کدام نسخه از گلکسی نوت ۴ قوی‌تر است؟ اکسینوس یا اسنپ‌دراگون؟

بارها و بارها شاهد بوده‌ایم که گوشی‌ها و پرچمداران اندرویدی تولیدی شرکت سامسونگ با مشخصه‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. به طور معمول یک مدل از این دستگاه‌ها به تراشه Exynos و دیگری به تراشه‌ای ساخت یک شرکت دیگر تجهیز می‌شود که معمولا این شرکت، کوالکام است.

228

این مثال در مورد فبلت برتر سامسونگ یعنی گلکسی نوت 4 نیز صادق است و این دستگاه هوشمند نیز یا به تراشه چهارهسته‌ای اسنپ دراگون 805 و یا تراشه هشت هسته‌ای Exynos 7 تجهیز شده است که بسته به بازارهای مختلف می‌توانید آن‌‌هارا تهیه کنید.

معمولا بازارهای آمریکا از نسخه اسنپ‌دراگون استفاده می‌کنند و این درحالیستکه مدل Exynos در قسمت‌هایی از اروپا، آسیا و آمریکای لاتین به فروش می‌رسد.

بر روی کاغذ، تراشه‌های یادشده تفاوت‌های زیادی باهم دارند. اسنپ‌دراگون 805 برپایه پردازش چهارهسته‌ای طراحی شده و این درحالیستکه Exynos 7 Octa از هشت هسته بهره می‌برد که به دو قسمت چهارهسته‌ای تقسیم شده‌اند. به طور کلی همه هسته‌ها در شرایطی که مورد نیاز است فعال خواهند شد. هسته‌های تراشه کوالکام می‌توانند تا فرکانس 2.7 گیگاهرتز عمل کنند و جفت هسته‌های Exynos نیز می‌توانند به ترتیب به سرعت‌های 1.9 و 1.3 گیگاهرتز برسند.

این تراشه‌ها پردازنده‌های گرافیکی متفاوتی نیز دارند. Adreno 420 و Mali-T760 به ترتیب در اسنپ‌دراگون 805 و Exynos 7 به کار گرفته شده‌اند. خوشبختانه هردو مورد یادشده می‌توانند از صفحات نمایش QHD به خوبی پشتیبانی کنند و با OpenGL ES 3.1 و Direct3D 11.2 نیز مشکلی ندارند اما تفاوت‌های موجود در میزان کلاک و طراحی آن‌ها ممکن است باعث بروز نتایج و کارایی‌های متفاوت آن‌ها شود.

snapdragon-vs-exynos-3

لیست تفاوت‌های موجود میان سخت‌افزار نسخه‌های مختلف طولانی است اما کارایی این دو مدل در عمل متفاوت از آن‌چیزی است که در تئوری می‌خوانیم. شاید بنچمارک‌ها یکی از بهترین معیارهای مقایسه بین این دو تراشه باشند.

در مجموع از 8 ابزار متفاوت بنچمارک برای مقایسه این دو استفاده شده و توان محاسباتی تک هسته‌ای و همچنین چندهسته‌ای، توانایی‌های گرافیکی دو و سه بعدی، سرعت رم و فضای ذخیره‌سازی و کارایی مرورگر وب آن‌ها مورد بررسی قرار گرفته است. مدنظر داشته باشید که همه تست‌ها پس از بازگرداندن دستگاه‌های موجود به تنظیمات کارخانه‌ای صورت پذیرفته‌اند و نتایج ارائه شده نیز میانگین سه بار اجرای هر تست را نشان می‌دهند.

بنچمارک‌های پردازنده

نکته‌ای که با اطمینان می‌توان بیان داشت آنستکه هر دو مدل مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 805 و Exynos 7 Octa به پردازنده‌های فوق قوی مجهز شده‌اند. نمی‌توان با قاطعیت از برتری یکی بر دیگری سخن گفت اما در این قسمت، تراشه Exynos عملکرد بهتری داشته است.

AnTuTu-5.33 AnTuTu-5.32 AnTuTu-5.3

اگرچه نرم‌افزار AnTuTu، کوالکام را برنده این نبرد می داند و در اکثر آزمایشات تک‌هسته‌ای و چند‌هسته‌ای امتیاز بیشتری به آن می‌دهد اما در میزان کارایی، نرم‌افزارهایی مانند Vellamo,Geekbench,Basemark و نهایتا PC Mark، همگی به Exynos 7 Octa در تست‌های تک و چندهسته‌ای امتیاز بیشتری می‌دهند.

