چه چیزهای جدیدی در اندروید 4.2.2 می‌بینیم؟+ روش نصب دستی آپدیت

جدیدترین نسخه اندروید، یعنی 4.2.2 که طعمی جدید برای آب‌نبات ژله‌ای یا همان جلی بین محسوب می‌شود به تازگی برای دستگاه‌های سفارشی گوگل مانند نکسوس7، گلکسی نکسوس7 و نکسوس 10 عرضه شده است.

74

نسخه جدید اندروید یعنی 4.2.2 به‌روزرسانی به مقدار 0.0.1 برای نسخه فعلی سیستم عامل اندروید است و حجمی حدود 46 مگابایت دارد (البته این مقدار به دستگاهی که به‌روزرسانی می‌شود نیز بستگی دارد.)

تغییرات انجام شده در نسخه 4.2.2 اندروید جلی بین

در به‌روزرسانی جدید شاهد تغییراتی درکدها برای بهبود کارایی و پایداری بوده‌ایم، اما کاربران زیادی امیدوارند برطرف کردن مشکلات Bluetooth A2DP و لگ‌هایی که درنسخه 4.2.1 نکسوس 7 وجود داشت نیز لحاظ شده باشند.

کارایی

کارایی برای کاربران اندروید به یک معناست و آن‌هم سرعت بیشتر. برای اینکه تشخیص دهیم آیا 4.2.2 از نسخه پیشین سریع‌تر است یا خیر، بنچمارک‌هایی را برروی نکسوس 7 قبل و بعد از به‌روزرسانی انجام دادیم که به شرح زیر است (نتایج قبل از آپدیت در داخل پرانتر نوشته شده است)

  • (Quadrant : 3518 (3549
  • (Smartbench 2012 : 3676 (3637 و برای بازی‌ها 2421 (2627)
  • Linpack Pro Single Thread : 44.879 MFLOP  و 1,87  ثانیه (47.17 MFLOP و 1.78 ثانیه)

نتایج بنچمارک‌ها همانطور که مشاهده می‌کنید در نسخه 4.2.2 کمتر هستند اما نتایج در دو نسخه آن‌قدر نزدیک هستند که شما در فعالیت‌های معمول هیچ تغییر عملکردی را مشاهده نخواهید کرد. البته احتمال عدم سازگاری این برنامه‌ها با نسخه جدید اندروید هم وجود دارد. تست عملکردی دیگری که برای مقایسه این دونسخه می‌توانیم درنظر بگیریم، سرعت و عملکرد مرورگر کروم است (البته این تست کمی غیرمعمول است) همانطور که کروم در نسخه 4.1.2 عملکرد خوبی داشت در نسخه 4.2.2 هم شاهد عملکرد خوب این مرورگر هستیم.

Galaxy-Nexus-Android-4.2.2

پایداری

با چندساعت کارکردن نمی‌توان اظهار نظر قطعی درمورد پایداری نسخه جدید داشت اما تاکنون مشکل خاص و یا ریبوت‌های ناگهانی را شاهد نبوده‌ایم( خوشحال می‌شویم درصورت بروز چنین مشکلاتی درقسمت نظرات با ما مطرح کنید)

بلوتوث

یکی از مشکلات که گوگل قول داده بود در نسخه جدید اندروید برطرف کند، مشکل بلوتوث  به ویژه مشکل در صدای پخش شده وقتی که از یک شبکه همراه به دیگری انتقال انجام می‌شد (مثلا سوئیچ از شبکه 3G به HSPA) است. در این قسمت نیز شاهد بهبودهایی هستیم اما مثل اینکه مشکل بازهم به طورکامل برطرف نشده است.

حذف پشتیبانی غیر رسمی از شبکه LTE

پس از عرضه نکسوس 4 یکی از انتقادات وارد شده به این گوشی عدم پشتیبانی از شبکه‌های مخابراتی LTE‌ بود که البته با کمی دستکاری و در اصطلاح هک گوشی این موضوع امکان‌پذیر شده بود. حالا ظاهرا گزارش‌ها حاکی از آن است که این پشتیبانی غیر رسمی از LTE با آپدیت 4.2.2 اندروید دوباره مسدود شده و با نکسوس 4 نمی‌توان از این شبکه‌ها استفاده کرد.

