اپل دامنه iphone5.com را بدست آورد!

دامنه مذکور در سال 2008 ثبت شده بود ولی اپل با شکایت به سازمان جهانی مالکیت حقوق معنوی (WIPO) موفق به مذاکره و حل اختلاف و در نتیجه بدست آوردن دامنه مذکور گردید.

1

فارنت:ما هنوز مطمئن نیستم که تلفن همراهی که اپل در سال 2012 معرفی خواهد کرد دارای نام iPhone 5 است اما حداقل در حال حاضر اپل با مالک دامنه iPhone5.com  برای بدست آوردن این دامنه به تفاهم رسیده است.

گفتنی است که دامنه مذکور در سال 2008 ثبت شده بود ولی اپل با شکایت به سازمان جهانی مالکیت حقوق معنوی (WIPO) موفق به مذاکره و حل اختلاف و در نتیجه بدست آوردن دامنه مذکور گردید هر چند صاحب دامنه هدف خود را از ثبت این دامنه ایجاد یک وب سایت علمی عنوان کرده بود.

طبق اعلام رسمی ویپو دامنه مذکور از صاحب قبلی آن فسخ قرارداد شد و به شرکت اپل تعلق گرفت و در حال حاضر توسط سازمان حفاظت از علائم تجاری ثبت شده است  و ممکن است توسط اپل مورد استفاده قرار بگیرد.

  با شناختی که از اپل داریم بعید است که دامنه مذکور مورد استفاده قرار بگیرد  هر چند در گذشته نیز اپل اقدامات مشابهی به عنوان یک اقدام حفاظتی برای نام‌های محصولات خود انجام داده بود.

به عنوان مثال در گذشته اپل توانست دامنه iPods.com را پس بگیرد و در ضمن البته هرگز نتوانست برای دامنه iBooks.com  وارد کارزار شود زیرا توسط شرکت بارنز و نوبل دامنه مذکور گرفته شده بود  که البته  iBookstore.com نیز سرنوشتی مشابه آن دارد.

Source: thenextweb

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. CCU می‌گوید

    با سلام
    آخرش معلوم نشد اپل این دامنه رو خرید یا بزور گرفت؟