این چیپست قابل کاشت در بدن انسان انرژی خود را از صدای اطراف تامین می‌کند

ما همه‌چیز را کشف کرده‌ایم و فقط به اندازه کافی کوچک ساختن ربات‌ها و ماشین‌ها مانده تا در بدن انسان کار کنند. قسمت سخت پیدا کردن روشی است که با آن بتوان بدون ضرر رساندن به میزبان این چیپست را شارژ کرد.

0

به‌جای باتری‌های بزرگ و سیم‌های ناجور،محققان در دانشگاه Stanford، چیپست بدون سیم قابل کاشتی را توسعه داده‌اند که می‌توان آن را با امواج فرا صوتی که برای عکس‌برداری امن از جنین در رحم استفاده می‌شود شارژ کرد.

گذراندن ساعاتی در یک کنسرت کر کننده بدن شما را با مقدار بسیار بیشتری امواج صوتی که برای شارژ کردن این چیپست‌های ریز مورد نیاز است بمباران خواهد کرد. این چیپست‌ها از ماده‌ای فیزوالکتریک ساخته شده که در صورت فشرده شدن و از فشردگی بیرون آمدن تولید انرژی می‌کند.

در حالی که این سیستم انرژی مورد نیاز برای شارژ نگه داشتن چیزی مثل گوشی هوشمندتان را تولید نخواهد کرد، برای شارژ کردن حسگر‌ها و رادیو‌های خیلی کوچک داخل این چیپست الکتریسیته اضافه هم می‌آید. این حسگر‌ها و رادیو‌ها علائم حیات بیمار را کنترل می‌کنند و یا دارو را به قسمت خاصی از بدن بیمار می‌رسانند.

gizmodo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.