چگونه اندروید 4.2.2 را خودمان نصب کنیم؟

کد این نسخه جدید به عنوان AOSP منتشرشده و به زودی باید منتظر کاستوم رام‌های این نسخه از اندروید باشیم. اگر شما هم گلکسی نکسوس (البته نسخه جی.اس.ام) یا یکی از تبلت‌های نکسوس را دارید به زودی این به‌روزرسانی را دریافت خواهید کرد. اما اگر دوست ندارید منتظر بمانید، می‌توانید به‌روزرسانی را برای نسخه جی.اس.ام گلکسی نکسوس (takju)، نکسوس 10 و نکسوس 7 دریافت کنید و به‌طور دستی آن را نصب کنید.

همین ابتدا بگوئیم که اگر تجربه کافی در این زمینه ندارید بهتر است منتظر بمانید و یا کار را به دست یک کاردان بسپارید. مطمئنا مسئولیت انجام این کار بر عهده خود شماست و این مطلب تنها یک مطلب اموزشیست.

برای نصب این آپدیت به صورت دستی، به نسخه جدید Android SDK نیز نیاز خواهید داشت. بعد از نصب SDK و نصب درایورها، رایانه شما قادر خواهد بود نکسوس شما را شناسایی کند. حالا نکسوس خود را خاموش کرده و با فشردن همزمان کلید پاور و کلید کم کردن صدا، به حالت ریکاوری بروید. در این قسمت با فشردن کلیدهای کم و زیاد کردن صدا، بالا یا پایین بروید و با کلید پاور، گزینه Reboot into recovery را انتخاب کنید.

nexus-4-Android-4.2.2

دراین قسمت باید یک اندروید را که به پشت خوابیده به همراه یک مثلث قرمز رنگ مشاهده کنید. حالا هر سه کلید پاور و کم و زیادکردن صدا را با هم و به طور همزمان فشاردهید تا منویی آبی رنگ رامشاهده کنید. حالا گزینه “apply update from ADB” را انتخاب کنید و کلید پاور را برروی آن فشاردهید. وقتی که متنی زرد رنگ حاوی سوال “Send the package?“ را مشاهده کردید، بر روی رایانه به جایی که SDK را نصب کرده‌اید رفته و پوشه Platform-tools  را بیابید. اکنون فایل مرتبط به دستگاه خود را دانلود و دریافت کرده و در پوشه platform-tools کپی کنید. حالا نوبت آن است که از طریق بازکردن خط فرمان با دسترسی کاربر ادمین، بسته به مدل دستگاه از یکی از دستورات زیر استفاده کنید (برای بازکردن این پنجره درسیستم عامل ویندوز، درپوشه یاد شده کلید Shift  را نگه داشته و راست کلیک کنید وOpen Command Window Here را انتخاب کنید):

[For Nexus 7 Wi-Fi]

adb sideload 6ece895ecb23.signed-nakasi-JDQ39-from-JOP40D.6ece895e.zip

[For Nexus 10]

adb sideload eaef14432ff5.signed-mantaray-JDQ39-from-JOP40D.eaef1443.zip

حالا با فشردن Enter، صبرکنید تا پیغامی مبنی بر نیاز به ریبوت شدن دستگاه دریافت کنید. به محض راه‌اندازی مجدد دستگاه، می‌توانید از طعم جدید آب‌نبات ژله‌ای لذت ببرید.

دانلود فایل برای Nexus 7 Wifi

 

دانلود فایل برای Nexus 10

البته روش دیگری برمبنای استفاده از کاستوم ریکاوری‌هایی مانند TWRP  یا  CWM نیز وجود دارد که می‌توانید برای به‌روزرسانی این دو تبلت و گلکسی نکسوس خود از آن بهره ببرید.