بنچمارک‌های گرافیکی

در این قسمت اسنپ‌دراگون 805 به خوبی خودنمایی می‌کند. این تراشه در همه تست‌های مرتبط با قابلیت‌های گرافیکی بر رقیب خود فائق آمد. این تست‌ها شامل آزمایشات دو و سه‌بعدی نرم‌افزار آنتوتو، بنچمارک‌های گرافیکی بیس‌مارک، 3D Mark Ice Storm Unlimited و پیشرفته‌ترین بنچمارک‌های GFX است.

Basemark-OS-II AnTuTu-5.34

 

بنچمارک‌های مرتبط با رم و فضای ذخیره‌سازی

براساس نتایج بدست آمده در این قسمت می‌توان نتیجه گرفت که کارایی رم در Exynos 7 Octa بهتر و سرعت آن بیشتر از نسخه دیگر است. فضای ذخیره‌سازی در هر دو نسخه نیز یک سرعت را داراست.

3D-Mark-1.3 GeekBench-and-PC-Mark Vellamo-3.1

 

بنچمارک‌های مرتبط با وب

در این قسمت نتایج متفاوتی بدست آمد. Vellamo امتیاز بیشتر را به تراشه Exynos داد و البته بنچمارت HTML5 آنتوتو نیز چنین نتیجه‌ای داشت. از سوی دیگر، اسنپ‌دراگون 805 بر اساس آزمایشات انجام‌شده از سوی برنامه‌هایی مانند Basemark و SunSpider نتایج بهتری را بدست آورد.

SunSpider GFX-Bench-3.0 3D-Mark-1.3

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد امکان تقلب گوشی‌های سامسونگ در نتایج بنچمارک است. پیش از این اعلام شده بود دستگاه‌های تولیدی این شرکت به محض اجرای نرم‌افزارهای بنچمارک، فرکانس کاری پردازنده را در بیشترین مقدار خود قرار می‌دهند تا نتیجه بهتری بدست آورند.

اما آنچه مسلم است حداقل در تست‌های انجام گرفته شاهد بروز رفتاری عجیب از سوی این دو دستگاه نبودیم. از سوی دیگر با مشاهده ویجت‌های موجود در تصویر مشاهده می‌شود که پردازنده به طور فعال به تغییر فرکانس کاری پرداخته است.

Samsung-Galaxy-Note-4-SM-N91000

شماره مدل‌های مختلف و پشتیبانی از شبکه مخابراتی 4G LTE

همان‌طور که می‌دانید اتصال نسل چهارم ارتباطی 4G به تازگی در ایران کلید خورده است و حالا که هزینه‌ای بیشتر از دو میلیون تومان بابت یک گوشی پرداخت می‌کنید بهتر است توانایی پشتیبانی از سریع‌ترین اتصال ارتباطی را داشته باشد. سال گذشته تشخیص مدل گلکسی نوت 3 ساده‌تر بود و نسخه اسنپ‌دراگون برخلاف اکسینوس از 4G پشتیبانی می‌کرد اما حالا داستان برای نوت 4 کمی پیچیده‌تر است.

N910H: (نسخه‌ای که رسماً وارد ایران شده است) – پردازنده اکسینوس 7 – عدم پشتیبانی از 4G

N910C: پردازنده اکسینوس 7 – پشتیبانی از 4G

N910S: پردازنده اسنپ‌دراگون 805 – پشتیبانی از 4G

N910F: پردازنده اسنپ‌دراگون 805 – پشتیبانی از 4G

به این ترتیب به نظر می‌رسد سامسونگ به جز چیپست از مودم‌های متفاوتی در نسخه‌های مختلف نوت 4 استفاده کرده است و متأسفانه نسخه H رسماً وارد ایران شده است. پیشنهاد ما خرید یکی از نسخه‌های C یا S نوت 4 بنا به سلیقه خود شماست.

نتیجه‌گیری

اگر بخواهیم به یک جمع‌بندی کلی برسیم باید اذعان کرد که گلکسی نوت 4 مجهز به Exynos Octa 7 نتیجه بالاتری را از نظر نتایج محاسباتی به دست آورد و کارایی رم بالاتری داشت که این مسئله به منزله سرعت بیشتر در اجرای برنامه‌ها و زمان کم‌تر در بارگذاری آن‌هاست. معماری 64بیتی در نسخه اکسینوس فعال نیست و البته هنوز مشخص نیست در اندروید 5 تغییری در آن حاصل شود.

