ : ۳

گلکسی اس ۶ : ۲

برنده این راند : آیفون ۶


نمای داخلی با نور مصنوعی

در این مرحله به بررسی قدرت دوربین‌ها در ثبت عکس از یک نمای داخلی با نورهای مصنوعی می‌پردازیم. معیار برای انتخاب عکس برتر، وایت بالانس بهتر و رنگ‌های بهتر و واقعی‌تر و در عین حال نویز کم‌تر است.

iPhone-6-Vs-Samsung-galaxy-s6-Indoor-view-6

iPhone-6-Vs-Samsung-galaxy-s6-Indoor-view-S6ظاهراً انتخاب‌ها هر مرحله سخت‌تر می‌شوند. به نظر من اس ۶ عکس قابل قبول‌تری ارائه داده است و به صورت کلی کنتراست بهتری در عکس اس ۶ وجود دارد. این درحالی است که در عکس آیفون قسمت‌های تیره و تاریک اندکی بور شده‌اند. نظر شما چیست؟

آیفون ۶ : ۲

گلکسی اس ۶ : ۳

برنده این راند : گلکسی اس ۶


عکاسی ماکرو

مهم‌ترین فاکتور در عکاسی ماکرو، توانایی لنز دوربین‌ها در فوکوس کردن بر روی سوژه‌های نزدیک‌تر است. در این مرحله به بررسی این فاکتور از دوربین‌ها می‌پردازیم. معیار عکس بهتر، مشخصاً فوکوس بر نقطه نزدیک‌تر است. هنگام عکاسی دوربین‌ها دقیقاً در یک نقطه قرار گرفته‌اند.

iPhone-6-Vs-Samsung-galaxy-s6-Macro-6

iPhone-6-Vs-Samsung-galaxy-s6-Macro-S6بدون توضیح اضافه، اس ۶ کاملاً در این راند موفق‌تر عمل کرده‌است.

آیفون ۶ : ۱

گلکسی اس ۶ : ۴

برنده این راند : گلکسی اس ۶


پرتره

بیش‌تر کاربران تلفن‌های همراه از دوربین دیوایس خود برای عکاسی از چهره خود و اطرافیانشان استفاده می‌کنند و از این رو توانایی دوربین در ثبت پرتره بهتر برای کاربران بسیار مهم است. در ادامه این رقابت، به صورت تخصصی توانایی دوربین‌ها در ثبت پرتره در شرایط مختلف نوری بررسی می‌شود.

پرتره در نور روز

معیار انتخاب عکس برتر، ثبت عکسی بهتر، با نوردهی مناسب‌تر و رنگ‌های بهتر است.

iPhone-6-Vs-Samsung-galaxy-s6-Portrait-6

iPhone-6-Vs-Samsung-galaxy-s6-Portrait-S6آیفون ۶ در نوردهی خوب عمل نکرده و قسمت‌هایی از صورت بیش از نیاز نوردهی شده‌است. این درحالی است که اس ۶ در عین نوردهی بهتر، رنگ مناسب‌تری از پوست نیز ارائه کرده است.

آیفون ۶ : ۱

گلکسی اس ۶ : ۴

برنده این راند : گلکسی اس ۶


جزئیات پرتره

در این مرحله برش ۱۰۰ درصدی از عکس مرحله قبل را بررسی می‌کنیم. ملاک انتخاب عکس بهتر، تفکیک جزئیات بهتر و همچنین ارائه بهتری از بافت پوست است.

iPhone-6-Vs-Samsung-galaxy-s6-Portrait-6-100

iPhone-6-Vs-Samsung-galaxy-s6-Portrait-S6-100همانطور که می‌بینید، اس ۶ به شکل خیره کننده‌ای جزئیات دقیقی از بافت پوست ارائه کرده‌است. به طور کلی عکس اس ۶، شارپنس بیش‌تری نیز دارد.

