از سیر تا پیاز؛ آموزش کامل استفاده از قابلیت دایرکت اینستاگرام

اگرچه سرویس دایرکت اینستاگرام در آذر ماه سال 1392 معرفی شده است اما مطابق معمول به دلیل عدم وجود یک مطلب آموزشی مناسب که پاسخگوی نیاز کاربران و سوالات آنها باشد، تصمیم گرفتیم در این مطلب از فارنت به بررسی و آموزش کامل این قابلیت اینستاگرام بپردازیم.

2318

این آموزش بر پایه نسخه 6.18.0 اپلیکیشن اندروید اینستاگرام نوشته شده و احتمال تغییر در آن با توجه به آپدیت مداوم اپلیکیشن اینستاگرام وجود دارد.

نسخه تحت وب اینستاگرام که از طریق کامپیوتر و وبسایت این اپلیکیشن در دسترس است در حال حاضر از ویژگی دایرکت بی‌بهره بوده و به این ترتیب نمی‌توانید بدون استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام روی گوشی هوشمند خود یا شبیه‌ساز اندروید در ویندوز از دایرکت استفاده کنید.

مطمئنا، مطابق هر آموزش دیگری، برخی از نکات این مطلب آموزشی برای برخی از کاربران به شدت ساده خواهد بود اما به دلیل قدم به قدم بودن آموزش چاره‌ای جز آموزش این قابلیت از ابتدای کار نداریم. در عین حال اگر به دنبال خواندن آموزش کاملی از برنامه اینستاگرام هستید، کاملترین آموزش اینستاگرام را می‌توانید در لینک زیر بخوانید.

از سیر تا پیاز؛ آموزش جامع اینستاگرام

سرویس دایرکت اینستاگرام چیست؟

سرویس دایرکت اینستاگرام به طور دقیقتر در بیست و یکم آذر ماه سال 1392 معرفی شد. می‌توان گفت در واقع اینستاگرام با بالا رفتن تعداد کاربران خود متوجه نوعی خلا در سرویس خود شده بود. کاربران می‌خواستند تصاویر خود را با تعداد محدودتری از کاربران به اشتراک بگذارند و این امکان به دلیل عدم وجود حلقه‌ها و یا گروه‌هایی که در سایر شبکه‌های اجتماعی می‌توان دید وجود نداشت. در عین حال اپلیکیشن‌هایی برای گفتگو میان کاربران بر پایه اینستاگرام ایجاد شده بود که امنیت اطلاعات شخصی کاربران این اپلیکیشن را با مخاطره مواجه می‌کرد.

دایرکت اینستاگرام به چه کاری می‌آید؟

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-01

در واقع از نام این سرویس می‌توان به اصلی‌ترین قابلیت آن یعنی برقراری ارتباط مستقیم پی برد. در واقع اگر قصد دارید تصویری را تنها برای عده کمتری از کاربران (از یک تا 15 نفر) ارسال کنید و یا اگر قصد ارتباط گرفتن با یکی از کاربران را دارید اما تنها به اکانت اینستاگرام او دسترسی دارید این سرویس می‌تواند چاره‌ساز باشد.

چگونه استفاده کنیم؟

برای استفاده از سرویس دایرکت اینستاگرام نیاز به استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام بر روی گوشی تلفن همراه را دارید که خب به طور معمول باید در آن ثبت‌نام کرده و فرض ما بر این است که شما در اینستاگرام ثبت نام کرده و روش استفاده از آن را می‌دانید. از این به بعد به صورت قدم به قدم استفاده از این قابلیت را با هم پیش خواهیم رفت.

به طور معمول پس از وارد شدن به اینستاگرام در صفحه اصلی آن با چنین چیزی مانند تصویر بالا روبرو هستید که شامل آخرین تصاویر خود شما و کسانی است که آنها را دنبال یا همان فالو می‌کنید و لیست آنها را می‌توانید در بخش Following پروفایل خود ببینید.

آموزش ارسال دایرکت:

شما به تمام کسانی که در لیست کسانی که آنها را فالو می‌کنید و یا آنها شما را فالو می‌کنند وجود دارند و به تمام اعضای اینستاگرام که نام اکانت آنها را دارید می‌توانید به صورت دایرکت تصویر ارسال کنید و البته این امکان در خصوص کسانی که قبلا شما را به هر دلیل بلاک کرده باشند وجود ندارد.

