Cosmos نام مرورگریست که به شما اجازه وبگردی با پیامک را می‌دهد!

فناوری 3G و LTE در همه کشورها و نقاط جهان قابل دسترس نیست و کاربران مجبورند برای وب‌گردی با تلفن همراه از دیگر فناوری‌های موجود استفاده لازم را ببرند. برای این منظور برنامه‌نویسان مرورگری برای سیستم‌عامل اندروید با نام پروژه Cosmos طراحی کرده‌اند که به شما این امکان را می‌دهد که با پیامک مشکلتان را حل کنید!

2

با استفاده از این برنامه دیگر لازم نیست سیم‌کارت شما به شبکه دیتا و اینترنت اپراتور متصل شود فقط کافی است از طریق این برنامه، لینک مورد خود را وارد کنید تا صفحه درخواستی شما به صورت متنی ساده‌وار برایتان پیامک شود.

طرز کار این برنامه به این شکل است پس از دریافت درخواست کاربر، سرویس دهنده، عکس‌ها، کد‌های HTML، استایل‌های صفحه و کدهای جاوا اسکریپت را از سورس‌کد صفحه درخواست شده حذف می‌نماید و خلاصه‌ی اطلاعات مفید را برای کاربر پیامک می‌کند.

مسلما استفاده از این روش محدودیت‌های خاصی را به همراه خواهد داشت. برای مثال اگر شما یک صفحه از ویکی‌پدیا را درخواست کنید معلوم نیست برنامه در چند پیامک قادر خواهد بود تمامی اطلاعات مفید را برای کاربر گزارش دهد. علاوه بر این باید طرح بی‌نهایت را در سیم‌کارت خود فعال کنید تا هزینه پیامک‌های دریافتی برایتان مشکل‌ساز نشود.

این برنامه در حال گذراندن تست‌های نهایی است و به نظر می‌رسد تا اواخر ماه جاری معرفی شود. هر چند استفاده از این برنامه کمی مسخره به نظر می‌رسد ولی کاچی به از هیچی است!

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. سعید می‌گوید

    عجب اسم ضایعی داره

  2. سعید زعفرانی می‌گوید

    Cosmos = کیهان، کائنات، جهان هستی، گیتی…