۵ چیزی که می‌توانست اچ تی سی وان M8 را شکست‌ناپذیر کند

اچ تی سی وان M8 تا کنون نظرات منفی کمی دریافت کرده است و می‌توان گفت که همه عاشق این محصول جدید شده‌اند. اما با تمام این اوصاف باز هم نباید نقاط ضعف این گوشی را هر چند اندک نادیده گرفت.

78

بالاخره اچ‌تی‌سی پرچم‌دار جدید خود را معرفی کرد و اکنون زمان آن فرامی‌رسد تا محصول جدید این شرکت مورد آزمایش قرار بگیرد تا ببینیم آیا از این آزمایشات سربلند بیرون‌ می‌آید یا خیر. این بررسی‌ها به خریداران قدرت تصمیم‌گیری بهتری می‌دهد و به سازندگان نیز در جهت ساخت محصولات مشابه کمک می‌کند.

 جالب اینجاست که اچ تی سی وان M8 تا کنون نظرات منفی کمی دریافت کرده است و می‌توان گفت که همه عاشق این محصول جدید شده‌اند. اما با تمام این اوصاف باز هم نباید نقاط ضعف این گوشی را هر چند اندک نادیده گرفت. اچ تی سی وان M8 واقعاً محصول خوبی است اما می‌توان گفت که با بر طرف نمودن موارد زیر از هر نظر بی‌عیب و نقص می‌شد.


دوربینی بهتر در اچ تی سی وان M8

شاید در زمانی که همه از مزایای دوربین این گوشی صحبت می‌کنند، مناسب نباشد که معایب آن را به رخ کشید اما چاره‌ای نیست و بهتر است که با واقعیت روبرو شویم. اچ‌تی‌سی تمام سعی خود را انجام داده است که دوربین ۴ مگاپیکسلی این گوشی کارایی مناسبی داشته باشد. استفاده از دوربین دوگانه در این گوشی واقعاً ایده خلاقانه‌ای بوده است و به کاربر برای گرفتن تصاویر هنری کمک می‌کند.

HTC-One-M8-Camera

مشکل اصلی اینجاست که با حتی با استفاده از نرم‌افزارهای بهینه‌ساز عکس، باز هم ۴ مگاپیکسل برای این دوربین محدودیت ایجاد کرده است.  قابلیت ثبات نوری تصویر (Optical Image Stabilization) نیز در گوشی جدید برخلاف مدل قبلی اچ‌تی‌سی وان وجود ندارد و دلیل آن هم سازگار نبودن قابلیت OIS با فناوری‌های دو دوربینی M8 است.


اچ تی سی وان M8 می‌توانست جمع ‌و جورتر باشد

HTC-One-M8-size

اچ‌تی‌سی وان ۲۰۱۳ علی‌رغم اینکه به صفحه نمایش ۴.۷ اینچی مجهز بود باز هم به نسبت سایر رقبا بدنه بزرگی داشت. درست است که مدل ۲۰۱۴ این گوشی از اسپیکر‌های بوم ساند (BoomSound) بهره می‌برد اما باز هم ابعاد ۵ اینچی این گوشی باعث می‌شود تا حالت فبلت را به خود بگیرد تا گوشی‌همراه هوشمند. بهتر بود اچ‌تی‌سی حداقل لبه‌های این گوشی را باریک تر می‌ساخت تا ابعاد بزرگ این گوشی کمتر به چشم بیاید.


قرارگیری دکمه پاور در کنار اچ تی سی وان M8

اکنون که صحبت از ابعاد و طراحی به میان آمد این نکته را نیز باید اضافه کنیم که مکان قرارگیری دکمه خاموش و روشن کردن گوشی نیز کاملاً نادرست طراحی شده است. با توجه به اینکه ‌اچ‌تی‌سی وان ام ۸ یک سوم اینچ بزرگ‌تر طراحی شده است دسترسی به دکمه پاور واقعاً مشکل است.

HTC-One-M8-power-button

البته اچ‌تی‌سی جسچر دو بار لمس برای روشن شدن صفحه و یا بازکردن قفل صفحه را در وان جدید گنجانده است اما این جسچرها زمانی که بخواهید صفحه گوشی را خاموش کنید و یا وقتی آن را روی میز ثابت گذاشته‌اید کار نخواهند کرد!


چه بلایی بر سر دکمه‌های فیزیکی اچ تی سی وان M8 آمده است؟

HTC-One-M8-on-screen-buttons

 اچ‌تی‌سی سعی داشته تا به جای استفاده از این دکمه‌های فیزیکی آن‌ها را در قالب نرم‌افزاری بر روی صفحه نمایش استفاده کند. چه بسا که اندازه بیشتر صفحه نمایش این گوشی به دلیل استفاده همین دکمه‌ها است!


ضد آب بودن اچ تی سی وان M8

 این روزها شرکت‌های سازنده گوشی‌همراه سعی می‌کنند تا با به رخ کشیدن قابلیت پشتیبانی گوشی‌همراه خود از استاندارد IP Certification که ضد آب و گرد و غبار بودن گوشی را تأیید می‌کنند سایر ضعف‌های گوشی را پوشش دهند.

HTC-One-M8-waterproof-2

اما در این مورد نیز متأسفانه پرچم‌دار جدید اچ‌تی‌سی از چنین استانداردی برخوردار نیست. هرچند که ساعاتی پیش یک ویدئو را برایتان منتشر کردیم که در آن وان M8 توانست بیش از یک ساعت و نیم زیر آب دوام بیاورد اما هیچ تضمینی جهت سالم ماندن گوشی دلبندتان زیر آب وجود ندارد.


Source: PhoneArena  

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.