هشدار: اصرار به ارسال تصاویر دایرکت در صورت عدم تمایل فرد مورد نظر و ارسال گزارش از سوی کاربر مورد نظر و تکرار این رویه ممکن است به بسته شدن اکانت شما منجر شود.

در واقع روش ارسال تا حدودی با روش انتشار سایر تصاویر در اینستاگرام مشترک است. برای آغاز ارسال تصاویر در صفحه اصلی و در گوشه بالا سمت راست بر روی علامت دایرکت ضربه بزنید که با صفحه زیر روبرو می‌شوید و اگر قبلا کسی برای شما به صورت دایرکت تصویری ارسال کرده باشد و یا شما ارسال کرده باشید در این صفحه می‌توانید سابقه آنها را ببینید.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-02

با زدن علامت بعلاوه در گوشه بالا سمت راست به صفحه بعدی هدایت می‌شوید که از شما می‌خواهد تصویری را برای ارسال از گالری انتخاب کنید. از پائین صفحه می‌توانید گزینه‌های دیگر شامل Photo (برای گرفتن عکس با دوربین و ارسال در همان لحظه) و VIDEO (برای فیلمبرداری و ارسال در همان لحظه)‌ با توجه به نیاز خودتان انتخاب کنید. توجه داشته باشید حتی اگر قصد گفتگو با هر کاربری را داشته باشید برای آغاز گفتگو به هر حال نیاز به ارسال تصویر است.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-03

پس از انتخاب تصویر مورد نظر با زدن فلش در گوشه بالا سمت راست می‌توانید به مرحله بعد بروید. در این مرحله مطابق انتشار تصاویر عادی در اینستاگرام باید کادر مورد نظر و فیلتر مورد نظر خودتان را برای اعمال بر روی تصویرتان انتخاب کنید که شامل انواع فیلترها و تنظیمات ویژه تصاویر است. حالا با زدن فلش در گوشه بالا سمت راست می‌توانید به مرحله بعد بروید. حالا در این مرحله راهمان از انتشار تصاویر عادی جدا می‌شود. در این مرحله پس از نوشتن متن مورد نظرتان و در صورت لزوم انتخاب هشتگ‌های مورد نیاز، باید با زدن ضربه، گزینه DIRECT را در میان دو گزینه بالا انتخاب کنید.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-04

پس از انتخاب گزینه DIRECT با صفحه بالا روبرو می‌شوید که در دو بخش Suggestions‌با پیشنهادات اینستاگرام با توجه به سوابق شما و در بخش Following لیست کسانی که دنبال می‌کنید را مشاهده خواهید کرد. در صورتی که کاربر مورد نظر در این لیست بود که خب کار راحت است و کافیست روی نام آن علامت بزنید تا تصویر وی در برابر عبارت TO و جزو گیرندگان ظاهر شود.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-05

اگر نام فرد مورد نظر در لیست دنبال‌کنندگان و کسانی که شما دنبال می‌کنید وجود نداشته باشد در صورتی که نام کاربری وی و یا حداقل بخشی از آن را بدانید می‌توانید بر روی علامت جستجو (ذره‌بین) در برابر عبارت To ضربه بزنید و نام کاربری او را وارد کنید تا از میان نام‌های کاربری ظاهر شده کاربر مورد نظر را پیدا کرده و به لیست اضافه کنید.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-06

پس از اضافه کردن کاربر یا کاربران مورد نظر که می‌تواند از یک تا 15 کاربر باشد. کافیست تیک سبز رنگ گوشه بالا سمت راست را بزنید تا کار ارسال به پایان برسد. حالا می‌توانید تصویر ارسالی را در بخش دایرکت ببینید و آن را باز کنید تا به مرحله بعد برویم.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-07

در پائین تصویر ارسالی علائم بدین مفهوم هستند.

  • تصویر کم‌رنگ کاربر: تصویر ارسال شده اما هنوز ندیده است.

  • تصویر کاربر با تیک سبزرنگ: کاربر تصویر را مشاهده کرده است.

  • تصویر کاربر با علامت قلب (لایک): کاربر تصویر را دیده و لایک کرده است.

