هواوی 75 میلیون گوشی هوشمند در سال 2014 فروخته است
شاید هوآوی به اندازه دیگر سازندههای چینی مثل لنوو و شیائومی شناخته شده نباشد، اما در قسمت گوشیهای هوشمند بسیار خوب عمل میکند. این برند شاهد افزایش 30 درصدی درآمد خود به 12.2 میلیارد دلار بود و باعث شد که سال 2014 اولین سال برای هوآوی با درآمدی بیشتر از 10 میلیارد دلار باشد.
این تولیدکننده موفق شد که در سال 2014 بیش از 75 میلیون گوشی هوشمند را به فروش برساند – یعنی افزایش سالیانه 45 درصدی – و میخواهد این حرکت صعودی خود را با تمرکز بر بخش لوازم گرانقیمت حفظ کند و 100 میلیون فروش را هدف گرفتهدستگاههای مهمی که به رشد هوآوی کمک کردند یکی Ascend P7 که به صورت جهانی چهار میلیون دستگاه از آن فروخته شد و Ascend Mate با فروش جهانی دو میلیونی. همچنین هوآوی شاهد فروش زیادی از گوشیهای رده متوسط سری Honor را شاهد بوده که باعث شد در اواخر سال گذشته راه خود را به بازار اروپایی هم باز کند. دستگاههایی نظیر Honor 3C و Honor 3X بیشترین فروش در این دسته را داشتهاند.
دستگاه Honor 6 – که مجهز به صفحه فول اچدی پنج اینچی، سیپییو 8 هستهای HiSilicon Kirin 920، حافظه داخلی 16 یا 32 گیگابایتی، 3 گیگابایت رم، 13 مگا پیکسل دوربین پشتی، دوربین جلویی 5 مگا پیکسلی، التیای و باتری 3100 میلیآمپری است و تنها 300 دلار قیمت دارد – سود بالایی را مخصوصاً در بازار هند به همراه داشته. به صورت جهانی 41٪ از فروش هوآوی را تجارت الکترونیکی تشکیل داده.
به گفته مدیرعامل هوآوی Richar yu استراتژی ما یعنی تمرکز بر محصولات برتر با قیمتهای معمولی تا گران هماکنون به بار نشسته، چراکه در سال 2014 به دست آوردهای قابل توجهی در بخشهای مختلف نظیر تولید محصولات جدید و انجام تحقیقات، آگاهی برند، بهبود و رشد سهم بازار رسیدهایم که باعث شد جایگاه ما در بازار جهانی موبایل در رتبه سوم تثبیت شود. اثرات جهانی برند ما به رشد خود ادامه داده و هوآوی به اولین شرکت تماماً چینی تبدیل شد که توانست با موفقیت به لیست 100 برند برتر سال 2014 که توسط شرکت مشاوره برند Interbrand ارائه شده وارد شود.
با افزایش تمرکز بر محصولات گرانقیمت، هوآوی با شرکت چینی دیگر یعنی شیائومی که 100 میلیون فروش را در سال 2015 هدف گرفته، به رقابت خواهد پرداخت.