Source : Pocketnow,Androidspin

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

74 نظر برای این مطلب
  1. سارا می‌گوید

    سلام من هرچی میزنم بروز رسانی سیستم میگه متوقف شده است باید چیکار کنم؟تبلت alcatel هست

  2. رضا نبی پور می‌گوید

    با سلام
    برای گوشی sony c2035 آخرین نسخه کدومه؟
    4.2.2 یا بالاترش اومده ؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      آخرین نسخه 4.2.2 (Jelly Bean)

  3. سعید می‌گوید

    سلام . آقا من یه تبلت چینی دارم میخوام اندرویدشو آپدیت کنم . باس چیکار کنم نسخش پیش نماد

    1. علی ارغوان می‌گوید

      تبلت های چینی پشتیبانی اندروید ندارند

  4. Bahram می‌گوید

    میخوام گوشیم ابدیت کنم اندرود 4 میخوام کنم 5 چه جوریه هرکاری کردم نشد

  5. وکیل می‌گوید

    سلام من میخواهم گوشی ما بانسخه 4.2.2 آبدیت کونم اسپی مدل c5303

    1. علی ارغوان می‌گوید

      این گوشی تا اندروید 4.3 آپدیت شده

  6. فرید می‌گوید

    سلام میخوام گوشی اچ تی سی دیزایر 500 را ابدیت کنم چی کار کنم؟؟؟؟

  7. mohandes می‌گوید

    من اندروید2.3گلکسی مینی میخوام ارتقابدم ولی هرچه بروزرسانی مبزنم میگه دردسترس نیست چکارکنم

  8. محمد می‌گوید

    آخه چطوری این

  9. جاوید می‌گوید

    سلام خست نباشید.تبلت Grundig TB 10S دارم.میخواستم ببینم چطور میشه اندرویدشو ارتقا بدم؟ لطفا رای پیش پام بذارید.

  10. محمد می‌گوید

    سلام خسته نباشیدمیشه لطفابگین چراوقتی میخوام اندرویدموبروزرسانی کنم میگه بروزرسانی دردسترس نیست مدل گوشیمgalaxy ace oneنسخه ی اندرود2,3,6میخوام اندرودشوببرم بالالطفا راهنماییم کنید

  11. majid می‌گوید

    سلام خسته نباشید میشه منو راهنمایی کنید که چه جوری میشه گوشی smart s9301 رو میشه نسخه اندرویدش رو ارتقا داد متشکر

  12. حمید می‌گوید

    سلام.من تبلت ایسوس دارم اندروید ۴.۴.۲ مشکل اینجاست از طریق بولتوث فایلهای APK.* رو نمیگیره و دستگاه ارسال کننده پیغام میده که تبلت نمیتونه فایل ارسالی رو ساپورت کنه و ارسال انجام نمیشه لطفا راهنمایی کنید برای مثال هات اسپات شلد رو از گوشیم نمیتونم به تبلتم انتقال بدم لطفا منو راهنمایی کنید.با تشکر

  13. morteza می‌گوید

    برنامه های کاربردی بیشتری بزار ازاین نسخه

  14. ali می‌گوید

    سلام
    گوشی من هواویG510اندرویدآن ۴.٢٢میشود باتشکر.

  15. مهدي می‌گوید

    من هواوی g600 دارم میشه گوشیمو اپدیت کنم به 4.2.2

  16. محمود می‌گوید

    من یه گوشی نوکیا 1100 دارم موقعی که میخوام اندروید 4.4 نصب کنم پیغام خطا میده مشکلش چیه؟

  17. رضا ف می‌گوید

    سلام واقعا سخته….

  18. ناصر می‌گوید

    سلام تبلت من ویروس داره صفحه نمایش روشن خاموش میشه بازیابی هم کردم اما ویروسه نمیره چی کار کنم؟ ویروس یاب هم پیدا نمی کنه ویروی رو؟؟؟؟؟؟؟؟ ممنون اگه راهنمایی کنین؟

  19. مهسا می‌گوید

    با سلام
    مدل گوشیه من sony zr هستش،
    نسخه جدید 4.4.4 اندرود رو دانلود میکنم، اما موقع نصب بعد از سه ثانیه قطع میشه، و نمیتونه نصب کنه
    لطفا راهنماییم کنید تا بتونم، نسخه جدید اندروید و نصب کنم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      یه اینترنت مطمئن پیدا کنید. بهترین راه نصب استفاده از برنامه Sony Pc Companion و از طریق کامپیوتر هست. احتیاط کنید..