در همین حال و در پائین تصویر می‌توانید نظرات کاربران در مورد تصویر یا پیغام‌های رد و بدل شده بین طرفین یا دو طرف را بخوانید.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-08

در صورتی که کار را خاتمه یافته می‌دانید و می‌خواهید این تصویر را پاک کنید، کافیست علامت سه‌نقطه گوشه سمت راست و بالا را بزنید که با گزینه Delete‌ روبرو می‌شوید که با زدن آن این تصویر و دایرکت از اپلیکیشن اینستاگرام شما و کاربر یا کاربران گیرنده پاک می‌شود. البته این بدان معنا نیست که کاربر یا کاربران مورد نظر موفق به ذخیره آن نشده باشند چرا که انجام آن به سادگی اسکرین‌شات گرفتن از صفحه است. توجه داشته باشید که تصویر پاک شده و مکالمه انجام شده در پائین آن به هیچ وجه قابل بازیابی نیست.

آموزش دریافت دایرکت:

هنگامی که تصویری در بخش دایرکت اینستاگرام خود دریافت می‌کنید در صورتی که کاربر مورد نظر جزو کسانی نباشد که آنها را دنبال می‌کنید اینستاگرام از شما سوال می‌کند که این کاربر قصد ارسال تصویر و یا ویدئو برای شما را دارد. شما با پاسخ مثبت به این سوال می‌توانید تصویر او را ببینید و در صورت لزوم در بخش کامنت‌ها با او گفتگو کنید.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-09

در نظر داشته باشید که به شرحی که بالاتر گفتیم در صورتی که تصویر را ببینید کاربر فرستنده متوجه موضوع خواهد شد. اما در صورتی که پاسخ منفی دهید دیگر تصویر ارسالی را نخواهید دید و راهی برای پاسخ دوباره به سوال نخواهید داشت.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-10

در صورتی که تصویر را دیدید اما تمایلی به پاسخ به آن نداشتید و یا آن را مزاحمتی برای خود دانستید می‌توانید با زدن علامت سه‌نقطه در گوشه بالا سمت راست کاربر مورد نظر را از ارسال دوباره تصویر بلاک کنید، کلیه پست‌های او را نادیدیه بگیرید و در صورت لزوم حتی این موضوع را گزارش کنید. در عین حال در صورتی که نگران دیده شدن تصویر و مکالمه انجام شده در پائین تصویر توسط سایر افرادی که احتمالا به گوشی شما دسترسی دارند، هستید می‌توانید با انتخاب گزینه HIDE آن را برای همیشه مخفی کنید.

در نظر داشته باشید که این گزینه‌ها مانند بسیاری دیگر از گزینه‌های اینستاگرام قابل بازگشت نیستند بنابراین در انجام آنها دقت کنید. این یعنی هیچ تصویر پنهان شده‌ای قابل بازگشت نیست، کاربری که او را از دایرکت بلاک کرده‌اید قابل انبلاک شدن نیست و کاربری که در خصوص او گزارش ارسال کرده‌اید این گزارش غیرقابل پس گرفتن است.


 

خب سعی کردیم در این مطلب تمام تلاش خودمان را برای بیان تمام موارد قابلیت دایرکت اینستاگرام به انجام برسانیم. در بخش نظرات پاسخگوی سوالات شما در خصوص مواردی که مطرح نکردیم هستیم. لطفا پس از خواندن مطلب نسبت به طرح سوال خود اقدام نمائید. مطمئنا با توجه به پیش‌بینی حجم سوالات، تنها پاسخگوی سوالاتی خواهیم بود که در این مطلب به آنها پاسخ نداده‌ایم. در خصوص سایر مسائل اینستاگرام نیز مطابق معمول تنها و تنها در مطلب آموزش جامع اینستاگرام پاسخگوی شما هستیم. سپاس

از سیر تا پیاز؛ آموزش جامع اینستاگرام

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2,318 نظر برای این مطلب
  1. نینو می‌گوید

    سلام . ایا میشه پیامی که تو دایرگت واسه کسی فرستادیم رو پاک کنیم و اون شخص اون پیامو بعد از پاک کردن نبینه؟؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      خواهش می کنم مطلب رو بخونید بعد سوال کنید
      اگر دایرکت رو شما ارسال کرده باشید با پاک کردن دایرکت بله پاک میشه

  2. msn می‌گوید

    سلام خسته نباشد
    من وقتی یه نفر رو که بلاک یا رپورت میکنم بعد تو دایرکت میتونه پی ام بده چجوری میشه کاری کرد که نتونه پی ام بده تازه اینستا رو نصب کردم میشه کمک کنید؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      اگر بلاک کنید دیگه نمیتونه

