کرایسیس 2: شورش بی‌دلیل در نیویورک!

نقطه قوت کرایسیس در کنار گرافیک بازی، گیم‌پلی و موسیقی زیبای آن به همراه زره فوق انسانی نانوسوئیت 2 است. به کسانی که این بازی را تاکنون تهیه و تجربه نکرده‌اند پیشنهاد می‌کنم این بازی را از دست ندهند.

12

فارنت – مهدی صحافی: سرانجام بازی کرایسیس 2 بعد از حاشیه‌سازی‌های فراوان و لو رفتن نسخه بتای بازی که باعث شد هزاران نفر نسخه پر از باگ آن را قبل از عرضه بازی به پایان برسانند توسط شرکت کرایتک عرضه شد.

خوب: نانوسوئیت و داشتن قابلیت‌های انعطاف‌پذیر، یک توصیف عالی از یک شهر ویران، نیمه دوم بازی با اکشن‌های عالی و به یادماندنی، موسیقی متن برجسته

بد: هوش مصنوعی ضعیف در مرحله نرمال بازی، برخی از باگ‌های گرافیکی آزاردهنده، نیمه اول بازی بسیار کشدار و کشنده است.

داستان بازی:

داستان بازی این بار بر خلاف کرایسیس یک که بیشتر در جنگل اتفاق می‌افتاد در جنگلی از برج ها و این بار در شهر نیویورک رخ می‌دهد. بازی در سال 2024 اتفاق می‌افتد زمانی که بیگانگان و ارتش آمریکا در حال جدال برای تصاحب شهر نیویورک هستند و بازی از دید شما به عنوان یک سرباز با نام آلکاتراز یکی از سربازان یک زیردریایی روایت می‌شود که  مورد حمله بیگانگان قرار می‌گیرند و زمانی که می‌خواهند از زیردریایی خارج شوند تمامی دوستان و یاران شما طی یک حمله از سوی بیگانگان  از بین می‌روند و شما نیز بی‌هوش می‌شوید.

وقتی به هوش می‌آیید خود را درون یک ساختمان متروک و تخریب شده می‌یابید در حالی که توسط سربازی به نام Prophet زرهی بر تن شما پوشانده شده و او از شما می‌خواهد که شما ماموریت ناتمام او را تمام کرده و در پایان این سکانس نیز شاهد آن هستید که او خود را به صورت دستی از ماموریت کنار گذاشته و به روش خود بازنشست می‌کند!

crysis_2

خوب حتما می‌پرسید چه ماموریتی: بله افتخار اجباری نصیب شما شده که باید نیویورک و جهان را از این وضعیت نجات دهید.

البته باید بسیار خوشحال باشید که این زره با نام نانوسوئیت که بعدها به طور مفصل در باره آن صحبت خواهیم کرد نصیب شما می‌شود چون بدون این زره باید فکر اتمام ماموریت پروفت را از سر خود بیرون کنید چرا که با کت و شلوار نمی‌توان به جنگ بیگانه‌ها رفت و حالا زمانیست که باید کت و شلوار خود را آویزان کرده و آستین ها را بالا بزنید.

در ضمن وفتی شما نانوسوئیت را بر تن دارید خاطرات پروفت مانند فیلمی برای شما روایت شده و شما می‌فهمید که چه بر سر یاران او و نیویورک و سایر شهرهای جهان آمده است.

البته ریچارد مورگان نویسنده این عنوان به خوبی توانسته است یک خط سیر منطقی به داستان داده و به خصوص نیمه دوم بازی را عالی از آب دربیاورد.

زره Nonosuit:

این زره که در شماره اول کرایسیس عرضه شد و به حق یکی از ابداعات شرکت کرایتک در زمینه بازی‌سازی بود و بسیار نیز مورد استقابل قرار گرفت در شماره دوم این بازی بسیار پیشرفته‌تر شده و به نوعی شما را به یک تانک بشری تبدیل کرده است.