از سوی دیگر مدل مجهز به اسنپ دراگون 805 در نتایج بنچمارک‌های گرافیکی آمار بهتری بدست آورد که این نشان‌دهنده کارایی بهتر در اجرای بازی‌های گرافیکی است. همچنین احتمالاً پشتیبانی کاستوم‌رام‌ها نیز در این نسخه بهتر خواهد بود.

مدنظر داشته باشید که هر دو دستگاه از توانایی خارق‌العاده‌ و حتی بیش از حد نیاز کاربران برخوردارند و این سوای مسئله تراشه استفاده شده در این دستگاه‌هاست.

Phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

228 نظر برای این مطلب
  1. محمد می‌گوید

    سلام نسخه gبهتر هست یاc ؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      الان بعد از گذشت ۶ ۷ سال هیچکدوم ارزش خرید حتی با قیمت‌های پایین ندارن. اما در کل نسخه G‌ گرافیک بهتر و C پردازش بهتری داره

  2. محمدرضا می‌گوید

    اگه نوت ۴ میخواین بگیرین سری C برای ایران بهترین سری هست چون زبان فارسی داره و فورجی هست

    من هم سری H داشتم و هم سری S ولی هیچکدوم مثل N910C نبود

    سری H که نتش +H که میشه همون ۳g خودمون به خاطر همین راضی نبودم

    سری S هم فقط حیف زبان فارسی نداشت وگرنه عالی بود چون هم ۲ سیمکارت بود هم فورجی

    من قصدم راهنمایی کساییه که میخوان سامسونگ نوت ۴ بگیرن و نمیگم که این مدلش خوبه یا این یکی مدلش بده

  3. ☠😎😎💎💎😎😎☠ می‌گوید

    میخوام گوشی نوت۴ بگیرم چه مدلی رو بگیرم ؟ ممنون تر میشم اگه زود تر جواب رو بدید .

    1. علی ارغوان می‌گوید

      گلکسی نوت 4 سال‌هاست منسوخ شده و خریدش توصیه نمیشه. با اینحال مطلب بالا رو بخونید جوابتون رو می گیرید

  4. مینا می‌گوید

    سلام نوت4 مدلh دارم میشه رام اندورید 7 رو نصب کرد؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خیر. گلکسی نوت 4 تنها تا اندروید ۶ آپدیت شده. (مگر بخواید رام غیررسمی فلش کنید)

  5. نصیر فرهادی می‌گوید

    سلام
    من هم همین مبایل را خریدم که مدل اش
    N910A است Version 5 .1.1 است آیا version جدیدش را روی مبایل بروز رسانی یا آپدیت کنم نسخه جدیدش 6.01 است کدام مشکل برای مبایلم نمی آرد
    ممنون میشوم در باره معلومات دهید

    1. علی ارغوان می‌گوید

      آپدیت کنید مشکلی ایجاد نمیشه

  6. Fardin می‌گوید

    باطری هم تعویض کردم درست نشد کم نگه می داره باطری می گم باطری خوب یا خاصی هست که بگیرم چون خیلی خیلی ازش راضیم گوشی عالیه فقط مشکلم باطریه اگه راهنمایی کنید خیلی خیلی خیلی ممنون می شم

    1. علی ارغوان می‌گوید

      اگر باتری رو تعویض کردید که خیر. سعی کنید نور صفحه رو روی حالت خودکار قرار بدید. صفحه نمایش عامل اصلی مصرف انرژی باتریه.

