وقتی مایکروسافت به انتقادات علیه مشکلات سرفیس پرو پاسخ می‌دهد

مایکروسافت تبلت سرفیس پرو را با نسخه کامل ویندوز 8 و مشخصاتی در حد یک اولترابوک قدرتمند معرفی کرد و بسیاری کاربران تصمیم گرفتند که با عرضه سرفیس پرو بالاخره به سوی تبلت‌ها کوچ کنند چرا که این تبلت می‌تواند تمامی کارایی یک لپ‌تاپ را داشته باشد اما مشخص شد که سرفیس پرو مشکلاتی نسبتاً جدی دارد حالا مایکروسافت بالاخره به صورت رسمی به این اشکالات پاسخ می‌دهد.

0

وقتی مایکروسافت تبلت سرفیس پرو را با نسخه کامل ویندوز 8 و مشخصاتی در حد یک اولترابوک قدرتمند معرفی کرد بسیاری کاربران تصمیم گرفتند که با عرضه سرفیس پرو بالاخره به سوی تبلت‌ها کوچ کنند چرا که این تبلت می‌تواند تمامی کارایی یک لپ‌تاپ را داشته باشد.

اما پس از عرضه آن و بررسی‌هایی که انجام شد مشخص شد که سرفیس پرو مشکلاتی نسبتاً جدی دارد؛ از جمله نگهداری شارژ پایین، حافظه داخلی بسیار کمتر از عدد اعلام شده و مشکل وضوح پایین در برخی برنامه‌ها. حالا مایکروسافت بالاخره به صورت رسمی به این اشکالات پاسخ می‌دهد.

در مورد عمر کوتاه شارژ باتری “پانوس پانای” مدیر عمومی سرفیس مایکروسافت مشکل را حاصل از تمرکز مایکروسافت بر روی کارایی هرچه بیشتر سرفیس پرو اعلام می‌کند و می گوید:

“این محصول طوری طراحی شده که نهایت استفاده را از ویندوز 8 همراه با پردازنده Ivy Bridge اینتل ببرد. ما محصولی را تولید کردیم که سرعت و کارایی را به هیچ‌وجه قربانی چیز دیگری نکرده است. با این کار ما می‌خواستیم بهترین تجربه لپ‌تاپی را از یک تبلت قابل حمل داشته باشید.

این محصول طوری طراحی شده که نهایت استفاده را از نسل سوم پردازنده Core i5 اینتل ببرد و در عین حال بهترین عمر شارژ را نیز داشته باشد. اگر سرفیس پرو را با مثلاً مک‌بوک ایر اپل مقایسه کنید و عمرشارژشان را با اندازه باتری بسنجید متوجه خواهید شد که سرفیس پرو بهترین عملکرد را دارد.

با این وجود ما سعی کردیم که باتری کوچکتری را انتخاب کنیم تا در عین کارایی تبلت را باریک نگه داریم. این کار وزن تبلت را زیر 2 پوند (900 گرم) و همچنین باریک نگاه داشته تا برای طراحی و نقاشی نیز مناسب باشد. با اینکه مجبور شده‌ایم کمی از عمرشارژ را فدای کارایی بالا کنیم اما فکر می‌کنیم تجربه و کارایی که با سرفیس پرو خواهید داشت بسیار دلچسب خواهد بود.”

اگر عمر شارژ برای شما مهم است بهتر است به سرفیس با ویندوز آر.تی فکر کنید. چرا که تقریباً در همه عملیات و تست‌ها دوبرابر بیشتر از سرفیس پرو دوام می‌آورد؛ به طور مثال با سرفیس می‌توانید 10.5 ساعت فیلم تماشا کنید در صورتی که سرفیس پرو بیش از 5 ساعت را دوام نخواهد آورد.

مایکروسافت همچنین می‌گوید:” اگر به دنبال شارژ باتری تمام روز هستید و بیشتر از تبلت برای استفاده محتوا استفاده می‌کنید سرفیس آر.تی برایتان مناسب‌تر است. اما اگر یک PC قدرتمند با انعطاف‌پذیری یک تبلت می‌خواهید سرفیس پرو را انتخاب کنید.”

به هر حال سوالاتی در مورد احتمال عرضه باتری قوی‌تر و یا یک داک کیبردی با باتری اضافه پرسیده شد که مایکروسافت احتمال عرضه آن را تأیید و یا تکذیب نکرد.

Microsoft-Surface-Pro

مشکل دوم سرفیس پرو حافظه در دسترس بسیار پایین آن است؛ به طور مثال نسخه 64 گیگابایتی این تبلت تنها 23 گیگابایت و نسخه 128 گیگابایتی تنها 83 گیگابایت حافظه قابل دسترس برای کاربر دارد. با این که قابل درک است که هیچ‌گاه انتظار نداریم دقیقاً فضای ذکر شده را در اختیار داشته باشیم اما به طور مثال در نسخه 64 گیگابایتی در دسترس بودن کمتر از نیمی از فضای ذکر شده کمی ناعادلانه به نظر می‌رسد.

اما به نظر می‌رسد در این مورد تنها پیشنهاد مایکروسافت استفاده از درگاه کارت حافظه است که می‌تواند تا 64 گیگابایت را نیز پشتیبانی کند. همچنین برای آرشیوهای پرحجمتان می‌توانید از هارد دیسک‌های اکسترنال استفاده کنید و آن ها را به پورت USB سرفیس پرو متصل کنید.

در مورد مشکل رزولوشن و تاری صفحه که باعث شده برخی اپلیکیشن‌ها در بعضی اوقات تار به نظر برسند مایکروسافت در حال کار کردن بر روی یک فیکس رسمی است.

Source: ReadWriteWeb

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.