این زره که به کاربر خود قابلیت‌های فوق انسانی می‌دهد در شماره یک کرایسیس دارای 4 حالت دویدن با سرعت بالا، تحمل آسیب‌پذیری بسیار عالی، داشتن نیروی بسیار زیاد و قابلیت ناپدید شدن به مدت کوتاه بود که در نسخه نانوسوئیت 2 این امکانات افزایش یافته و قدرت حفظ انرژی شما نیز بسیار بیشتر شده است.

یکی از نکات مهم در استفاده از زره این است که نمی‌توانید به صورت همزمان از دو قابلیت استفاده کنید و این بستگی به شما دارد که از کدام حالت در کدام موقعیت استفاده کنید.

قابلیت جالب دیگری که در نانوسوئیت 2 وجود دارد قابلیت تاکتیکال مود است که با استفاده از این روش صفحه‌ای مانند دوربین در جلوی شما گشوده شده و شما می‌توانید دشمنان، موقعیت و حتی سلاح‌های آنان را نشانه‌گذاری کنید و حتی در حالت نانو ویزیون شما می‌توانید به صورت یک دوربین حرارتی دشمنان خود را از پشت موانع تشخیص دهید.

Crysis-2 in fight

البته استفاده از این زره کاملا بستگی به شما دارد و شما می‌توانید از حالت پاور برای ایجاد یک میدان کشتار استفاده کنید و یا از حالت نامرئی برای کشتن دشمنان خود بدون شلیک حتی یک تیر و در نهایت مخفی‌کاری بهره ببرید.

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های نانوسوئیت قابلیت به‌روز کردن آن است که شما هرچه قدر در بازی پیشتر پیشروی کنید آیتم‌های جدیدی برای به‌روز رسانی نانوسوئیت به دست می‌آورید.

راستی دیگر لازم نیست قابلیت‌های زره خود را به صورت دستی فعال کنید و تنها فشار یک دکمه به خصوص در نسخه های کنسولی برای این کار کفایت کرده و بسیار لذت‌بخش است.

گیم‌پلی:

اول از همه باید از هوش مصنوعی دشمنان سخن به میان آورد که در برخی مواقع موجب حیرت گیمر می‌شود به عنوان مثال در نبردهای مستقیم، دشمنان به خوبی در تمامی محیط بازی پوشش را رعایت می‌کنند و با پرتاب نارنجک شما را غافلگیر می‌کنند اما در برخی از مواقع نیز می‌بینید که آنان با کمال خونسردی در پشت یک دیوار ایستاده (شما بخوانید گیر کرده) و منتظرند تا شما با شلیک گلوله‌ای به زندگی یکنواخت آنها خاتمه دهید.

Crysis_2 in city

نبردها اکثرا در محیط‌های باز و وسیع اتفاق می‌افتد و به خوبی حس تنهایی را به کاربر القاء می‌کند چون شهر خالی از سکنه شده و کاملا ساکت است و این شمایید که با جنگیدن با دشمنان و ارتش، آرامش مرگبار را از شهر بیدار در شب سلب می‌کنید.

آنطور که پیش‌تر نیز گفته شد گیم‌پلی بازی کاملا بستگی به شما و خلاقیت شما و این نکته دارد که چطور از قابلیت‌های نانوسوئیت برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنید.

به هر حال در حالت دشوار و سخت بازی شما می‌توانید یکی از بهترین جنگاوری‌ها را مشاهده کرده و به خوبی حس رئالیستی بازی را تجربه کنید (من به شما این حالت را پیشنهاد می‌کنم).

تنوع اسلحه ها با اینکه در بازی کم است اما با تجهیزات اضافی مانند نارنجک‌انداز و صدا خفه‌کن (پیشنهاد می‌کنم حتما همیشه صداخفه کن را بر روی اسلحه خود داشته باشید) که به اسلحه نصب می‌کنید می‌توانید اسلحه خود را به مانند یک تانک دستی دربیاورید.

