مخترع تبلیغات پاپ‌آپ به خاطر اختراعش عذرخواهی کرد!

6

زاکرمن در سرویس هاستینگ وب Tripod مشغول کار بود که اعتراض جالبی دریافت کرد. یکی از تبلیغ‌دهنده‌ها وقتی بنر او در صفحه یکی از وب‌سایت‌ها قرار گرفته بود از این موضوع نگران شد که شاید خواننده ارتباطی میان کمپانی تبلیغ کننده و برند وب‌سایت را متصور شود. به همین دلیل زاکرمن به فکرش رسید که برخی تبلیغات از این پس در پنجره‌هایی جداگانه باز شود. پس او اولین کد پاپ‌آپ دنیا را نوشت و تا سال‌ها بعد چنین تبلیغات عذاب‌آوری کاربران را کلافه کرد!

البته همان‌طور که می‌دانید بسیاری از سایت‌های به اصطلاح تفریحی و دانلود ایرانی که سایت‌هایی زرد و بی‌محتوا به شمار می‌روند هنوز از چنین کدهایی استفاده می‌کنند و کاربر قربانی با یک کلیک ناگهان با چندین پنجره ناخواسته مواجه می‌شود.

مرورگرهای Netscape و Opera اولین مرورگرهایی بودن که Pop-up blockerها را برای خلاصی از این نوع تبلیغات عرضه کردند و حالا تقریباً تمامی مرورگرها به صورت پیش‌فرض این قابلیت مفید را دارند؛ هرچند که باز هم برخی سایت‌های ایرانی راه دور زدن آن‌ها را پیدا کرده‌اند.

جدای نظر عمومی پاپ‌آپ‌ها در ابتدا به عنوان یک مدل تبلیغاتی جدید و کارآمد توسط زاکرمن معرفی شدند اما حالا خود او هم از این اختراع پشیمان است و می‌گوید ” من متأسفم. نیت ما خیر بود!”

TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

6 نظر برای این مطلب
  1. کیان می‌گوید

    البته اعصاب خورد کن ترین اختراع قرن، اون دستگاه تق تق تق تق کنه.که دست بچه ها بود و هرکی یه گوشه داشت تق تق تق صدا در میاورد.

  2. ali می‌گوید

    جالب بود

    ممنون

  3. سعید زعفرانی می‌گوید

    خیلی کار خوبی کرد که عذرخواهی کرد. بدون شک اعصاب خرد کن ترین اختراع قرن!

  4. Amir می‌گوید

    حالا جالبه تو سایتای ایرانی همشونم میگن
    تبریک
    شما برنده پکیج ویژه ما شدید
    من که کلا دیگه حتی اون سایتایی که چنین قابلیتی رو باز میذارند نمیرم

  5. Amir می‌گوید

    حالا جالبه
    سایتای ایرانی همشونم میگن

    تبریک شما برنده پکیج تخفیف ویژه شدید

    من که هر سایتی که اینجور میشد رو دیگه نرفتم
    آخرین باری که
    Freedownload
    رفتم چهار سال پیش بوده فقطم به خاطر همین چرت و پرت های دروغ

    1. محسن صحافی می‌گوید

      حتی همین آدرسش هم نظرت رو اتوماتیک برده بود تو اسپم ها :)