  20. کامران می‌گوید

    نسخه 4.4.2 بنظر من نسخه مشکل داری هست .نسخه گوشی نوت 3 من 4.3 بود از وقتی از قسمت بروزترین گوشی ادیت 4.4.2 کردم هم لک پیدا کرده هم دیده نمی تونم رمز گوشی رو تغییر بدم بلوتوث هم که خود بخود فعال میشه ……. در کل نسخه بی خودی .اگه کسی میدونم چطور می تونم تغییر رمز رو دوباره فعال کنم لطفا راهنمایی بگذاره

    1. علی ارغوان می‌گوید

      معمولاً همه این مشکلات با ریست فکتوری بعد از آپدیت حل میشه

  21. مانی می‌گوید

    دوستان سلام
    من گلکسی نوت 8 دارو و چند روز پیش از ورژن 4.1.2 به 4.2.2 ارتقا پیدا کرد.
    اما متاسفانه وقتی میخوام اکانت ایمیل exchange را تعریف کنم بعد از وارد کردن اطلاعات بهم پیغام میده که فعالسازی ایمیل متوقف شد.
    لطفا منو همراهی کنید.
    ممنون

  22. امير می‌گوید

    سلام کوشی ایفون اندروید 2.1میزنی نصب میکنه ولی 2.2رو نصب نمیکنه اکر راهنمایی بدرد بخور دارید بهم بگید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      آیفون!! اندروید!!

      1. کاوه می‌گوید

        سلام دوستان
        من گلکسی نوت 8 با اندروید 4.1 دارم که چند روز پیش پیام اپدیت داد و پکیج رو دانلود کردم با حجم 800 مگ بعد از نصب ورژن اندروید 4.2.2 شد اما گوشی تو انجام موارد مختلف یکی دو ثانیه مکث میکنه
        ممنون میشم اگر کسی اطلاعاتی بده

  23. نرگس می‌گوید

    آره ترمه جون مردم هم با گوشیهاشون پز میدن مثلا خود من تبلت 13 اینچ ایسوس دارم.نمیام اینقد بگم…..

    1. رهگذر می‌گوید

      نرگس خانم شماهم که پز دادید…همچنین ترمه

  24. ترمه می‌گوید

    سلام من هم گوشی اچ تی سی دیزایر 500 دارم نمیام اینقد پز بدم.

  25. متین می‌گوید

    با سلام خدمت شما
    من گوشی گلکسی اس ال I9003 دارم چطور میتونم ورزن گوشی رو بالا ببرم لطفا راهنماییم کنید.

    روت بشه یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟

  26. یوسف می‌گوید

    این اپدیت نه تنها نرم افزار گوشی قوی نمیکنه بلکه ضعیف هم میکنه من الان دوچار مشکل شدم یعنی این قدر عصبانی شدم که الان میخوام گوشی رو عوض کنم

  27. zizi می‌گوید

    سلام. گوشی من گلکسی گرند. قبلا که اس میزدم بعدی که پاکش میکردم، اسم مخاطبم از قسمت پیامها پاک میشد اما الان بعدی که اس میدم و اس و پاک میکنم اسم مخاطب میاد قسمت پایین پیامها و واقعا ناااارااااحتم. چرا اینجوری شده؟؟؟ راهنماییم کنید لطفا. چطور اسمم پاک کنم؟؟؟؟ تو رو خدا زود ج بدید. ممنوووون

  28. ابی می‌گوید

    سلام من دو روز یه نت 2 گرفتم
    یه سری عکس ریختم توش ولی الان نمیدونم کجا رفته
    خواهشن کمکم کنید .
    توضیح اینکه از تو گالری هستند ولی نمیدونم کجا سیو شده
    من تمام فایلها و فولدر هارو نگاه کردم ولی ازش خبری نیست

    1. رحمان می‌گوید

      سلام دوست عزیز شما برو تو همون گالری . بعد دکمه لمسی سمت چپ پایین گوشی رو بزن چند تا گزینه ظاهر میشه . بعد عکسهاتو select کن یعنی علامت بزن و کپی کن تو یه پوشه از گوشیت . سپس برو تو اون پوشه و عکساتو هر کاری خواستی بکن

  29. بی اسم می‌گوید

    س من گلکسی گرند دارم نسخهی 4.0.1است چه طوری به آندروید4.2.2ادتقا بدم!؟

    1. با اسم می‌گوید

      نمیدونم .لطفا یکی جواب بده

  30. فرزان اکبرابادی می‌گوید

    با عرز سلام ببخشید عرزی داشتم من یه گلکسی تب3 7.0 سیمکارت نخور دارم اندرویدش 4.1.2 می خوام اندروید 4.2.2 روش نصب کنم باید برم کجا?