گیم پلی بازی بین 10 تا 11 ساعت است که برای یک بازیFPS  بسیار خوب است و متاسفانه نیمه اول بازی مانند نیمه دوم خود مهیج و گیرا نیست و به نظر بسیار کشدار و کشنده می‌آیدو این نیمه دوم بازی است که به خوبی نام کرایسیس 2 را به عنوان یکی از بهترین بازی هایFPS  سال 2011 مطرح می‌کند.

موسیقی:

واقعا حیف است که بخواهیم بازی کرایسیس 2 را نقد کنیم و از کنار موسیقی زیبای آن بی تفاوت بگذریم. موسیقی بازی اثر هانس زیمر آهنگساز شهیر آلمانی است که با همنوایی ارکسترال به خوبی همگون شده و خود را در کنار صدای طیبعت و ویرانی و سرخوردگی جنگ با سازهای بادی و طبل‌های تنش زا به خوبی نشان می‌دهد و بی انصافی است که بگوییم موسیقی در زیباتر کردن بازی کرایسیس 2 تاثیری نداشته است.

گرافیک:

خوب حالا می‌خواهیم به شاهکار بازی کرایسیس 2 یعنی گرافیک آن بپردازیم، بازی اکثرا در محیط‌های وسیع صورت می‌گیرد و شما وقتی در حال نبرد هستید به خوبی می‌توانید در دوردست ها برج‌هایی را در حال سوختن و ویران شدن مشاهده کنید.

حس تنهایی در محیط بازی به خوبی به شما القاء می‌شود و بازتاب نور خورشیدی که بر ساختمان‌ها می‌تاید به صورت بسیار زیبایی به سوی شما بازمی‌گردد.

کرایسیس 1 با آن گرافیک باورنکردنی خود که هنوز رایانه‌های بسیار پرقدرت برای اجرای آن مورد نیاز است این پرسش را در بین علاقمندان کرایسیس مطرح کرد و آن این بود که آیا کرایسیس 2 می‌تواند بر روی کنسول‌ها موفق باشد یا خیر؟

خوب شرکت کرایتک برای عرضه موفق مولتی پلتفرم کرایسیس 2 اقدام به عرضه موتور گرافیکیCryEngine 3  کرد و در آن تلاش بسیار زیادی کرد تا بتواند با کمترین امکانات بهترین جلوه‌های سمعی و بصری را خلق کند و انصافا در این کار موفق بوده است.

به راحتی می‌توان ادعا کرد که کرایسیس 2 در کنسول‌ها یک سرو گردن بالاتر از هم دوره‌ای های خود است و تکنیک‌های گرافیکی به گار رفته در آن تاکنون در هیچ عنوانی دیده نشده است.

به عنوان مثال با فناوری جدید سایه‌ها، رنگ‌ها و میزان عمق آن ارتباطی مستقیم با میزان منبع نور و تابش نور خورشید به آن دارد. تقریبا تمامی اشیاء موجود در محیط و بستر بازی قابل تخریب هستند و در ضمن تمامی اشیاء دارای ریزترین جزئیات بوده که به زنده‌تر کردن محیط بازی کمک فراوانی می‌کند.

در واقع در گرافیک بازی یک نکته برای من آزاردهنده بود و آن این بود که نیروهای دشمن بعد از کشته‌شدن به صورت بسیار مصنوعی بر روی زمین افتاده و انگار با زمین خوردن تنها یک ثانیه فاصله دارند!.

بازی دارای قابلیت 3 بعدی نیز است که بر اساس گزارش کاربران تجربه بازی در کنسول ایکس‌باکس360 دارای تجربه دلپذیرتری نسبت بهPS3 بوده است هرچند که ما به خاطر سلامتی کاربران عزیز توصیه می‌کنیم بازی‌ها را فقط در حالت دوبعدی تجربه کنند.