      1. msn می‌گوید

        من چند بار امتحان کردم بلاکشم کردم پی ام داده

        1. محسن صحافی می‌گوید

          طبق آموزش بالا انجام بدید دیگه نمی تونه مگر اینکه با یه آی دی دیگه باشه

  3. نسرین می‌گوید

    سلام.گروهی که ساختیم تو اینستا چجوری حذف کنیم؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      گروه های دایرکت ادمین نداره و امکان حذف هم نداره. فقط میتونین خارج شین

  4. سارا می‌گوید

    سلام دیشب یهو ایستاگرامم قطع شد وقتی میرم توی برنامش مینویسه فراینداینستاگرام بطور غیرمنتظره ای متوقف شده الان دوروزه که اینجوری ابدینشم کردم؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      معمولا برای این مشکل پیشنهادی جز آپدیت برنامه نداریم که ظاهرا انجام دادید. اگر نسخه اندروید دستگاه قدیمی هست که کلا چاره‌ای نیست به جز اینکه از نسخه‌های قدیمی استفاده کنید

  5. mar mar می‌گوید

    میخوام بدونم اگه به اشتباه گروهی تو اینستاگرام ساختى چر باید از بینش ببری،لطفا راهنمایی کنید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      در مطلب توضیح دادیم کافیه دایرکت رو پاک کنید..

  6. علی می‌گوید

    سلام چگونه در اینستاگرام گروه میشه زدد

    1. محسن صحافی می‌گوید

      گروه مث تلگرام نمیشه. یه چیز محدود نیشه ایجاد کرد با آموزش بالا فقط به جای یه نفر به چند نفر بفرستید

  7. سعید می‌گوید

    سلام .من برای هر فردی تو اینستگرام تو دایرکت عکس میفرسم .عکسه برای من باز نمیشه .اگه هم کسی برای من عکس میفرسه باز هم برای من باز نمیشه دلیلش چی میتونه باشه؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      مشکل از اینستاگرام و شبکه است. راه حل خاصی نداره جز استفاده از فیلترشکن در موارد ضروری

  8. shahrzad می‌گوید

    سلام. ببخشید من میخواستم دایرکتمو به طورکلی ببندم. چی کار باید بکنم دقیقا؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      چنین امکانی وجود نداره.
      تنها می‌تونید اشخاص رو از ارسال دایرکت‌های بعدی محروم کنید که در مطلب توضیح دادیم

  9. فرشاد می‌گوید

    چرا اینباکس قرمز میشه ولی میری دایرکت هیچ پیامی نیس؟واینکه راهی هست اون پیامارو ببینیم؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      از یه اینترنت بهتر استفاده کنید..

  10. رز می‌گوید

    سلام،شبتون به خیر.میخواستم بدونم چجوری کامنت هایی که زیر پست دیگران میذارم رو پاک کنم؟کامنت خودم رو منظورمه.قبلا اون کامنت رو لمس میکردم،سطل آشغال بالای صفحه میومد،میزدم کامنت پاک میشد،ولی بعد فهمیدم اینجوری فقط پیش من پاک میشه،ولی تو صفحه ی اون شخص هست وبقیه میبیننش

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      چون امکانش نیست!

  11. shabnam می‌گوید

    سلام خسته نباشید،فردی که از فالوورام نبود بهم پیام داد و جواب دادم و بعدش پیاماشو پاک کردم و بلاکش کردم اما تو قسمتی که میخوام پستی رو دایرکت کنم به دوستام این اکانت هم جزو پیشنهادهای دایرکت میاد ولی نمیخوام دیگه تو قسمت پیشنهادی اسمش بیاد آیا راهی هست که اسمش کلا پاک بشه؟

  12. نگین می‌گوید

    سلام..ببخشید من می خوام کلا از دایرکت از طرف هیچکس پیام دریافت نکنم باید چه کار کنم؟
    میشه به ایمیلم جواب بدید؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      امکانش نیست در حال حاضر

  13. پريسا می‌گوید

    سلام،روی قسمت direct اینستاگرام من notification میاد،اما وقتی direct رو باز میکنم هیچی نیست و پیام جدیدی نمیاد،باید چکار کنم؟ممنون

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      مشکل احتمالا از اینترنت شماست با یه اینترنت دیگه امتحان کنید..