  31. شاهین می‌گوید

    سلام من Xperia. L رو به اندروید 4.2.2 آپدیت کردم الان نور صفحه کم وزیاد می شه.

  32. کوروش می‌گوید

    این یعنی آپدیت مخصوص تبلت شما را هنوز اون کمپانی نذاشته.

  33. mohammad hadi می‌گوید

    سلام اقا من تبلت lander Ld-462 چینی هست توی قسمت about phone هم sغsystem update نداره چه جوری می تونم از 4.1.1 به 4.2.2 updateکنم تو رو جون هر کسی که دوست دارید کمکم کنید هیچ جایی براش روشی پیدا نکردم

  34. بابایی می‌گوید

    متاسفانه کی بورد پارسی برروی این ورژن حذف شده است. اگر روشی برای نصب کی بورد پارسی در این ورژن سراغ دارید لطفاً راهنمایی فرمایید. متشکرم

    1. کوروش می‌گوید

      من خودم روی تبلتم اندروید ۴.۲.۲ هست و کیبورد فارسی داره. حالا برای تو رو نمی دونم ولی می تونی بازار رو دانلود کنی کیبورد Google Android رو دانلود کنی.

  35. مسعود می‌گوید

    سلام
    آیا میشه سیستم عامل تمام گوشیهایی که اندروید دارن رو آپدیت کرد؟
    مثلا من LG G2 میخام بخرم میخام ببینم میشه اندروید 4.2 رو به 4.4 آپدیت کرد؟
    ممنون میشم پاسخ بدید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام تمام گوشی‌های که از سیستم عامل اندروید برخوردار هستند معمولا به یک یا دو نسخه بالاتر از نسخه زمان عرضه خود ارتقا پیدا می‌کنند. در مورد جی 2 ال جی بنابر گزارش‌های منتشر شده آپدیت اندروید 4.4 این گشوی تا پایان فصل پاییز منتشر خواهد شد.

    2. علی ارغوان می‌گوید

      خیر مگر در صورتی که ال جی به صورت رسمی آپدیت عرضه کنه
      و یا اینکه شما با پذیرش ریسک و البته داشتن مهارت کاستوم رام نصب کنید

  36. محدثه می‌گوید

    با سلام خدمت شما
    من گوشی گلکسی اس ال I9003 دارم چطور میتونم ورزن گوشی رو بالا ببرم لطفا راهنماییم کنید.

    1. majid می‌گوید

      سلام محدثه
      باید گوشی تو بدی روت کنن و ورژن بشه 4.0.4

  37. رسول می‌گوید

    برای گلکسی بیم مشکل به وجود آمده خارج شدن از برنامه است مثلا میخوام پیام بنویسم زود زود از برنامه خارج میشه البته همه برنامه های گوشی از جمله می خوام تماس بگیرم و هر برنامه ای یا حتی همه جاهای گوشی که میرم زود زود خارج میشه باید ریستارت کنم بعد برای مدت کوتاهی درست میشه بعد بازم اونطوری میشه . فارسی هم نداره .کلافه شدم لطفا کمکم کنید .برنامه خود گوشی اول 2.6.2 بود فکر کنم

  38. mohamad می‌گوید

    باسلام
    Note2 دارم kernere اصلا اپدیت نمیشه
    Note suport میزنه
    چنتارو update کردم گوشی خودم نمیشه لطفا راهنمایی کنید
    ممنون

  39. آرین می‌گوید

    ببخشید من گلکسی نوت 8 n5100 دارم الان 4.1.2چطور آپدیتش کنم؟
    روی update که میزنم میگه :
    your device has been modified software updates are not available

