مقایسه عمر عرضه آپدیت برای گوشی‌های اندرویدی و آیفون

وقتی یک گوشی هوشمند می‌خرید توقع دارید که حداقل تا یکی دو سال شرکت تولیدکننده از نظر نرم‌افزاری آن را حمایت کند. گوشی‌های اندرویدی، نکسوسی و آیفون هر کدام سابقه پشتیبانی متفاوتی دارند؛ اما کدامیک بهتر عمل کرده است؟

0

فارنت: وقتی یک گوشی هوشمند می‌خرید توقع دارید که حداقل تا یکی دو سال شرکت تولیدکننده از نظر نرم‌افزاری آن را حمایت کند. گوشی‌های اندرویدی، نکسوسی و آیفون هر کدام سابقه پشتیبانی متفاوتی دارند؛ اما کدامیک بهتر عمل کرده است؟

iPhone-Update

هر چقدر هم که گوشی خوب و پرقدرتی داشته باشید وقتی می‌شنوید نسخه جدید سیستم‌عامل برای گوشی‌های دیگر عرضه شده و سر شما بی‌کلاه مانده حسابی کلافه می‌شوید و یا برعکس اگر گوشی میان‌رده‌ای داشته باشید از عرضه آپدیت آخرین نسخه بسیار خوشحال خواهید شد.

حتماً می‌دانید که اپل سابقه بسیار خوبی برای آپدیت کردن آیفون به نسخه‌های جدیدتر iOS دارد و در مقابل گوگل هم ادعا می‌کند اولین آپدیت‌های اندروید را به سرعت برای سری نکسوس ارائه خواهد داد.  بیایید نگاهی به عمر عرضه آپدیت گوشی‌های نکسوسی، آیفون و همچنین سری گلکسی اس سامسونگ بیندازیم:

بهترین در آیفون‌ها: 4.3 سال

بدترین در آیفون‌ها: 2.7 سال

بهترین در گوشی‌های نکسوسی: 1.9 سال

بهترین در سری گلکسی اس: 1.5 سال

همان‌طور که می‌بینید اپل در این زمینه بسیار بهتر عمل کرده است که البته دلیل آن هم عرضه تنها یک گوشی در هر سال و ساده‌تر بودن روند آپدیت است. به طور مثال iPhone 3GS خوش‌شانس‌ترین آیفون بود که 4.3 سال پشتیبانی شد و از iOS 3 تا iOS 6.1.3 را تجربه کرد. در مقابل گلکسی نکسوس فعلاً در نکسوسی‌ها بهترین رکورد را دارد که البته این پشتیبانی هنوز ادامه دارد و با عرضه اندروید 4.4 کیت‌کت در صورتی که گوگل آن را آپدیت کند مرز دو سال را هم پشت سر خواهد گذاشت.


اما پیش از آن‌که نتیجه بگیرید باید دو نکته مهم را هم در نظر داشته باشید:

تمامی آیفون‌ها همه ویژگی‌های جدید را دریافت نمی‌کنند. بله ممکن است از آپدیت شدن آیفون 4 خود به iOS 7 خوشحال باشید اما بسیاری از قابلیت‌های مهم و کلیدی iOS 7 برای گوشی شما عرضه نخواهد شد. در صورتی که در اندروید وقتی آپدیتی را دریافت می‌کنید تمامی قابلیت‌های آن را هم در اختیار خواهید داشت.

AOSPA-Paranoid-Android

اندروید بر خلاف آیفون کاستوم رام دارد. شما می‌توانید تنها چند هفته پس از عرضه رسمی نسخه جدید اندروید کاستوم رام دلخواهتان را برای گوشی مورد نظرتان دانلود کرده و از آخرین نسخه اندروید لذت ببرید حتی اگر سازنده گوشی هیچ‌گاه قصد ارائه آپدیت را نداشته باشد. در صورتی که در آیفون اگر اپل گوشی شما را پشتیبانی نکند قادر نخواهید بود فیرم‌ور دیگری را روی آن نصب کنید.


پایان مطلب/

Source: PhoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.