آیفون ۶ : ۲

گلکسی اس ۶ : ۳

برنده این راند : گلکسی اس ۶


 پرتره در نور بسیار کم

ملاک انتخاب عکس بهتر در این راند، نوردهی بهتر در کنار نویز کمتر و واقع نمایی بیش‌تر است.

iPhone-6-Vs-Samsung-galaxy-s6-Portrait-in-low-light-6

iPhone-6-Vs-Samsung-galaxy-s6-Portrait-in-low-light-S6انتخاب عکس بهتر در این راند کار بسیار سختی است. بهتر است برای دیدن بهتر عکس‌ها، در محیطی تاریک قرار بگیرید و یا مثل من چراغ‌های اتاقتان را خاموش کنید. با وجود اینکه به نظر می‌آید اندکی نوردهی اس ۶ بهتر است، اما جلوه نقاشی گونه‌ای بر این عکس حاکم است. پس از دقت فراوان بر عکس‌ها متوجه خواهید شد که عکس آیفون شارپنس بیش‌تری دارد که به نظر من این برگ برنده آیفون ۶ در این مرحله است.

آیفون ۶ : ۳

گلکسی اس ۶ : ۲

برنده این راند : آیفون ۶


 پرتره در نور کم با فلاش

معیار برای انتخاب عکس بهتر، نور فلاش یکنواخت‌تر و بهتر و در کل نوردهی بهتر است.

iPhone-6-Vs-Samsung-galaxy-s6-Portrait-in-low-light-with-flash-6

iPhone-6-Vs-Samsung-galaxy-s6-Portrait-in-low-light-with-flash-S6اگر قصد شکنجه کردن کسی را دارید، کافی است در نور بسیار کم مانند عکس‌های بالا، از او با فلاش عکاسی کنید؛ کاری که من با دوست خود کردم. با این حال اگر بخواهم عکس بهتر را انتخاب کنم، اس ۶ را به دلیل نوردهی، وایت بالانس و شارپنس بهتر، برنده این راند اعلام می‌کنم.

آیفون ۶ : ۱

گلکسی اس ۶ : ۴

برنده این راند : گلکسی اس ۶


پرتره در محیط داخلی با نور مصنوعی

ملاک انتخاب عکس بهتر در این مرحله، نوردهی بهتر در کنار بازنمایی بهتر رنگ‌ها است.

iPhone-6-Vs-Samsung-galaxy-s6-indoor-Portrait-6

iPhone-6-Vs-Samsung-galaxy-s6-indoor-Portrait-S6ظاهراً انتخاب‌های سخت پایانی ندارند. کمی در عکس‌ها دقیق می‌شوم و اس ۶ را برنده این راند اعلام می‌کنم. دلیل من برای این انتخاب سخت، بازنمایی بهتر رنگ پوست در کنار شارپنس بیش‌تر در عکس اس ۶ است.

آیفون ۶ : ۲

گلکسی اس ۶ : ۳

برنده این راند : گلکسی اس ۶


 پرتره در محیط داخلی با فلاش

معیار انتخاب عکس برتر، نور فلاش، نوردهی و بازنمایی رنگ بهتر است.

iPhone-6-Vs-Samsung-galaxy-s6-indoor-Portrait-with-flash-6

iPhone-6-Vs-Samsung-galaxy-s6-indoor-Portrait-with-flash-s6همانطور که مشاهده می‌کنید، اس ۶ به شکل چشمگیری از رقیب قدر خود بهتر عمل کرده‌است.

آیفون ۶ : ۱

گلکسی اس ۶ : ۴

برنده این راند : گلکسی اس ۶


دوربین سلفی

در این مرحله به بررسی توانایی دوربین جلویی گوشی‌ها می‌پردازیم. نیازی به توضیح نیست که عکس سلفی مناسب‌تر، ملاک انتخاب عکس بهتر است.Selfie

 مقایسه دوربین ۱ مگاپیکسلی آیفون ۶ با دوربین ۵ مگاپیکسلی گلکسی اس ۶ قیاس مع‌الفارغ است. کاملاً مشخص است که اس ۶ سلفی بهتری ثبت کرده است. نکته جالب توجه، لنز وایدتر اس ۶ است که در گرفتن سلفی بسیار کارآمد است. نقطه قوت عکس آیفون، رنگ آبی آسمان است.

آیفون ۶ : ۱

گلکسی اس ۶ : ۴

برنده این راند : گلکسی اس ۶


نتیجه

یکی از سخت‌ترین مقایسه‌هایی بود که تا به امروز داشتم، و در خیلی از راندها رقابت بسیار تنگاتنگ بود و به سختی و با تردید زیاد امتیاز دادم. حالا با جمع‌بندی می‌توان اینگونه گفت که اس ۶ اندکی از آیفون ۶ بهتر عمل کرده است. این برتری در عکس‌های پرتره و بیش‌تر در محیط‌های داخلی است. از سویی دیگر آیفون در محیط‌های خارجی و نور روز عملکرد بهتری از خود نشان داده است.

