چگونه دستگاه‌های متصل به اکانت گوگل خود را شناسایی و آنها را حذف کنیم؟

آیا تا به حال برایتان این سوال پیش آمده که از ابتدای ساخت حساب گوگل‌تان چه دستگاه‌هایی و از کجا به آن وارد شده‌اند؟ آیا تا به حال به فعالیتی مشکوک در میان دنیای سرویس‌هایی که گوگل با یک حساب ارائه می‌دهد شک کرده‌اید؟

1451

پیش از پرسیدن سوال در بخش نظرات متن را کامل بخوانید. نظراتی که پاسخ آن‌ها در متن باشد تأیید نخواهند شد.

خب حالا گوگل کنترل اینکه دقیقا چه گوشی هوشمند، کامپیوتر یا تبلتی حساب‌تان را دستکاری می‌کرده یا از چه روستای دور افتاده‌ای در ماداگاسکار به حسابتان وارد شده را آسان کرده است. شوخی می‌کنیم ولی قسمت تازه اضافه شده Devices and activity از گوگل اجازه می‌دهد دقیقا کارهایی که گفته شد را انجام دهید.

Google-Devices&activity-dashboard

البته فقط همین نیست شما در عین حال می‌توانید تمام سرویس‌هایی را که از آنها استفاده می‌کنید از یکجا کنترل کنید. برای چک کردن اینکه خودتان به حساب وارد شده‌اید یا شخص دیگر به ترتیب زیر عمل کنید:

1. ابتدا به این آدرس بروید

Google-Devices&activity-dashboard-01

2. در اینجا تمام دستگاه‌ها، گوشی‌ها یا کامپیوترهایی که در چهار هفته گذشته به حسابتان وارد شده‌اند و حتی آنهایی که درحال حاضر با حساب شما آنلاین هستند را می‌بینید.

Google-Devices&activity-dashboard-02

3. به دقت همه چیز را در این قسمت ببینید. اگر موردی وجود دارد که در زمان و مکان مربوطه استفاده از گوگل به یاد نمی‌آورید یا عامل خارجی را می‌بینید که از اطلاعاتتان استفاده می‌کرده و به حساب وارد می‌شده می‌توانید به سادگی با کلیک بر روی دکمه قرمز Remove آنها را از حسابتان جدا کنید.

نکته: اگر پس از کلیک روی دستگاه مورد نظر دکمه Remove وجود نداشت به این معناست که این دستگاه دیگر به اکانت گوگل شما متصل نیست.

توجه: این روش تنها اگر اکانت گوگل شما در بخش اکانت‌های گوشی دیگری فعال باشد امکان حذف دسترسی را فراهم خواهد کرد. اگر فردی یکبار با اکانت گوگل شما به بازی‌هایی مانند Clash of Clans متصل شده باشد از این روش امکان قطع دسترسی وجود ندارد.

برای رفع مشکلات مربوط به بازی Clash of Clans یا Clash Royale با ایمیل زیر مکاتبه کنید:

support@supercell.com

ضمناً از نظر Supercell سازنده بازی خرید و فروش اکانت غیرقانونی است.

به غیر از Devices and Activity در قسمت امنیت چیز‌های دیگری هم برای کنترل بیشتر حسابتان در این لینک وجود دارد پس با خیال راحت در گزارش حساب کاربری ابزارهای اطلاعات و جزئیات حساب شخصی بگردید. همینطور می توانید شماره تلفن همراهتان را هم به گوگل بدهید تا به امنیت بیشتر خود کمک کنید. برای امنیت بیشتر حساب گوگل به این آدرس بروید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.