  14. حامد می‌گوید

    سلام اقا من یه هفته هستش اکانت اینستاگرام باز کردم الان هر موقع وارد پیجم میشم سریع میره به یه صفحه و میخواد تا شماره تلفن تایید کنم و نمیتونم وارد پیجم شم و از طرفی نمیخوام تایید کنم لطفا راهی بگین

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      سوالتون ارتباطی به این مطلب نداره!
      راهی جز دادن شماره تلفن ندارید! احتمالا بعد از ثبت نام ایمیلتون رو تائید نکردید که به این مشکل خوردید!
      یه موبایل رو هم نیمشه رو دو تا اکانت داد بلافاصله با اضافه کردن به اکانت دوم از اکانت اول حذف میشه

  15. helena می‌گوید

    سلام خسته نباشید.من میرم تو اینستاگرام نه صفحه دیگرون برام باز میشه نه صفحه خودم.اون یکی اکانتامم بررسی کردم اونا هم همینطورین.همش سفیده.تو رو خدا کمکم کنید دارم دیوونه میشم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سوالتون ارتباطی به این مطلب نداره تذکر انتهای مطلب رو بخونید

  16. Simindokht می‌گوید

    سلام ببخشید من صفحه ی فردی رو تو قسمت جستوجوی اینساگرامم hide کردم الان میخوام از مخفی بودن درش بیارم و درباره تو لیست جستوجو اینستاگرامم برگرده باید چیکار کنم ؟!
    ممنون از سایت مفیدتون

    1. علی ارغوان می‌گوید

      اطلاعی نداریم. احتمالاً اگر چند بار دیگه جستجو کنین و وارد صفحه بشین باز بمونه توی لیست

  17. رز می‌گوید

    سلام،خسته نباشید. من وقتی تو اینستا اکانت درست کردم،شماره تلفنمو وارد نکردم،فقط ایمیلمه،الان یه ناشناس به من زنگ زده میگه شماره تلفنت تو اینستاگرام بوده،ازونجا دیدم زنگ زدم. این چجوری امکان داره وقتی من هیچ شماره ای وارد نکردم؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      همچین چیزی امکان نداره

      1. سم می‌گوید

        الکی گفته ی دستی زده

  18. یگانه می‌گوید

    ببخشید
    گزینه mute notinformation تو دایرکت به چه معنیه؟اگه روشنش کنم چی میشه؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      دیگه وقتی اون فرد پیام میده هیچ هشدار یا اعلانی واستون نمیاد

  19. یگانه می‌گوید

    سلام خسته نباشید.
    من چکار کنم که اون فرد مورد نظرم نتونه بیاد دایرکتم
    و پیام بده؟ البته نمیخوام بلاکش کنم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      در مطلب توضیح دادیم.. بخونید

  20. محمدامین می‌گوید

    سلام.
    من قبلا تو اینستاگرام پیاما برام میومد ولی حالا دیگه هیچ پیامی دریافت نمیکنم. یعنی تو اینستاگرام کنار دکمه inbox قرمز میشه ولی وقتی direct رو باز میکنم هیچی نیست.
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      مشکل از اینستاگرام و شبکه است . راهی هم براش نداریم جرز اینکه یه اینترنت دیگه رو امتحان کنید

  21. negah می‌گوید

    ببخشید من پیامای دایرکتم رفته…نیازشون دارم.چرا نمیان؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      کجا رفته!؟ از یه اینترنت دیگه استفاده کنید اگر توسط خودتون یا طرف مقابل پاک شده باشه امکان بازگشت نیست

  22. ستاره می‌گوید

    سلام من وقتی کسی رو لایک میکنم یا زیر عکس کسی نظر میزارم همه فالور هام میتونن اون پیغام و یا لایک رو مشاهده کنن چکار کنم که نتونن ببینن من کیو لایک میکنم یا برای کی نظر میزارم ممنون

    1. علی ارغوان می‌گوید

      راهی وجود نداره

  23. غزی می‌گوید

    سلام.من مدیر یه گروه تو اینستاگرام هستم.چجوری میتونم اعضامو ریمو کنم؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      دایرکت اینستاگرام مدیر گروه نداره

  24. الهام می‌گوید

    سلام خسته نباشید
    ببخشید من توی دایرکت پیامی فرستادم ولی بعد از اون اکانت اینستامو کلا حذف کردم آیا اون فرد پیام منو می‌بینه یا واسه اون هم کلا حذف میشه؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      قبلش باید پیام رو حذف می کردید احتمالا با نام کاربری Instagramer بهش نشون داده میشه البته اگر اکانت رو درست پاک کرده باشید