جمع امتیاز :

آیفون ۶ : 26

سامسونگ گلکسی اس ۶ : 39

برنده مقایسه : سامسونگ گلکسی اس ۶

نظر شما چیست؟

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

116 نظر برای این مطلب
  1. نیما می‌گوید

    ببینید دوستان من اول یک سامسونگ s7 داشتم دوربینش مثل اس۶ بود .۱۶ مگاپیکسل
    اما الان ایفون۶ دارم که دوربینش۸ مگاپیکسل است .
    واقعا ۸ مگاپیکسل ایفون برابر ۲۰ مگاپیکسل سامسونگ هست.
    حداقل از ایفون ۶ واقعا امریکایی
    به نظر من سامسونگ اصلا به درد نمی خوره.
    چون بهترین سامسونگ دنیا هم هنگ میکنه
    من الان ایفون ۱۱ دارم اصلا تا به حال ندیدم هنگ کنه
    نظر من برا کسی که میخواد بخره ایفون هست.

  2. Rozhan می‌گوید

    نمی‌دونم چرا بعضی ها دوست دارن با حرفاشون ارزشه آیفون رو پایین بیارن!!! اگر بخواید دوربین آیفون و سامسونگ و با هم مقایسه کنید باید بگم که بهترین گوشی های سامسونگ پیش مدل پایین ترین آیفون کم میارن. من خودم سامسونگ A7 داشتم اصلا از دوربینش راضی نبودم اما الان آیفون6 خیلی بهتر از سامسونگ. من که آیفون و با دنیا عوض نمیکنم. اصلا بخاطر کلاسش نیس. الان سامسونگ نوت8 ام خیلی کلاس داره ولی ارزش نداره.

    1. علی ارغوان می‌گوید

      دوست عزیز گلکسی A7 گوشی میان رده هست نباید با آیفون که گوشی پرچم‌داره مقایسه کنید.

  3. Mani می‌گوید

    بابا جان اصلا دوربین رو ول کنین ایفون 6از نظر هنگ کردن هم بهتره اصلا ایفون 6هینگ نمیکنه من قبلا s6edgeداشتم ولی الان ایفون6sدارم وقتی s6رو داشتم دو تا بازی دیتا دار ریختم روش هنگ کرد ولی الان همین بازی ها رو رو ایقون ریختم اصلا هنگ نمیکنه

  4. زهرا می‌گوید

    چن وقته میخوام گوشی بخرم اما واقعا تو این همه مدل گیج شدم ظاهر گوشی و کیفیت دوربین و تصویر خیلی مهمه ظاهر آیفون اس ای رو دوست دارم اما کیفیتش چندان خوب نیست و از همه مهمتر نوش دیگه تو بازار نیس راهنمایی کنید ممنون

  5. رونیکا می‌گوید

    ممنون

  6. yaghi می‌گوید

    سلام دوستان از بین گوشی . s6 edge /huawei p9/ honor8/ کدوم بگیرم خواهشا رهنمایی کنید و اگر گوشی دیگه ای مد نظرتون هس بگین قیمتشم حدود 1 تا 1600 باشه تشکر…

  7. yaghi می‌گوید

    نیازی ب توضیع نیس واقعا سامسونگ سنگ تموم گذاشت … دوربین ایفونم عالی بود اما سامسونگ عالی تر

  8. پارسا می‌گوید

    باسلام
    جدیدا می‌خوام آیفون شش پلاس بخرم می خواستم بدونم از نظر دوربین و و قیمت آیا خرید به صرفه‌ای هستش یا نه

    1. علی ارغوان می‌گوید

      تولید رسمی آیفون 6 پلاس متوقف شده.

  9. malake می‌گوید

    ببخشید بین Samsung Galaxy S6 و LG G5 SE دوربین کدوم بهتره؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      میشه گفت در بیشتر موارد G5 SE

  10. سجاد می‌گوید

    واقعا قابلیت هایی که سامسونگ s6 داره اینجا نمایش داده نشد وگرنه دوربین سامسونگ عکاسی در شبش با توجه به تنظیماتی که در اختیار قرار داده iphone رو به راحتی پشت سر میذاره

  11. مجتبی می‌گوید

    درسته که دوربین معیار بهتر بودن گوشی نیست ولی با چشم عادی هم میشه اینو متوجه شد که سامسونگ قوی تره حتی z5 سونی هم از ایفون قوی تره

  12. نسیم می‌گوید

    ممنون از زحمتی که کشیدید
    قبلش فکر میکردم که دوربین آیفون 6 بهتر هست.