  40. amin می‌گوید

    سلام من تب2 دارم مدل 3100 اما وقتی با خودش دانلود میکنم و از طریق خود تب میخوام که برنامه رو نصب کنم نمیشه.آیا فایل فلش پلیر باید نصب بشه بعد نصب کنم یا راه دیگه ای داره.لطفا” راهنماییم کنید.
    با تشکر

  41. reza می‌گوید

    سلام ممنون از آموزشتون

  42. amir می‌گوید

    سلام من گلکسی تب 2 دارم الان اندروید 4.0.3روشه چجوری به 4.2.2 ارتقا بدم

    1. نام شما می‌گوید

      درود دوست عزیز شما باید رام رو جداگانه بگیرید و با برنامه ادین فلش کنید این ورژن برای این تبلت چند روز پیش ارائه شد

      1. نام شما می‌گوید

        ببخشید من هر کجا که بود رفتم لطفا سایتشو بگید تا برم دان کنم.
        مرسی بای

    2. mahdi می‌گوید

      من گلکسى تب 2 تو دارم ورژن اندویدش 4.0.3 چه. جورى. ارتقا بدم

    3. mahdi می‌گوید

      هم درد یم

  43. ali می‌گوید

    salam man tablete hiyundai t10 daram chetor mitoonam be 4.2.2. update konam lotfan komakam konid

  44. yas30 می‌گوید

    agha salaam man yasamanam
    goshiye galaxy s advance daram ino nemitonam androide3sho ertegha bedam?

  45. esmael می‌گوید

    دوستان من تبلت wintuch q73دارم اندروید 404چگونه می تونم اپ کنم از این روش می شه استفاده کرد

    1. محسن صحافی می‌گوید

      بعید می دونم وین تاچ رو بشه به این اندروید آپدیت کرد.

  46. kazem می‌گوید

    سلام به همگی.
    من میخوام این گوشی رو بخرم لطفا اگه کسی دارتش بگه راضیه ازش یا نه؟؟؟
    مرسی از سایت خوبتون

    1. محسن صحافی می‌گوید

      کدوم گوشی رو؟ :)

  47. adel می‌گوید

    با سلام
    من گوشی گالاکسی دارم مدل i9010 جورجیو آرمانی. متاسفانه نمیدونم چطوری و از کجا میتونم اندروئید رو ارتقا بدم. الان نسخه 2.2 froyo روش نصبه. درصورت امکان اگه بنده رو هم راهنمائی نمائید سپاسگزارم.

    1. مجید می‌گوید

      سآیفون 3دانلود کون گوشیت ردیف میشه

  48. رضا می‌گوید

    دوستان اندروید۴.۲.۲ روی نکسوس 7نصب کردم وقتی باتری به ۷ درصد میرسه یهو خاموش میکنه وقتی میزنم به شارژ روشن میکنم دوباره از همون ۷ درصد میاد.مشکل کجاست به داد برسید لطفا.
    باتشکر

    1. علیرضا می‌گوید

      رضا جان من خودم نوت 2 دارم و منتظر اپدیتشم
      ولی این عمل یک پیشرفته چون باعث میشه باتری شما کامل خالی نشه
      چون اگه باتری تا اخر خالی شه توی دراز مدت باتری رو خراب میکنه

  49. hossein می‌گوید

    یکی از تغییرات دیگه در این نسخه در قسمت نوتیفیکیشن بود. در نوتیفیکیشن جدید، با لمس کردن و نگه داشتن برروی دکمه های بلوتوث و وای فای اونها رو مستقیماً خاموش یا روشن کرد. و یک تغییر دیگه صداهای سیستمی از جمله بوق اتمام باتری عوض شده.

  50. خلیل می‌گوید

    من گلکسی نکسوس دارن و دیروز خودش این ابدیت رو دریافت کرد ولی از همون موقع دیگه نرم افزار moborobo نمیشناستشو با با pdanet که از اینترنتش تو کامپیوتر استفاده میکردم هم به مشکل خورده من چجوری میتونم این مشکلارو رفع کنم ممنون

    1. حسین می‌گوید

      میخواستی آپدیت نکنی.:D