مولتی‌پلیر:

بخش چند نفره بازی یا همان مولتی پلیر همانند سایر عناوین مشابه است و شما می‌توانید با به‌روز کردن اسلحه‌ها و به خصوص نانوسوئیت خود به خوبی بخش مولتی‌پلیر را از یکنواختی دربیاورید.

راستی در بخش مولتی پلیر پریدن همانند هالو نقش مهمی دارد و می توانید با پرش های به موقع، سنگر و جان‌پناه بهتری برای خود دست و پا کنید. تنوع نقشه‌ها نیز خوب است و برای مدت‌ها کاربران آنلاین  را سرگرم نگاه می‌دارد.

نتیجه‌گیری:

بدون شک کرایسیس 2 یکی از بهترین عناوین و یا به عنوانی برترین بازیFPS  سال 2011 حداقل قبل از عرضه بتلفیلد 3 است و ما باید شرکت کرایتک را به خاطر عرضه موتور گرافیکی کرای انجین 3 و اولین تجربه این شرکت بر روی کنسول‌ها تحسین کنیم که چنین بازی درخشانی به بازار عرضه کرده‌اند.

نقطه قوت کرایسیس در کنار گرافیک بازی، گیم‌پلی و موسیقی زیبای آن به همراه زره فوق انسانی نانوسوئیت 2 است. به کسانی که این بازی را تاکنون تهیه و تجربه نکرده‌اند پیشنهاد می‌کنم این بازی را از دست ندهند.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

12 نظر برای این مطلب
  1. sadaf می‌گوید

    دانلود ترینر بازی Crysis 3

    دو ترینر از بازی Crysis 3 را دانلود کنید، ترینر ها مربوط به دو نسخه 1.5 و 1.3 بازی هستند که آخرین نسخه و آپدیت ارائه شده این بازی هم نسخه 1.5 میباشد.

    توضیحات ترینر شماره 1:
    برای فعال سازی این ترینر وارد بازی شده و کلید Home روی کیبورد را فشار دهید تا ترینر فعال شود سپس میتوانید از طریق گزینه های زیر تغییرات مربوطه را اعمال کنید:

    کلید F1: جان بینهایت
    کلید F2: انرژی بینهایت
    کلید F3: مهمات بینهایت
    کلید F4: افزودن Nano Points
    امکان دارد که این ترینر توسط آنتی ویروس شما به عنوان ویروس و یا تروجان شناسایی شود در این صورت میتوانید از ترینر بعدی استفاده کنید.

    دانلود ترینر بازی Crysis 3 شماره 1

    توضیحات ترینر شماره 2:
    برای فعال سازی این ترینر از فایل زیپ ترینر مربوط به وژن بازی خود را انتخاب نموده سپس بازی را اجرا کنید. گزینه های در دسترس برای این ترینر شامل:

    کلید F1: مهمات بینهایت
    کلید F2: تغییر مهمات سریع بدون reload کردن اسلحه
    کلید F3: انرژی بینهایت
    کلید F4: جان بینهایت
    کلید F5: حفظ موقعیت هدف ( ثابت نگه داشتن اهداف و دشمنان )
    کلید F6: استفامت Stamina بینهایت
    کلید F7: زمان هک بینهایت ( هک کردن بدون اتلاف وقت )
    کلید 0: پرش بیشتر
    دانلود ترینر جدید بازی Crysis 3 شماره 2

    1. sadaf می‌گوید

      اینم ترینر تو گوگل بزنید نصب ترینر کرایسیس 3 بعد نتایج که اومد بزنید رو دانلود ترینر فروشگاه وی پلی

  2. علی می‌گوید

    من واقعا هردفه این بازی رو تموم میکنم دوست
    دارم دوبا ره از اول شروع کنم.
    درسته که نیمه اول بازی زیاد درست حسابی نیست اما تحمل این مشکل برای رسیدن به نیمه دوم(بعد از شکسته شدن صد ) می ارزه.

