نگاه اول به جی 3 ال‌جی؛ اولین دیدار با آقای معرکه!

شرکت ال‌جی هفته اول خرداد ماه از آخرین پرچمدار خود در بازار تلفن همراه رونمایی کرد. گوشی هوشمند جی 3 که پس از عرضه توجه‌های بسیاری را به سوی خود جلب کرد حالا تقریبا در کمتر از دو ماه قرار است در ایران نیز معرفی و عرضه شود. امروز فرصتی دست داد تا برای اولین بار این گوشی هوشمند را از نزدیک مشاهده کرده و آن را تجربه کنیم. در ادامه تجربه استفاده و بررسی کوتاه این گوشی هوشمند را خواهید خواند. با ما همراه باشید.

15

Lg-G3-Hands-On-In-farnet-02

ال‌جی باز هم در این گوشی کمال سادگی را مانند جی 2 رعایت کرده و این گوشی در نگاه اول نظر شما را نیز جلب خواهد کرد. ال‌جی در این گوشی همانند جی 2، در نهایت رعایت سادگی از طراحی هوشمندانه‌ای بهره برده و آخرین فناوری‌های خود را در یک قاب زیبا و طراحی نازک با صفحه نمایش 5.5 اینچی درخشان جای داده است.

صفحه نمایش 5.5 اینچی گوشی اگر چه تنها مقدار اندکی نسبت به صفحه نمایش 5.2 اینچی جی 2 افزایش داشته اما تفاوت آن با توجه به صفحه نمایش QHD با رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل و تراکم پیکسلی 538 پیکسل در هر اینچ کاملا به چشم می‌آید. این موضوعیست که در مقایسه با سایر پرچمداران بازار نظیر اچ تی سی وان M8 و گلکسی اس 5 نیز می‌توان حس کرد.

Lg-G3-Hands-On-In-farnet-01

در نگاه اول جزئیات به وضوح در این صفحه نمایش قابل تشخیص هستند و شفافیت و تازگی خاصی در تصاویر به نمایش در آمده در آن دیده می‌شود. این موضوع حتی وقتی از فاصله بسیار نزدیک هم به صفحه نمایش نگاه می‌کنید حفظ می‌شود و جزئیات به طرز شگفت‌آوری دیده می‌شوند. در این بررسی کوتاه امکان آزمایش محتواهای متفاوت بر روی این صفحه نمایش نبود اما همان چند بررسی انجام گرفته بر روی این صفحه نمایش نشان می‌داد که باید صفحه نمایش جی 3 ال‌جی را شاید بزرگترین برگ برنده آن در رقابت با سایرین دانست.

اما در عین حال باید به این موضوع نیز اذعان داشت که نمایش دقیق جزئیات در این صفحه نمایش تنها مزیت آن نیست و حاشیه‌های باریک آن نیز توانسته تا حد بسیاری به باریک‌تر شدن عرض گوشی و خوش‌دست بودن آن با وجود اندازه صفحه نمایش کمک کند. اگر چه با توجه به آن چیزی که در جی 2 شاهد بودیم این موضوع از ال‌جی بعید هم نبود.

Lg-G3-Hands-On-In-farnet-03

وقتی جی 3 ال‌جی را در دست می‌گیرید بی‌گمان همان خوش‌دست بودنی که بالاتر گفتیم را حس می‌کنید. ال‌جی با طراحی فلزی، قاب پلاستیکی پشت گوشی سعی کرده در طراحی هنرمندانه آن هنر بیشتری به خرج دهد اما مطمئنا فلزی بودن قاب پشتی گوشی می‌توانست هیچ حرفی را برای آنکه به طراحی جی 3 نمره کامل بدهیم باقی نگذارد. اگر چه مطمئنا استفاده از این نوع طراحی و حتی استفاده از مقداری فلز در این قاب توانسته تا حد قابل قبولی این حس را ارضا کند!

