تماشا کنید: شکستن رکورد جهانی آتش‌بازی در جشن سال نو میلادی 2014 در دبی

امسال نیز متخصصین امور آتش‌بازی در دبی با نصب پانصد‌ هزار مورد تجهیزات آتش‌بازی در بیش از ۴۰۰ مکان مختلف با ابعادی در حدود یکصد کیلومتر، خط ساحلی دبی را در جشن سال نو میلادی شبانه نورافشانی کردند.

6

یقینا جشن سال نو میلادی در هر جای دنیا که باشد با این جشن قابل مقایسه نخواهند بود. امسال متخصصین امور آتش‌بازی در دبی با نصب پانصد‌هزار مورد تجهیزات آتش‌بازی در بیش از ۴۰۰ مکان مختلف با ابعادی در حدود یکصد کیلومتر، خط ساحلی دبی را شبانه نورافشانی کردند.

هزاران نفر برای مشاهده این رویداد زیبا حضور داشتند و وب‌سایت‌های یوتیوب و دبی‌مدیا نیز این آتش‌بازی بزرگ را به صورت زنده پوشش تصویری دادند. این آتش‌بازی بزرگ شش دقیقه به طول انجامید و در این مدت مراکز دیدنی دبی نظیر نخل جمیرا، که جزیره‌ای غیر طبیعی و توسط انسان‌ها شبیه به یک نخل بر روی آب درست شده است و مجموع جزیره‌هایی که به شکل کره زمین بر روی آب ساخته شده‌اند میزبان این آتش‌بازی بودند.

این آتش بازی با نمای ساختگی از طلوع آفتاب در قسمت مشرف به دریا خاتمه یافت. ارتفاع طلوع آفتاب ساخته شده بیشتر از یک کیلومتر بود و برای توضیحات بیشتر در خصوص رکورد این آتش بازی می‌توانید به کتاب رکوردهای گینس مراجعه کنید! عظمت آتش بازی در دقیقه اول به اندازه‌ای بود که به راحتی رکورد قبلی را پشت سر گذاشت. در آخرین آتش بازی بزرگی که در کویت صورت گرفته بود، تنها میزان ناچیز ۷۷ هزار مورد آتش‌بازی برای نورافشانی به کار رفته بود.

شهر پر زرق و برق دبی نسبت به آتش‌بازی‌های فخر فروشانه و تجملی، غریبه نیست. سال ۲۰۰۸ میلادی نیز در هنگام مراسم افتاحیه هتل آتلانتیس، شرکت IMG که برگزار کننده مراسم افتتاحیه بود و نظارت آتش بازی مراسم جشن سال نو امسال را نیز بر عهده داشت، توانست نمایشی متشکل از ۲۵۰ هزار مورد مواد‌ آتش‌بازی به راه بیاندازد اما متاسفانه در این مراسم مسئولین گینس برای ثبت رکورد این آتش‌بازی حضور نداشتند.

به گفته مدیر شرکت IMG آقای جری اینزریلو Jerry Inzerillo))، زمانی که آنها در سال ۲۰۰۸ توانستند در مراسم آتش بازی افتتاحیه هتل آتلانتیس از ۲۵۰ هزار مورد مواد آتش‌بازی استفاده کنند، مردم می‌گفتند که ما دیگر قادر به تکرار چنین آتش‌بازی عظیمی نیستیم. اما ظاهرا دبی همواره تواسنته از اظهار نظر‌ها و قضاوت‌های مختلف به نفع خود استفاده کند!

Source: Theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

6 نظر برای این مطلب
  1. فهیم می‌گوید

    به پای جشن سال نو ما که نمیرسه!!!مگه نه بچه ها!!!

  2. احمد می‌گوید

    میتونند چون مبخواهند که انجام بدند
    حالا یه خورده تو مملکت خودمون بگرد دنبال این خواستن ها ببین کاری شده …!
    فقط فقط هم اینجا ایراد میگیریم
    چون جزء ایراد گیری کاری بلد نیستیم…

  3. نام شما می‌گوید

    فکر کردی دارن سال نو رو جشن میگیرن؟!! نخیر! اینا همش واسه تبلیغ و جذب سرمایه و مشتری تو بازار بی رونق دوبی هست.

    1. کاظم می‌گوید

      یعنی مثلا یه چیزی مثل جشن های 2500 ساله ایران؟

    2. SJ می‌گوید

      جان؟ بازار بی رونق؟ دوبی بازارش بی رونقه؟ میشه بفرمایین کجا بازارش رونق داره؟ نکنه منظورتون اینه ایران بازارش رونق داره

  4. SE7EN می‌گوید

    کاسه داغ تر از اش به اینا میگن