نقشه محل برخورد 34هزار و513 شهاب‌سنگ‌ به‌زمین از 4هزار سال پیش تاکنون

با نگاهی به این نقشه اولین چیزی که نظر من را جلب کرد نقشه تقریبا خالی ایران بود که تنها چهار نقطه بر روی آن دیده می‌شود. این یعنی تنها خاک سرزمین ما شاهد برخورد چهار جرم آسمانی بوده است!؟

36

فارنت: اگر خوش شانس باشیم و به مرگ غیرطبیعی نمیریم با دیدن این نقشه به این باور خواهید رسید که بالاخره روزی با یکی از همین شهاب‌سنگ‌ها که بر زمین می‌خورد دار فانی را وداع خواهید گفت. بحث شهاب‌سنگ‌ها در این چند روز و درست از روز جمعه که یکی از آنها آسمان روسیه را شکافت و با به زمین خوردن خود نیرویی معادل 30 برابر بمب اتمی هیروشیما آزاد کرد، داغ شده است.

در همین اوضاع و احوال نقشه‌ای از تمام محل‌هایی که شهاب سنگ‌ها از 2300 سال قبل از میلاد تاکنون با زمین برخورد کرده‌اند منتشر شده است که در آن می‌توانید تمام نقاطی را که شهاب‌سنگ‌های ریز و درشت بر روی زمین مورد هدف قرار داده‌اند در آن ببینید.

Map-Every-Meteorite-That-Has-Hit-Earth

این نقشه توسط فردی با نام خاویر دلاتوره خلق شده است که 34 هزار و 513 نقطه بر روی زمین که در 4000 سال گذشته از بدشانسی مورد اصابت شهاب‌سنگ قرار گرفته‌اند را نمایش می‌دهد. شاید مانند من این سوال هم برای شما پیش امده باشد که وقتی در دورانی که شاید اصلا انسانی بر روی زمین برای ثبت این وقایع وجود نداشته، چطور محل اصابت این شهاب سنگ‌ها حتی در دریاها نیز ثبت شده است. به نظر من احتمالا از محل برخورد آنها بر روی زمین به زمان و اندازه و نوع شهاب‌سنگ‌ها می‌توان پی برد.

با نگاهی به این نقشه که در اینجا می‌توانید ببنید اولین چیزی که نظر من را جلب کرد نقشه تقریبا خالی ایران بود که تنها چهار نقطه بر روی آن دیده می‌شود. این یعنی از چهار هزار سال پیش خاک سرزمین ما تنها شاهد برخورد چهار جرم آسمانی بوده است!؟ از این چهار شهاب سنگ یکی در ورامین در نزدیکی تهران، یکی در قمصر کاشان، دیگری در کویر شهداد و دیگری در نزدیکی کلاردشت. در مورد این شهاب‌سنگ‌ها در ایران اطلاعات زیادی در دسترس نیست. شهاب سنگی که در نزدیکی کلاردشت ثبت شده شاید همان شهاب سنگ معروف سپهبد شروین باشد که نقل شده در “در گرماگرم نبرد آزادیخواهان ایرانی با متجاوزان اشغالگر تازی، در«سلسله جبال شروین»در مازندران سقوط کرد”.

Iran-meteoritessize-Map

یکی هم که به شهاب سنگ ورامین معروف است و در این نقشه هم به همین نام ثبت شده، ظاهرا محل اصلی اصابت آن در نزدیکی اشتهارد بوده و آن طور که نقل شده برای جلوگیری از طمع بیگانگان محل برخورد آن ورامین ذکر شده تا نهایتا حتی در این نقشه نیز محل برخورد آن ورامین نوشته شده و از آن به عنوان شهاب‌سنگ ورامین یاد شود. این شهاب سنگ در کاخ گلستان نگهداری می‌شود.

یکی از شهاب سنگ‌ها که ظاهرا در این نقشه از ان خبری نیست شهاب سنگ نراق است که در سال 1353 در یک دبیرستان و در آزمایشگاه فیزیک فرود آمده است. اگر اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما و باقی خوانندگان در میان بگذارید.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.