Lg-G3-Hands-On-In-farnet-04

جی 3 تقریبا اندازه‌ای در حد اچ تی سی وان M8 دارد و گوشه‌های گرد و کناره‌های مدور آن، باز هم این گوشی را در دست، باریکتر و البته حرفه‌ای‌تر جلوه می‌دهد و با وجود اندازه 5.5 اینچی صفحه نمایش اصلا احساس بزرگ بودن گوشی و در دست گرفتن یک فبلت را ندارید.

مطمئنا خبر دارید در جی 3 هم مانند جی 2 خبری از دکمه در اطراف قاب نیست و ال‌جی در طراحی جالب توجه و انحصاری خود این دکمه‌ها را در قاب پشتی گردهم آورده و حتی پیشرفت‌هایی هم در کارآیی و طراحی این دکمه‌ها داشته و بلندگوی جی 2 را نیز در جی 3 به قاب پشتی و دقیقا زیر همین دکمه‌ها منتقل کرده است. اگر تجربه استفاده از جی 2 را داشته باشید کاملا آن را موثر و پرفایده خواهید دانست که مطمئنا با عادات شما در استفاده از تلفن همراه تطبیق پیدا خواهد کرد.

Lg-G3-Hands-On-In-farnet-05

ال‌جی در جی3 از اندروید 4.4 کیت‌کت بهره برده و البته یک تغییر بزرگ در رابط کاربری به وجود آمده و در ادامه تحول در رابط‌های کاربری، ال‌جی نیز رابط کاربری گوشی را کاملا تخت کرده و به طراحی ساده گوشی افزوده است. اگر چه باز هم به نطر می‌رسد ال‌جی همچان برای توسعه این رابط کاربری جا دارد اما تقریبا تمام ویژگی‌ها و قابلیت‌های موجود در رابط‌های کاربری سایر گوشی‌های پرچمدار را می‌توان در آن یافت.

در زیر این طراحی ظاهری زیبا ال‌جی از یک پردازنده 2.5 گیگاهرتزی اسنپ‌دراگون 801 با دو نسخه متفاوت 2 و 3 گیگابایتی با حافظه داخلی 16 و 32 گیگابایتی بهره برده که البته تفاوت و پیشرفت دیگر استفاده از درگاه کارت حافظه میکرو اس دی است که نگرانی بابت میزان حافظه داخلی را از بین می‌برد. نسخه‌ای که در این بررسی کوتاه در اختیار ما بود نسخه با حاظفه داخلی 16 گیگابایتی با رم 2 گیگابایتی بود.

به سراغ چشمان جی 3 می‌رویم. ال‌جی در قاب جلویی از یک دوربین با لنز 2.1 مگاپیکسلی بهره برده و مطابق معمول این روزهای گوشی‌های هوشمند، ال‌جی مدعیست بهبودهایی را در این دوربین برای انداختن تصاویر سلفی به کار گرفته و مطمئنا این موضوعیست که در یک بررسی کاملتر به آن بیشتر خواهیم پرداخت.

Lg-G3-Hands-On-In-farnet-06

در قاب پشتی نیز شاهد حضور دوربینی با لنز 13 مگاپیکسلی به فناوری ضدلرزش OIS+ و البته قابلیت جدید فوکوس لیزری هستیم. ال‌جی مدعیست در این گوشی به فوکوس سریعتر و چیزی قابل مقایسه با دوربین‌های DSLR خواهیم رسید و بررسی هر چند کوتاه ما نیز می‌توان گفت این موضوع را تائید می‌کرد. مطمئنا روی دوربین جی 3 بررسی بیشتری در هنگام بررسی کامل این گوشی خواهیم داشت و نتیجه کار را بیشتر مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مطمئنا چیزهای بیشتری برای بررسی از جی 3 ال‌جی باقی مانده که از جمله آنها می‌توان به قابلیت‌های امنیتی نظیر Knock Code، ناتیفیکیشن‌های هوشمند و کیبرد هوشمند جدید اشاره کرد و وعده بررسی و معرفی بیشتر آنها را به بررسی کامل جی 3 ال‌جی می‌دهیم که به زودی شاهد حضور ان در بازار خواهیم بود. در این بررسی کوتاه چیزهای خوب دیگری نظیر کاور هوشمند Quick Circle و شارزر بی‌سیم ال‌جی نیز در اختیار ما قرار گرفت که البته متاسفانه ظاهرا شاهد حضور شارژر بی‌سیم ال‌جی در ایران نخواهیم بود.