  7. Fardin می‌گوید

    ببخشید یه سوال دیگم داشتم گوشی من نوت ۴سری c هستش باطریش خوب نیست وقتی هم میاد زیر ۳۵درصد انتن میره می زنی شارژ می بینی از ۳۵ رفت صفر درصد شروع به شارژ می شه یا تو ۳۵ می زنی یکی یکی کم می شه میرسه صفر از نوع شروع می شه به شارژ یا هم که تو زیر ۳۵ بزنی شارژ گاهی هم خاموش می شه باید یه دو درصد تو خاموش شارژ بشه تا روشن بشه خیلی ازش راضیم فقط این یه مشکل خیلی اذیتم می کنه می شه راهنمایی کنید

    1. علی ارغوان می‌گوید

      اینطور که میگید باید باتری تعویض بشه

  8. Fardin می‌گوید

    سلام دوستان یه سوال داشتم کودوم مدل از نوت ۴ خوبه برا من سری Cفورجی هست خواستم ببینم کودوم سری بهتره؟؟؟؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      توی مطلب کاملا توضیح دادیم

  9. احسان می‌گوید

    سلام من گوشی نوت4 دارم ولی هنگ میکنه چیکارکنم یکدفعه خاموش میشه رانمایی لطفا

  10. نسیم می‌گوید

    سلام
    نات 4 سری G برای کجاست؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      نوت 4 N910G: سنگاپور، هند، استرالیا

  11. حسن می‌گوید

    ایا مدل نوت 4 N910T فارسی میشه یا نه

  12. ایوب می‌گوید

    سلام.c بخرم یا s????

  13. محمد زارعی می‌گوید

    سلام آقای ارغوان یه سوال مهم داشتم ازتون که برام خیلی مهمه.چرانوت4 سری fوقتی ایرانسل 4gگذاشتم درحالت 3جی که بایدhبشه یاhمثبت فقط 4gمینویسه.یعنی درکل گوشی یا E داره و4gهمین دوتاوخبری ازH+وhنیست یعنی وقتی اچ هست مینویسه 4جی ووقتی 4جی هم مینویسه 4جی ومن متوجه نمیشم وحتی درنسخه سری Sکه اگه اشتباه نکنم سفارش کره هست هم همینطوره یاحتی درگوشی نوت3 n900tکه سفارش اروپاست هم همینگونه بود که فقط شنیدم که میگن سیگنال گیری دراین گوشی باایران هماهنگ نیس وشایدهم 4جی روساپورت نکنه وبه ظاهربنویسه 4جی .چون درنوت3 که داشتم سرعت اینترنت باوجودنوشتن 4جی درحد3جی بود.این درصورتی بود که درشبکه تلفن همراه نوت3 من حالتgsm/wcdm/lteوجودداشت اماباوجودنوشتن 4جی بااستفاده ازیک برنامه نوع شبکه من را که مینوشت3gدرحالی که گوشی من 4جی مینوشت.ومن باتست گوشی های نوت4 به این مشکل برخوردم وگوشی خودراخریداری نکردم چون حتی سیمکارت همراه اول هم که 4جی وجودنداشت مینوشت 4جی درصورتی که درآن شهرهمراه اول 4جی نداشت.ممنون میشم جواب بدید تاحالا کسی دراین رابطه جواب درستی به من نداده.تشکر

    1. علی ارغوان می‌گوید

      سلام. راستش در این مورد اطلاعی ندارم و تا حالا ندیدم گوشی به 3G متصل باشه اما علامت 4G ظاهر بشه!

  14. روح الله می‌گوید

    با عرض سلام.این مدل از نوت چهارNote4-N910VZWEVZW وجود داره؟یکی از دوستام میگه سفارش آمریکا هستن.درسته؟چون من توی سایت سامسونگ چک کردم نبود.لطفا راهنمایی کنید

    1. علی ارغوان می‌گوید

      بله این نسخه اپراتور ورایزن هست

    2. حامد می‌گوید

      بله برای بازار امریکاس و به طور پیش فرض فارسی ندارد و از کیفیت بسیار بهتر نسبت به نمونه های دیگر برخوردار است

  15. Meisam می‌گوید

    سلام note 4 سری N910T چجوره؟

  16. محمد می‌گوید

    سلام
    من نوت 4 سریN910H دارم راهی داره ک 4g بتونم ازش استفاده کنم؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خیر از نظر سخت افزاری محدوده

  17. محمد می‌گوید

    سلام
    not4 N910H دارم نسخه اندروید 6.0.1 هم نصب دارم راه حلی داره ک 4G رو بشه براش راه اندازی کرد؟؟؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خیر نسخه H سخت افزار 4G رو نداره

  18. Parsa می‌گوید

    سلام. گوشی من مدل h هستش. هیچ راهی وجود نداره که بشه از اینترنت 4g پشتیبانی کنه؟ مثلا نرم افزاری چیزی؟

  19. اسلام می‌گوید

    سلام این گوشی بسیار فوق العاده است ولی جهت کارایی بازی و نگهداری باطری حتما گوشی سری sویا f خریداری شود..سری c به خاطر هشت هسته بودن توانایی کمتری در عمل دارد و بعضی بازی ها رو با لک نشان میدهد و زود باطری خالی میکند.

