سرفیس مینی مایکروسافت اصلا وجود خارجی نخواهد داشت

حتی با اینکه در اردیبهشت ماه گفته شد که سرفیس مینی اصلا وجود خارجی ندارد، اینترنت پا فشاری کرد و مدام از برنامه‌های آینده مایکروسافت برای آینده تبلت کوچکش گفت. شایعات همیشه به حقیقت تبدیل نمی‌شوند، گاهی آن‌ها فقط یک ادعای تهی هستند و هیچگاه به واقعیت تبدیل نمی‌شوند، وجود سرفیس مینی مایکروسافت نیز از این دست شایعات است.

0

تولید نسخه‌ای 7 اینچی از سرفیس پرو مایکروسافت قبل از عرضه، متوقف شد. مایکروسافت تا کنون تصمیم گرفته بود که شایعه تولید نسخه مینی برای کاربران سرفیس پرو 3 دل خوشی بیاورد و آن‌ها نیز وجود داشتن سرفیس مینی را باور کنند.

در حقیقت این تبلت پر شایعه وجود داشت، اما هیچگاه به تولید انبود نرسید و ردموندی‌ها بار دیگر محصولی ویندوزی را جا انداختند تا وارد شدن آن ها به بازار تبلت‌های کوچک‌تر شاید باز هم به تعویق بیفتد. امروز رسما اعلام شد که سرفیس مینی وجود خارجی نخواهد داشت و مایکروسافت قصد ندارد تبلتی هفت اینچی تولید کند. در بخشی از گزارش درآمد مایکروسافت اینگونه گفته شد:  “تصمیم نداریم شکل یا مدل جدیدی از آن (سرفیس) داشته باشیم”. این گزارش و تصمیم توسط ساتیا نادلا مدیر عامل مایکروسافت و مدیر بازاریابی استفن الوپ گرفته شده؛ آن‌ها احساس می‌کنند هنوز به ویژگی‌های منحصر به فرد تبلتی کوچک که بتواند وارد عرصه رقابت با دیگر تبلت‌های بازار شود دست نیافتاده‌اند.

مایکروسافت محافظه کار حالا با دقت بسیار بیشتر قدم‌های خود را برمی‌دارد. از آن زمان که سرفیس RT تبدیل به فاجعه شد و 900 میلیون دلار هزینه سخت افزار به فروش نرفته بر روی دوش شرکت بزرگ مستقر در ردموند وارد کرد، آن‌ها باید هم محافظه کار شده باشند. تحمیل چنین شکست‌هایی برای مایکروسافت با تجربه اصلا مقرون به صرفه نیست و احتمالا باید صبر کنیم تا بار‌های سنگینی که بر روی مایکروسافت وجود دارد سبک شوند تا شاید سال دیگر منتظر دستگاه‌‌ای جدید مبتنی بر ویندوز باشیم.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.