این یک بررسی کوتاه و مطمئنا مختصر از آخرین پرچمدار ال‌جی در بازار بود و مانند همیشه به محض در دسترس قرار گرفتن این گوشی، بررسی کامل آن را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

قیمت و زمان عرضه جی 3 در بازار ایران

این گوشی از ابتدای مرداد ماه در بازار ایران عرضه خواهد شد و بنا بر اطلاعاتی که تاکنون به دست ما رسیده ال‌جی قیمت یک میلیون 799 هزار تومان را برای نسخه 16 گیگابایتی در نظر گرفته است و ظاهرا قرار است با فاصله اندکی نسخه 32 گیگابایتی را نیز به بازار ایران عرضه کند. ظاهرا این بار شاهد حضور تمام پنج رنگ موجود این گوشی و عرضه زودتر لوازم جانبی پرچمدار ال‌جی در بازار خواهیم بود اگر چه همانطور که گفتیم خبری از شارژر بی‌سیم برای بازار ایران نخواهد بود.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

15 نظر برای این مطلب
  1. tthco.ir می‌گوید

    ال جی فقط باظریاش

  2. پنل اس ام اس می‌گوید

    طراحیش خوبه

  3. حسام می‌گوید

    گوشی فقط سونی
    البته الجی جی 3 و جی 2 به کل سامی پلاستیک میارزه
    هیچ وقت پولم رو به یک دمپایی دمپایی پلاستیکی برقی ( سامسونگ نمیدم

  4. دستگاه حضور و غیاب می‌گوید

    به نظر من ال جی در زیبایی یک مقدار روی این گوشی کم گذاشته ، اگر زیباییشم یکم کار میکرد خیلی عالیتر میشد

  5. ابوالفضل می‌گوید

    بیشتر مردم این رو با الجی جی 3 مقایسه میکنند . در صورتی که این گوشی در حد مقایسه با جی 3 نیست .
    باید بدونید که نیازتون از گوشی چیه .بعد انتخاب کنید و بخرید
    با ور کنید وقتی که اسم الجی رو میشنوم یاد ماشین لباسشویی میوفتم! ولی باید قبول کنید که قدرت جی3 بیشتر از این گوشیه
    cpuها رو با هم مقایسه بکنید
    شکل گوشی رو با هم مقایسه بکنید
    نو آوری ها رو با هم مقایسه بکنید
    هرچی باشه میخوای چند سال بگیری دستت .نباید طراحیش تکراری باشه که وقتی میبینیش بالا بیاری!
    خودتون دهم میدونید که حسگر اثر انگشت و ضربان قلب جنبه تبلیغاتی داره.شما وقتی میخوای فشار خون خودتو بفهمی میای گوشی میزاری رو انگشتت؟!
    الجی بجای حسگر اثر انگشت و بجای تقلید از روی آیفون اومدهKnock Code گذاشته. که میتونید روش استفاده رو اگه بلد نیستید توی اینترنت سرچ کنید بعد بیاید بگید کدومش بهتره
    درسته گواهی نامه IPنداره اما ضد آبه میتونید برای اطلاع از واقعیت و دیدن ویدیو ها سرچ کنید
    مدل 32گیگ 3گیگ رم داره
    دوربین لیزری داره که برخلاف سونی گول زننده نیست
    باتریش درمیاد برخلاف سونی
    اگه بگم سونی یک بار مصرفه اشتباه نوشتم ولی اگه بنویسم سونی یکسال مصرفه درست نوشتم
    چون که باتریش بعد از یک سال که خراب شد میبری تعمیرات یا نمایندگی(اگه خواب نباشن) برات باتریشو عوض میکنن اما بشرطی که از قابلیت ضد آب بودن گوشیت بگذری
    .اگه وضع مالیتون خوبه برین z3 یاz2بخرین و بی خیال جی3 و اس5 بشین ولی اگه میخواین گوشی حداقل تا 5 سال عمر کنه برین جی3 بخرین که پولتون رو دور نریخته باشین
    هرکی موافقه+بدید تا همه بخونن