  20. محمد حسن می‌گوید

    دوستان نوت4 سری g چطوره؟

  21. مهدی می‌گوید

    برای بازی کدوم مدلش بهتره؟!الان از کجا میتونم بخرمش؟!؟قیمتش چنده؟!رفرش چ فرقی داره با اصلیش؟!

    1. علی ارغوان می‌گوید

      برای بازی نسخه اسنپ‌دراگون بهتره اما این گوشی عرضه اش متوقف شده

  22. جواد می‌گوید

    دوستان سلام
    من یه یه هفته ده روزی میشه که دنبال این گوشی ام ولی چونکه شهرستانم(استان اصفهان) اکش گیرم نیومد حالا با این وجود میخوام یه دست دومش رو بردارم ، فقط نمیدونم چه چیزایی از گوشی رو باید چک کنم که سرم کلاه نره، دوستان اگه اک این گوشی رو مدل c رو سراغ دارید بی زحمت بهم آدرس بدید، یا اینکه منو تو خرید همین گوشی، دست دوم راهنمایی کنید .
    دمتون گرم

  23. میما می‌گوید

    گوشی که کارایی یادداشت برداری ونوت برداری این گوشی روداشته باشه چی هست که شمامیفرماییدالان گوشی های بهتری میشه خرید؟من فقط کارایی قلم ونوشتنش رولازم دارم.

  24. افشین می‌گوید

    سلام دوستان منم نوت 4 دارم سری Cواقعا بی نظیر فقط نمیدونم برا من اندروید 6 هنوز نیومده اگه کسی خبر داره راهنمایی بکنه ممنون میشم

    1. مهدی می‌گوید

      داداش .چه موقع خریدی ؟ازکجا؟!چند؟!

  25. دانیال افشاری می‌گوید

    با سلام
    من تقریبا 2 ماهی هست که نسخه c رو خریدم و واقعا عالیه
    فقط 3 تا مشکل توش دیدم:
    1-باطری ضعیف
    2-آنتن دهی ضعیف
    3-دوربین جلوش متاسفانه 3.7 هست و 5 نیست
    به غیر از اینا همه چیزای دیگش بی نظیره با اینکه 2 ساله از تولید این گوشی میگذره و بازم حرف برای گفتن داره و پشتیبانی میشه که مال من note4 2016 هست که به اندروید 6 مارشملو ارتقاش دادم و مشکلی نداره
    امیدوارم کمک کرده باشم

    1. جواد می‌گوید

      آقا مبارکتون باشه
      میتونم بدونم این گوشی رو از کحا و به چه قیمتی خریداری کردید؟

  26. بیگی می‌گوید

    سلام من گوشی نوت 4 مدل 910 L از کره خریدم به نظرتون چطوره؟

  27. رحمان می‌گوید

    سلام به نظر شما با قیمت note 4 چه گوشی میتوان خرید ممنون

    1. علی ارغوان می‌گوید

      هواوی پی 9 یکی از بهترین گزینه ها توی این قیمت هست و البته گلکسی اس 6

  28. faezeh می‌گوید

    نوت 4 سری c بهتره یا s ؟؟؟ از چه نظر ؟
    ممنون میشم زودتر ج بدید.

    1. علی ارغوان می‌گوید

      مطلب بالا رو برای همین نوشتیم

      1. خسرو می‌گوید

        سلام من نوت تری n9005دارم مشکی خواستم ببینم گوشیمو به نظرتون عوض کنم نوت4یا همین نوت3بذارم؟اگه نوت4 کدوم سری ش؟

        1. علی ارغوان می‌گوید

          به نظر من خرید نوت 4 در حال حاضر ارزش نداره. الان با بودجه نوت 4 میتونین گوشی های با پردازنده و دوربین خیلی بهتری بخرید

  29. مهران مهدوی می‌گوید

    یعنی تا حالا با هیچ گوشی اینقدر راحت نبودم

  30. عباس می‌گوید

    سلام من الان دو سه روزه دارم مطالب دوستان رو درباره note4مىخونم ولى به ىه نتىجه واقعى نرسىدم بعضى ها مىگن مشکل باند و نمىدونم چى چى داره بعضى ها هم مىگن اصلا بهترىن گوشى بدون مشکل تو دنىاست لطفا اگر کسى باهاش کار کرده جوابمو بده بگىرم ىا نه؟