  25. رز می‌گوید

    اگه ایکون چشم نیاد یعنی پیام ارسال نشده یا ارسال شده و طرف نخونده؟ممنون میشم این سوالم رو هم جواب بدین

    1. علی ارغوان می‌گوید

      اگر ارسال نشه یه علامت قرمز خطر نشون داده میشه. پیام شما ارسال شده خونده نشده

  26. میلاد می‌گوید

    سلام ..اقا محسن .من میخام تو دایرکت پج خودم رو بفرستم میرنم #millad…….. ولی وقتی تو پیقام میرم میبینم فرد گیرنده نمیتونه بیاد دایرکت باید کجا درج کنمش

    1. علی ارغوان می‌گوید

      نباید # بزنید باید @ بذارید

  27. yutta می‌گوید

    سلام ببخشید وقتی پیامی رو با دایرکت به اون کسی که منو فا لو نکرده میفرستم فرستاده میشه؟ خواهش میکنم جواب بدید

    1. علی ارغوان می‌گوید

      بله میشه

  28. رز می‌گوید

    سلام،من تو دایرکت که پیام میدم،هیچ علامتی کنارش نمیاد،نه تیکی نه هیچ چیز دیگه ای،صلا نمیدونم پیامم ارسال شده یانه،دلیلش چیه و چکار کنم ارسال بشن؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      وقتی آیکن چشم بیاد یعنی پیام خونده شده

  29. امین می‌گوید

    سلام،ببخشید آیا من اگر پیامهایی که برای شخصی فرستادم و او خوانده اگر من بخواهم اون پیامهایی که میخواهم را پاک کنم نه همه پیامها و یا کل دایرکت رو مثلا پیام آخر را میشه پاک کرد که توی صفحه او و من با اینکه او پیام را دیده پاک کنم یا خیر
    سپاس فراوان

    1. محسن صحافی می‌گوید

      مشخص نمی کنه.. کل دایرکت رو می دونم که گفتم

  30. امین می‌گوید

    سلام،ببخشید آیا من اگر پیامهایی که برای شخصی فرستادم و او خوانده اگر من آن پیام ها را پاک کنم از صفحه موبایل او هم. پاک میشه یا فقط از صفحه موبایل من پاک میشه..ممنون

    1. محسن صحافی می‌گوید

      بله اگر شما دایرکت رو ایجاد کرده باشید و کل دایرکت رو پاک کنید پاک میشه

  31. رضا می‌گوید

    سلام دایرکت من قفل شده هر کاری میکنم پیام اررسال نمیشه کنارش یه علامت قرمز رنگ میزنه

    1. محسن صحافی می‌گوید

      اگر فقط برای یک نفر این طوریه که دیگه اجازه ارسال بهتون نمیده اما اگر برای همه افراد ابنطوریه که به دلیل زیاده‌روی در ارسال پیام دایرکت محدود شدید صبر کنید رفع میشه معلوم نیست چه قدر

  32. مری می‌گوید

    سلام
    راهی برای مخفی کردن پیامهایی دایرکت هست که کسی نبین

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      کسی جز خودتون و فرد مقابل نمی‌تونه ببینه

  33. علی می‌گوید

    من تا حالا با دایرکت کار نکردم از کجا ببینم کسی تو دایرکت پیام داده

    1. علی ارغوان می‌گوید

      آیکن صندوق بالا سمت راست!

    2. محسن صحافی می‌گوید

      مطلب بالا رو مطمئناً برای همین نوشتیم..

  34. nafas می‌گوید

    سلام من ی سوالی دارم از حضورتون آیا میشه دایرکت رو هم قفل کرد شنیدم همچین چیزی هست.

