۹ ویژگی که می توانست آیفون 6 اپل را به گوشی هوشمند بهتری تبدیل کند!

iPhone 6 به عنوان یک پیشرفت موفق بعد از iPhone 5S و یک گوشی بسیار خوب شناخته می‌شود. iPhone 6 از پیشینیان خود بزرگتر و سریع‌تر است، صفحه نمایشی با کیفیت‌تر دارد و دوربینش هم ارتقا پیدا کرده‌است. اما هنوز هم مواردی هستند که Apple می‌توانست با کار کردن روی آن‌ها، iPhone 6 را بهتر از بسازد – چیزهایی مثل بهبودهایی در طراحی و یا قابلیت‌هایی بیشتر.

54

1. ارایه رنگ‌بندی بیشتر

More-color-options-to-choose-from

iPhone 6 هم مثل iPhone 5s در رنگ‌های خاکستری، نقره‌ای و طلایی معرفی شده‎است. داشتن رنگ‌بندی‌های بیشتر می‌توانست حق انتخاب بیشتری به مشتری بدهد.

2. طراحی ضدآب

Waterproof-design

مقاومت در برابر آب و غبار یکی از جمله قابلیت‌هایی‌ست که روزبه‌روز شاهد عرضه گوشی‌هایی با این امتیاز در بازار هستیم. اپل اما هنوز هم فکری برای افزودن این امتیاز به هوشمندهای خود ندارد و در این زمینه بدون شک از گلکسی اس5 و ایکسپریا زد3 عقب‌تر است. امیدوارم با ما هم عقیده باشید که اگر آیفون 6 در برابر عناصر خارجی مقاوم می‌بود، گوشی بهتری محسوب می‌شد.

3. وضوح بیشتر صفحه نمایش

Higher-resolution-display

وضوح صفحه 750 در 1334 پیکسلی آیفون 6 اصلا کم نیست و برای تقریبا هر کاری مناسب است، اما انتظار می‌رفت اپل وضوح صفحه بهتری را برای نسل جدید هوشمندهای خود عرضه کند. گرچه آیفون 6 پلاس وضوح 1080 در 1920 پیکسلی دارد، اما کاش برای آیفون 6 هم از همین وضوح استفاده می‌شد.

4. کیفیت بیشتر دوربین اصلی و تثبیت‌گر اپتیکال

Higher-resolution-main-camera-with-optical-image-stabilization

نمی‌گوییم کیفیت دوربین آیفون 6 کم است، اما انتظار می‌رفت اپل به کیفیت سابق 8 مگاپیکسلی اکتفا نکند و آن را ارتقا دهد. داشتن یک لرزش‌گیر اپتیکال هم مسلماً یک پیشرفت رو به جلو محسوب می‌شد.

5. طراحی تخت دوربین

Flush-camera-design

البته برای خیلی‌ها ممکن است این بیرون‌زدگی دوربین مهم نباشد؛ اما آیا یک طراحی تخت بهتر نبود؟ نظر شما هم همینطور است؟

6. دوربین جلوی بهتر

Better-front-facing-camera

سلفی‌ها در حال حاضر بسیار در بورس هستند و در شبکه اجتماعی که وارد شوید بی‌شک چندین و چند عکس سلفی خواهید دید. اما اکثر آن‌ها ممکن است آن‌قدرها خوب نباشند؛ چرا که کیفیت دوربین جلوی خیلی از گوشی‌ها در حد قابل قبول نیست. در این عصر محبوبیت سلفی، کاش اپل به فکر دوربین جلوی بهتری برای آیفون 6 می‌بود.

7. بلندگوهای استریو

Stereo-speakers

کاربران گوشی‌های هوشمند هر روز بیشتر و بیشتر ساعات خود را صرف بازی‌های نصب شده روی گوشی‌های خود می‌کنند. خیلی‌ها هم هستند که ساعت‌ها در گوشی خود فیلم می‌بینند. این‌جاست که داشتن یک جفت اسپیکر پرقدرت با کیفیت در گوشی‌ها بسیار کاربردی به نظر می‌رسد و چه بهتر می‌بود اگر آیفون 6 هم یک جفت از این بلندگوها می‌داشت.

8. افزایش کمتر قیمت در ازای افزایش حجم ذخیره

Cheaper-storage-upgrades

تفاوت فیمت بین مدل‌های 16 گیگابایتی و 64 گیگابایتی آیفون برای خریدار در حدود 100 دلار است؛ در حالی که اپل برای ساخت مدل 64 گیگابایتی در حدود 20 دلار اضافه‌تر خرج می‌کند! می‌دانیم که اپل هم مثل همه‌ی شرکت‌ها در فکر پول درآوردن است، اما واقعا این تفاوت بسیار زیاد قیمت بین آیفون‌های با حجم ذخیره‌سازی متفاوت، قدری زیاد است؛ خصوصاً با در نظر گرفتن این ضعف که آیفون از حافظه‌های جانبی پشتیبانی نمی‌کند.

9. باتری بزرگ‌تر با قابلیت تعویض توسط کاربر

Bigger-user-replaceable-battery

باتری آیفون 6 بزرگتر شده اما ما انتظار داشتیم در ازای این افزایش ابعاد، افزایش قدرت ذخیره‌سازی انرژی محسوس‌تری ببینیم. اما با این حال قدرت باتری آیفون 6 مناسب به نظر می‌رسد، 14 ساعت مکالمه 3G، و 12 ساعت مرور اینترنت با LTE اصلا اعداد و ارقام بدی نیستند!

به نظر شما آیفون 6 چگونه می‌توانست بهتر از این باشد؟

PhoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.