    1. آرش می‌گوید

      سلام من نوت 4 رو تقریبا یک سال پیش خریدم گوشی فوق العاده عالی و.از لحاظ کارایی گوشی خیلی خوبی هست . ولی متاسفانه چندروز قبل از من دزدین و فردا مجددا دارم همین گوشی رو میخرم . واقعا از هر لحاظ گوشی خوبی هستش

      1. نون لواش می‌گوید

        داداش من نوت 4 سری cدارم تو عملکرد گرافیکی تو بازیا یکم لگ داره میتونی سری fپیدا کن

        1. محسن می‌گوید

          سلام. اگه سری fبخریم مشکلی پیش نمیاد؟ فکر کنم برای اروپا باشه ها؟؟؟

          1. علی ارغوان می‌گوید

            مهم نیست برای کجا باشه مشکلی نداره

  31. arvin می‌گوید

    بدون شک میگم که سری gوfمخصوصا+4g بهترین سری های سامسونگ هستن و من توی مغازه ی خودم همشون رو تست کردم که سری cکه 8 هسته ای هست خیلی از مشکلات رو به همراه داره اما سری های 4 هسته واقعا حرف نداره fوgفرقی با هم ندارن ولی مکان هی استفادشون فرق دار مثلا gبرای هنده وf برای آمریکاست

  32. مهدی می‌گوید

    بچه ها میگما من قصد خرید دارم .به نظر شما من کدوم سری شا بگیرم cیاs ..بعدش میگم دوربینی که سونی ساخته واسه نوت4 بهتره یا دوربینی که خوده شرکت سامسونگ ساخته .لطفا جواب بدید . بد جوری فکرم مشغوله داداشیا گلم

  33. ممد می‌گوید

    دوستان من واقعا گیج شدم کدوم نسخه بهتره لطفا راهنمایی کنید .کدوم سری از نظر cpu.بازی اوردن راحت و سرعت اینترنت و… بهتره من مدل cمد نظرمه چون دوستم گرفت خیلی ازش راضیه مدل 8 هسته ای هم هست.بعضی جا ها خوندم که 4 هسته بهتره شما که خریدین بگید کدوم بهتره

  34. ممد می‌گوید

    دوستان من واقعا گیج شدم کدوم نسخه بهتره لطفا راهنمایی کنید .کدوم سری از نظر cpu.بازی اوردن راحت و سرعت اینترنت و… بهتره من مدل cمد نظرمه چون دوستم گرفت خیلی ازش راضیه

  35. mansour می‌گوید

    باسلام خدمت دوستان. توصیه من برای اوندسته ازدوستانی که میخوان گوشی بخرن .هرچی میخرین بخرین فقط هشت هسته ای یا همون اکسینوس نخرید . باید ازهمون اس 4 هشت هسته ای عبرت بگیریم. من اس 4 داشتم هر جند ماه باید یک باطری عوض میکردم .به اندازه خود قیمت گوشی باطری خریدم .اگه از من میشنوین 4 هسته ای بگیرید قسم میخورم اگه هشت هسته ای گرفتید بعدا پشیمون میشید . این نسخه 4 هسته ای اس 4 از هرکی سوال کردم خیلی راضی بود فقط اونایی که مثل من 8هستهای داشتن مینالیدن .هم ازداغ کردن بیش از حد گوشی وهم باد کردن وخراب شدن باطری .

  36. saeed می‌گوید

    سلام درکل باید سری سی را بگیریم

  37. مهرداد می‌گوید

    نوت 4 سری c بهترین مدله من مدل h برای خواهرم گرفتم مدل g برای دامادمون g سرتره از h ولی مدل c که برا خودم گرفتم کولاکه کولاک از نظر سرعت قدرت حرف نداره!!!! :) توی ایران فقط مدلای hوgوsوc درست کار می کنن که مدل c از همه بهترو کاملتره و هم خب کمیابتر چون c مخصوص اروپاست ولی ایرانم ساپورت می کنه و مشکلی نداره درضمن از نسل جدید اپراتورهای ایرانسل و رایتل و همراه اول پشتیبانی کامل می کنه یعنی از 4g امتحان کردم ک می گما !:) اما h که اصلا 4g نداره و g مشکل داره در کل نوت 4 بهترین گوشیه و مدل c عالیترینه