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خیر امکانش نیست

  35. امير می‌گوید

    سلام
    یک پیام را در به صورت پریویو دیدم اینستاگرام را باز کردم که پیام بخونم پیام دیگه نبودش ؟؟؟؟؟؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      احتمالاً فرستنده پیام اونو Unsend کرده

  36. علیرضا می‌گوید

    لمس طولانی کردم ولی دو تا گزینه میاد ریپورت میسیج و کپی تکست

    1. علی ارغوان می‌گوید

      فقط کامنت هایی که زیر عکس های خودتون هست رو میتونین پاک کنید یا کامنت هایی که خودتون جای دیگه گذاشتین

  37. علیرضا می‌گوید

    سلام میخوام کامنت هایی که طرف مقابل فرستاده تک تک پاک کنم چیکار باید کنم؟؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      لمس طولانی و آیکن سطل آشغال

  38. ... می‌گوید

    سلام
    چطور میتونیم بفهمیم شخص تو دایرکت پیامای معمولیمونو خونده یانه؟
    من پیام میدم ولی هیچ علامتی کنارش نیست که بفهمم خونده یا نه

    1. علی ارغوان می‌گوید

      اگر علامت چشم بیاد یعنی خونده شده

  39. احسان می‌گوید

    با سلام با حذف یگروه تمام پیام های داخل اون پاک می شه یا باید تک تک پاکشون کرد؟ وکلا گروه پاک میشه؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      چیزی تحت عنوان گروه در اینستاگرام نداریم. دایرکت هایی رو هم که اینطوری تشکیل میدین فقط میتونین خودتون خارج بشین و برای سایرین هیچی حذف نمیشه

  40. فاطیما می‌گوید

    سلام ببخشید توی اینستاگرام برنامه ای هست یا گزینه ای که فعال بشه ببینم کی پیج ام رو میاد میبینه حالا چه پیج ام پرایوت یا همون خصوصی باشه و چه باز ؟؟؟ممنون میشم بگین

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      برنامه ممکنه باشه اگرچه خطر هک شدن هست اما خود اینستاگرام چنین گزینه‌ای نداره

      1. فاطیما می‌گوید

        اسم برنامه اش رو اطلاع دارید؟؟؟ممنون میشم بگویید ، بعد یه سوالی یعنی چی خطر هک شدن هست؟؟؟

        1. محسن صحافی می‌گوید

          یعنی دزدیده شدن اکانت شما.. نمیتونیم معرفی کنیم چون اطمینانی نداریم..

  41. ناهید می‌گوید

    ببخشید شنیدم نرم افزاری هست که با استفاده از اون میتونن شماره موبایل رو از رو اکانت اینستا پیدا کنن.خ نگرانم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      خیر.. سراغ ندارم

  42. نگین می‌گوید

    سلام.خسته نباشید من تو اینستا یه گروه ساختم می خوام یه نفرو حذف کنم یه نفرو اضافه کنم چه جوری؟
    اگه امکانش هست لطفا به ایمیلم پیام بدید..مرسی

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      نمیشه!

  43. غزل می‌گوید

    کسی ک جز فالورهای هم نیستیم الان وقتی به پیجش میرم پستاش واسم باز نمیشه و نوشته no photos and film یعنی چی

  44. مهسا می‌گوید

    بعد از حذف کامل اکانت اینستاگرام دایرکت های جواب داده شده چی میشه؟ برای طرف مقابل توی دایرکت هاش باقی میمونه با نام کاربری ما؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      باقی می مونه ولی با نام Instagrammer

  45. مریم می‌گوید

    سلام من تو اینستا یه گروه تشکیل دادم چطوری حذفش کنم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      مطلب رو بخونید بعد سوال کنید

  46. Ss2 می‌گوید

    salaam .khaste nabashid.man toye direct bazi az pm haye ye nafaro nemitonam pak konam rahe charei nadare?

  47. رها می‌گوید

    من از لپ تاپ میرم به اینستا اصلا نمیتونم به کسی از دایرکت پ بدم یعنی اون علامت دایرکت کلا نیست

    1. محسن صحافی می‌گوید

      دایرکت فقط با گوشی میسر هست

  48. مهسا می‌گوید

    در مورد پاک کردن دایرکتا ی قدیمی بنویسید ؟؟؟ چطوری دایرکتا و گفتگوها رو پاک کنیم؟??

    1. محسن صحافی می‌گوید

      مطلب رو بخونید

  49. ALI می‌گوید

    سلام
    اینستاگرام من فیلمها رو پخش نمیکنه. چیکارکنم ؟
    ممنون

    1. علی ارغوان می‌گوید

      ممکنه گوشیتون ضعیف باشه
      نسخه اینستاگرام قدیمی باشه
      یا اینکه مشکل از اینترنت باشه

  50. فرزاد می‌گوید

    سلام . من ی چند مدته پیامام تو دایرکت نمیره برا افراد علتش چیه . بلاکم ؟ چجوری حلش کنم ؟؟؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      فقط صبر.. نمیدونم چقدر..