  6. علی می‌گوید

    سلام دوستان یک سوال داشتم میخواستم ببینم بین رنگ های مشکی و طلایی کدوم قشنگ تر و باکلاس تر است لطفا جواب بدهید ممنون

  7. a-x1 می‌گوید

    گود، پسندیدم.

  8. babak می‌گوید

    جدا طراحی G3 خیلی عالیه ! از بقیه گوشیهای پرچمدار دیگه سرتره .به خصوص از s5 .

  9. ابوالفضل می‌گوید

    30 هزار شده بنجمارکش !!!!!!!!!!!!!!! این همه تلاش ال جی بود ، اس 5 با اگزینوس شده 40 هزار !!!!!!!!!

  10. وحید می‌گوید

    یک میلیون و 799 هزار تومان به نظرم برای شروع خوبه. البته کاش 32 گیگش رو هم باهاش عرض می کردن

  11. مهدی زمانی می‌گوید

    بین جی 3 و زد 2 موندم نمی دونم والا
    به نظر شما کدوم خوبه!؟
    هر کی میگه
    جی 3 +++
    زد 2 —–

    1. Nanchu می‌گوید

      جی3 مزایایی نسبت به زد2 داره مثل:
      طراحی بهتر (سونی با اینکه در واقع طراحی و کیفیت ساخت بهتری داره اما زبان طراحیش فوق العاده تکراری شده) – حاشیه کمتر صفحه نمایش
      لرزشگیر اپتیکال
      صفحه نمایش کمی بهتر (اندازه بزرگترش مهمتره تا وضوح)
      -رابط کاربری مفیدتر
      از این نظر جی3 گوشی به نظر من جذاب تریه

      اما در کل اگه به هوای نفس (!) بشه غلبه کرد زد2 به نظرم گوشی بهتریه:
      -هدفون های با active noise cancelling که اگه امتحان کنید متوجه میشید با هیچ چیز قابل قیاس نیست
      – ترکیب اسنپ دراگون 801 و وضوح 1080p. در کل 801 نسبت به 800 به اندازه یه نسل جهش نداشته که حالا همین قدرت یکم بیشتر رو هم الجی با وضوح بالاتر از پردازنده گرافیکی گرفته! به نظرم بهتر بود 1080 استفاده می کرد یا اسنپ 805. ترکیب سونی عاقلانه تره
      -عمر شارژ خیلی بهتر. توی بررسی هایی که من از Erica Griffin دیدم که ثابت کرده تعصب خاصی نداره مشخصه که جی3 شاید از جی2 هم در عمل کمتر دوام میاره. برخلاف زد2 که خیلی فراتر از انتظار ظاهر شده
      -اسپیکر در جلو! شاید صدای جی3 بلندتر باشه اما به نظرم الجی جای اینکه خلاقیت خرج بده و بگه جای دکمه ولوم پشت گوشی احتمالا بهتره به چیزی که کاملاً مشخصه توجه کنه و اسپیکر رو جلو کار بذاره

  12. مهدی می‌گوید
  13. علی می‌گوید

    حاشیه باریک صفحه نمایشش می ارزه به کل سامی پلاستیک

  14. مهرداد می‌گوید

    سلام
    من تو بازار دیدم این گوشی رو البته بدون گارانتی میدادن 2 میلیون و دویست.