    1. مهدی می‌گوید

      واقعا

  38. احسان می‌گوید

    نوت فقط مدل 4 هسته ای اونم سری GوFکه فوق العاده هستن که خودمم سری Gخریدم ومیدونم بدون شک ایرادی توش نیست البته اکسینوس 8 هسته ای هم دست کمی نداره اما باتری G,F,وبعضی 4هسته ای های دیگه بهتره

  39. احسان می‌گوید

    داداش نونت 4 مدل سی رو بخر قطعا بهتر از اوناست

  40. امیر می‌گوید

    سلام و خسته نباشید . من میخوام نوت 4 بخرم هم فورجی باش و تک سیم کارت باش. من تو این موندم که اگه اکسینوس بخرم گرفیکش ضعیف میشه اسنپ دراگون هم بخرم تو باز کردن برنامه ها سرعت ضعیف حالا من موندم اگه بشه راهنمایی کنید ممنون میشم

    1. کیان می‌گوید

      مگه شما دیدی که میگی سرعتش پایینه نصبت به 8هسته ایی .یادتون باشه زد اولتر کسی نبوده ازش تعریف نکنه و هنگ هم تو کارش نبود از اسنپ دراگون پایین تر نصبت به نوت 4 بود ولی من خودم داشتم واقعا سرعت عالی و روانی داشت بخصوص تو بازی .شک نکنید تو چهار هسته ایی ضمنا کمتر داغ میکنه نصبت به هشت هسته ایی گرافیکش ادرنو420 دیگه محشره مالی 760 نصبت بهش ضعیف تره من خودم مدل چهار هسته ایی مدل جی سفارش دادم بدون شک چون به کوالکوم اطمینال کامل دارم در قدرت و پردازش

  41. جواد می‌گوید

    سلام .امروز میخوام نوت4 بخرم بنظر شما کدوم سری بهتره .ممنون از راهنمایی

  42. علیرضا می‌گوید

    سلام من تصمیم گرفتم که نوت ادج بخرم چون RAM آن 3 هست ولی هرچی میگردم نمی تونم مدل های اونو پیدا کنم و تو یجا نوشته بود که وقتی این گوشی رو میخرید مراقب باشید که نسخه رفرش شده نباشه . از کجا باید به این نکته پی ببریم؟و رام اون رو از کجا تشخیص بدیم؟
    ممنون می شم راهنمایی کنید!

  43. علیرضا می‌گوید

    سلام خسته نباشید
    مدلN910S
    32 بیتی است یا64 بیتی و حافظه داخلی آن 16 است یا32 وآیا دو سیم دارد یا تک سیم و RAM آن چقدر است 2 یا 3.؟و همچنین برای مدل N9010C
    ممنون میشم هرچه سریع تر جواب بدید

  44. نيما می‌گوید

    به نظر شما اسنپ دراگون بهتره یا اکسینوس
    کدوم را بخرم

  45. jafar می‌گوید

    tnx for info,very forcible

  46. حسین می‌گوید

    سلام
    من یه سوال داشتم
    من شنیدم نسخه 4G در 4 هسته مشکل وای فای داره ایا این درسته؟
    و اینکه آیا 8 هسته ای 4G ایا رنگ گلد داره؟

  47. وحید می‌گوید

    سلام من نت4 سری gخریدم چار روزه ازش رازیم میخام بدونم سری c بر نداشتم اشتباه نکردم

  48. لیدا می‌گوید

    منم نوت 4 میخوام بگیرم به نظرتون کدوم سری نوت بهتره جی یا اچ

  49. امیر می‌گوید

    سلام . نمیدونم چه چیزی از گوشی میخوای اما : نوت 4 سری سی 32 گیگ دو سیم بهترین مدل و بهترین گوشی تلفن همراهی است که تا به حال به بازر اومده . به جرات میشه به راحتی ثابت کرد ! معطل نکن و بخر .

  50. حسین معتمدی می‌گوید

    سلام من خیلی عجله دارم همین امروز بع ظهر قراره گوشی بگیرم اما نمیدونم چی بگیرم.
    بین note 4,note edge,s6 edge موندم خواهشا راهنماییم کنید.

    1. 1111 می‌گوید

      note4