6 مدل در یک سال؛ تلاش تمام عیار سامسونگ برای قبضه کامل بازار ساعت‌های هوشمند!

آیا خود شما نام تمام آنها را به خاطر دارید؟ تقریبا یک سال از عرضه اولین ساعت هوشمند سامسونگ در نمایشگاه آیفا برلین در سال گذشته می‌گذرد.

7

تقریبا شش ماه پس از آن سامسونگ با یک تغییر بزرگ در ابتدای راه، دومین ساعت هوشمند خود و اولین ساعت هوشمند مبتنی بر سیستم عامل تایزن یعنی Galaxy Gear 2 را به همراه Galaxy Gear Neo (مدلی که تقریبا می‌توان گفت فراموش شده)‌ و دستبند هوشمند Gear Fit معرفی کرد.

سامسونگ بعد از عرضه این سه مدل همچنان بیکار نماند و برای عقب نماندن از رقبا ساعت هوشمند Gear Live‌ را مبتنی بر سیستم عامل اندروید ویر معرفی کرد تا نشان دهد اگر چه با عرضه همزمان محصولاتی تایزنی همچون ساعت هوشمند Geear S سودای استقلال از گوگل را در سر دارد اما همچنان بازار را مهمترین عامل تعیین کننده می‌داند.

بازار ساعت‌های هوشمند بازاری آنچنان بالغ و مستقل به حساب نمی‌آید و حتی تلاش‌ها برای عرضه دستگاه‌هایی مستقل (با برخورداری از سیم‌کارت) ظاهرا نتوانسته کاربران بازار گوشی‌های هوشمند را برای استفاده مستقل از آنها آنچنان که باید و شاید مجاب کند.

البته رقبا نیز بیکار نبوده‌اند سونی، ال‌جی، هواوی و حتی اخیرا ایسوس و سایر رقبای خوشنام و گاها گمنام در این مدت محصولاتی به بازار معرفی کرده‌اند تا این بازار را داغ‌تر از قبل کنند. اما آیا واقعا این بازار به اندازه این همه محصول ظرفیت دارد؟

برخی کاربران گوشی‌های هوشمند بر این باورند که هنوز امکانات و ویژگی‌های ساعت‌های هوشمند، ارزش اضافه شدن همان چند ده گرم به مچ دست آنها را هم ندارد و همواره با این سوال که چه چیز جدیدی شامل حال من خواهد شد؟، ترجیح می‌دهند از همان ویژگی‌ها با گوشی‌های هوشمند خود مانند گذشته برخوردار باشند.

در هر صورت حالا اپل نیز به عنوان جدیترین رقیب سامسونگ، با عرضه ساعت هوشمند خود ظاهرا این بازار را کمی رقابتی‌تر کرده و حتی شاید سامسونگ را مجبور به افزایش سرعت خود در عرضه مدل‌های بیشتر کند و سامسونگ نیز ظاهرا بازار کاربران را آزمایشگاه خوبی برای گرفتن بازخوردهای کاربران یافته و مانند گذشته از عرضه مدل‌های خود تجارب جدیدی کسب می‌کند.

نظر شما چیست؟ آیا اصولا به دنبال خرید و تجربه یک ساعت هوشمند هستید؟ یا همچنان ترجیح می‌دهید تمام ویژگی‌های آنها را در گوشی هوشمند خود تجربه ‌کنید؟

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

7 نظر برای این مطلب
  1. آرش می‌گوید

    من در اولین فرصت یک ساعت هوشمند می خرم چون هیچ چیز نمی تونه عادات بد و استایل ناجور زندگی ایرانیو به اندازه ساعت هوشمند تغییر بده. بهترین وسیله واسه تضمین سلامتیه.
    ما ایرانیا 6 ماه ورزش میکنیم و باز 2 سال ولش میکنیم. ساعت هوشمند حیلی برای چاق نشدن و تشویق انسان به تحرک مفیده

  2. مهدی می‌گوید

    مطلب خوبی بود به این حجم محصول اصلا دقت نکرده بودم. واقعا با هم تفاوتی هم ندارن آخه که بخواد انتخاب رو سخت کنه. من الان به بستن ساعت هم عادت ندارم و اصولا زوده برای بستن یه چیز اضافی حالا اسم هوشمند هم داشته باشه.

  3. مهرداد می‌گوید

    سامسونگ عادت به خز کردن همه چیز داره..

    1. شاهین می‌گوید

      این خزی که تو میگی اصلا اختراع خود سامسونگه.. تا قبل از این اصن کسی تو فکر ساخت ساعت نبود..

      1. مهرداد می‌گوید

        یعنی منظورت اینه که سونی همزمان با گیر سامسونگ، اسمارت واچ اول رو به اسم گوشی داد بازار؟
        بهتره اول بررسی کنید بعد..

      2. سروش می‌گوید

        دلبندم! همه چی از ۲ سال پیش شروع شد که خبرنگار نیویورک تایمز فاش کرد اپل داره روی یه پروژه محرمانه ساعت هوشمند کار میکنه! اون موقع بود که کپی سونگ (شما بخون سامسونگ) واسه اینکه مث زمان آیفون و آیپد و خیلی چیزا رکب نخوره و دستش توی حنا نمونه، یا سرعت تمام بدترین محصول دیجیتالی (اولین نمونه ساعت خودش) رو عرضه کرد…! افرین، آفرین!
        البته کمپین تبلیغاتی سئول خوب بلده گنجشک رو جای قناری قالب کنه… اونم با قوطی رنگ کمپانیای دیگه…
        بی اسمارت پیلیز!

  4. کوروش می‌گوید

    من شخصا خودم فعلا علاقه ای به خرید ساعت هوشمند ندارم. فکر میکنم بهتره دو تا سه سالی صبر کرد تا ورژن های کاملا مناسب تر و پیشرفته ترشون وارد بشن. ساعت های کنونی چیز قابل توجه ای ندارند که بخواد منو جذب کنه برم بخرم. علاوه بر تمام این ها، هنوز اوایل راه هستند و خیلی اشتباهات و لگ ها خواهند داشت. پس منتظر میمونم تا سال 2017 مثلا.