  13. مهدی می‌گوید

    با سلام و خسته نباشید.
    ببخشید، امکان داره دوربین Samsung Galaxy S6 Edge Plus رو با دوربین گوشی iphone 6s مقایسه کنید و بگید کدوم یکی بهتره؟
    با تشکر.

    1. علی ارغوان می‌گوید

      توی نور عادی تقریبا در یه سطح هستند اما توی نور کم اس 6 اج پلاس بهتره. اگر اولویت دوربینه گزینه های بهتری مثل گلکسی اس 7 هم توی این بازه قیمتی هستند

  14. iPhone 6s+ می‌گوید

    خوب بود ولی من به شخصه هیچ وقت حاضر نیستم بین ایفون و سامسونگ سامسونگ رو انتخاب کنم و به نظر من حتی قابل مقایسه هم نیستن??

    1. رضا می‌گوید

      سلام دوست عزیز.میشه بگید از چه لحاظ قابل مقایسه نیستن؟من طرفدار هیچ کدوم نیستم چون خودمم SONY XPERIA Z5 دارم ولی باید طرف حق رو گرفت.در بخش دوربین که عکساش بالاست و خیلی واضح نشون داده که کدوم بهتره.از نظر سخت افزار هم که S6 چیزی ازش کم نداره و نمرات بنچمارک ها هم همین رو میگه و تست ها اما به هر حال IOS هست اما محدودیت هایی داره تو ایران.از نظر صفحه نمایش هم که دیگه خیلی واضح است که S6 تصاویر زنده تر و شفاف تری رو نشون میده.بقیشم خودت برو بخون.ولی دلیل این گرونی رو نمیفهمم{S6:یک و شیصد و آیفون:دو و سیصد}.من میدونم که خیلی از کسایی که تو ایران آیفون میخرن بخاطر کلاس گذاشتنه و دلیل کلاس گذاشتنشم اینه که اینقدر گرونه ولی اصلا نمیدونن چه سیستمی داره چون تحقیق نمیکنن.موفق باشید

      1. rEZa می‌گوید

        ایول داداش تیکه آخر حرفت خیلی خوب بود. واقعا برا 90 درصد کاربرای آیفون این حرفت حقیقت داره

      2. Yara می‌گوید

        من با نظر شما کاملا مخالفم لطفا همه رو با هم مقایسه نکنید … درسته که خیلی ها به دلیل کلاس گذاشتن ایفون میخرن اما همه اینطور نیستن … من خودم با تحقیق کامل ایفون 6s گرفتم و چندساله که درحال استفاده ازش هستم و کاملا از انتخابم راضیم … هرکس سلیقه مخصوص به خودش رو داره و انتخاب منم بین همه برندهای موبایل ایفون هست اما انتخابم رو نمیشه به پای گذاشتن کلاس بین اطرافیانم حساب کرد

  15. silvrboy می‌گوید

    با تشکر از مقایسه اس که انجام دادین ..اما فکر کنم یکم طرفدار ایفون هستین

  16. sajjad می‌گوید

    ایفون روی سخت افزار و نرمرافزار بهتر عمل میکنه و از این نظر از سامسونگ بهتره اما روی دوربین زیاد کیفیتی به خرج نمیده و از این نظر سامسونگ بهتر عمل کرده

    1. رضا می‌گوید

      با حرف آقا سجاد موافقم. راستی تشکر از سایت خوبتون و زحمتی که واسه این پست کشیدید.

  17. Mehdi می‌گوید

    اصلا اینجور مقایسه ها اشتباهه گوشی باید کیفیت و کارایی داشته باشه اصلا سامسونگ اون چیزی که میگه با واقعیت دوتاست من دوربین سونی Z2 و z3 رو باش مقایسه کردم واقعا گوشیای سونی بهتر از سامسونگن ولی خوب آیفون چیزی دیگه س از لحاظ همه چیز

  18. بهراد می‌گوید

    آیفون عالی و سامسونگ عالی البته s6اج… ضمنا XPERIA Z Ultra یادتونه نره.. ولی باید قبول کنید آیفون از 4 گرفته تا 6s plus، دلربا و چشم ربا هست… هرکی میخره فقط بخاطر سیب گاز زدشه، بقول رفیقان کلاس داره…
    بابا جون فکر نان شب باش ک خربزه آبه…

  19. علي م می‌گوید

    سلام به نظر من اصلا قابل مقایسه نیست اگه ٨ پیکسله ١۶ سامسونگ چیه؟!؟!؟
    در مجموع ایفون نیازی به مقایسه مدارد خاص و جالب تر است

  20. mahdi... می‌گوید

    سلام من میخوام گوشی بگیرم موندم بین این دوتا کدومشو بگیرم فقط نظر بدید باهم دعوا نکنید

  21. فرهاد می‌گوید

    با نظر دوستمان موافقم هر کدام از دو گوشی بسیار عالی هستند وخودم هم عاشق هر دوتاشونم و الان s6 دارم اگه پول داشتم یه اپل هم میخریدم همچنین بعضی از مدلهایhtc هم خیلی خوب هستند ولی اعتراف میکنم s6 متفاوته وگرنه مدلهای قبلی سامسونگ و اصلا دوست نداشتم

  22. مینا می‌گوید

    مقایسه پیکسل 8 با 16 و1 با 5کار اشتباهیه . اما با این وجود و با این تفاوت فاحش ایفون عالی عمل کرده.

  23. Mh1177 می‌گوید

    من به نیت خرید ایفون رفتم ولی مغازه دار خودش برام مقایسه کرد و دیدم سامسونگ خیلی بهتره و دوستم که با من ایفون خرید الان همش حسرت دوربین گوشی منو میخوره
    سامسونگ واقعا عالیهههههه

    1. حسن می‌گوید

      سخت در اشتباهید چون کل گوشیهای اندرویدی الان از نرم افزار روتوش تو عکساشون استفاده میکنن و با واقعیت خیلی فاصله دارن اگه شما بعنوان مثال با گوشیتون از یه سنگ تو معدن عکس بگیرید و بعد نمونه عکس رو بفرستین برا سنگ فروش یا کارخانه دار یک ثانیه متوجه میشه که رو عکسی که گرفتین کار شده و با واقعیت فاصله داره اما در مورد ایفون اینچنین نیست و دقیقا همونی رو نشون میده که وجود داره اصلا ایفون قابل قیاس نیس با بقیه اونجایی هم که ازش گوشی خریدین مطمینا تخصصی راهنماییتون نکرده و اگه میخواست دوربینها رو مقایسه کنه باید عکس رو روی ال ای دی 40 اینچ به بالا مینداخت تا دقیقا متوجه بشین نه توی صفحه گوشی که نور یامسونگ وحشتناک بیشتر و باعث میشه عکس شفاف تر نشون داده بشه

      1. Mani می‌گوید

        واقعا دس خوش این حرفتو قبول دارن بابا جان ایفون از سامسونگ بهتره

  24. adina می‌گوید

    salam dooste aziz :khaste nabashi.man ye soale takhasosi dar morede doorbine jeloye galaxy s6 daram.bebinid mitoonid komakam konid.man 1 mahe ke gooshimo kharidam .too ye sharayete khas va noore khas vaghti ba doorbine jelo mikhay ax begiri baztabe noor be soorate yeki 2 noghte too tasvir miofte va too ax ham sabt mishe.man too internet beyne karbarhaye khareji ke search kardam didam oonha ham ebraz kardan ke dar har chand sad ta ax be yeki 2 morede inchenini barkord kardan vali vaghti andaZeye ax ro kam karda yani az 5 be 3.7 moshkel hal shode.age shoma ye addresse mail ya shomare bedi man be telegram ya mailetoon mifrestam yeki 2 ta axo ke bebnid.mamnoon misham

  25. ehsan-s می‌گوید

    من خودم ایفون ۶ دارم ازش راضیم
    ولى در کل یه ایرانى نمیتونه درست راجع به ایفون نظر بده چون بیشتر قابلیت هاى فوق العادش در ایران استفاده نمیشه،قابلیت هایى که واقعا در روند بهبود زندگى کمک میکنه

  26. peyman می‌گوید

    behtar bud k 6s ba s6 moghayese beshe.

    1. علی ارغوان می‌گوید

      در زمان انتشار مطلب هنوز آیفون 6اس معرفی نشده بود!