    1. محمد می‌گوید

      راست میگی :)

  3. mohammad می‌گوید

    اول از همه برای یه بازی خوب سیر داستانی اونه که متاسفانه کرایسیس از اون برخوردار نیست.

  4. A.Pato می‌گوید

    متاسفانه کرایتک برای این که بتونه کرایسیس2رو روی کنسولها عرضه کنه نتونست اون گرافیک فوق العاده ای رو که نسخه ی قبل روی PC داشت رو دوباره ارائه بده.وگرنه خودشون هم گفتن که میخواستن گرافیک رو خیلی بالاتر از این حرفا ببرن ولی…همش تقصیر این کنسول هاس.

  5. mojtaba می‌گوید

    من این بازی رو که شامل دو حلقه دی وی دی بود از بازار خریداری کردم وقتی نصب میکنم بازی اجرا میشه ولی پایین سمت راست چند تا نوشته میاد دیگه نمیره اگه کرکی داره لینکشو بدین تا دانلود کنم ویا اگه امکان داره منو راهنمایی کنید.ممنون.

    1. sadaf می‌گوید

      برادر جان برای دیوی دی کرک نیست

  6. علی می‌گوید

    واقعا یک شاهکاره من خودم 4 بار بازی کردم و هر دفعه قابلیتهای جدیدی تو گیم پیدا کردم و یک روش هم میگم خیلی جالبه وقتی سمبل های موجودات فضایی رو ور میدارین یعنی منظورم وقتی h رو فشار میدین تو 3 گزینه 2 رو انتخاب کنین خیلی به درد میخوره

  7. محمد می‌گوید

    به جرات میتونم بگم یکی از بهترین بازی هایی است که انجام دادم. گرافیک عالی و منظره های خیره ننده از ویژگی هاش است.

    دوستان دو تا ترینر از بازی کرایسیس 2 را دارم که واقعا قوی هستند و کار می کنند و خودم ازشون استفاده کردم که می توانید از لینک های زیر دریافت کنید.

    http://s1.picofile.com/file/6528996976/Crysis_2_11_Trainer_HoG_Raze2_blogfa_com.rar.html

    http://s1.picofile.com/file/6529005030/Crysis_2_Promo_Trainer_Raze2_blogfa_com.rar.html

  8. مهیار می‌گوید

    واقعا یه شاهکاره.

  9. حسین می‌گوید

    Crysis از همه جهت هایی که به ساختش مربوط می شه عالیه
    گرافیک بی نظیری که دیگه قاطعانه می توان گفت Epic و Unreal Engine باید به فکر تغییرات اساسی در موتور Unreal Engine 3 باشه، چون CryEngine به صورت کامل بیشتر از یک سر و گردن از اون بالاتره
    کافیه یه مقایسه نسبی بین BulletStorm و Crysis داشته باشید. کرایسیس از لحاظ جلوه های صوتی و بصری بی رقیب ترین محصول بین همه بازی های ویدئوییه ولی…
    فاقد یه نکته خیلی مهمه
    گیرایی بازی طوری که آدم رو مجبور به بازی کردن کنه
    بعضی مرحله ها خیلی کش دارند و بعضی مرحله ها بی ارزش اند
    دقیقا مثل اتفاقی که برای Crysis 1 افتاد
    تو اون سال کرایسیس 1 با اون همه جار و جنجال عرضه شد ولی در پایان بازی Call of Duty – Modern Warfare بهترین بازی اول شخص شد به همون دلیلی که بالا گفتم
    ماموریت های طولانی و گم یکی از بزرگ ترین مشکلات بازیه
    در Crysis 1 استفاده از نانو سوئیت مقداری عذاب آور بود ولی در Crysis 2 این مشکل تا حدودی حل شده ولی بازم بعضا استفاده از اون کمی عذاب آوره اما نمی شه از تجربه های بی نظیر استفاده از نانو سوئیت گذشت
    باید تا آخر سال 2011 منتظر باشیم و ببینیم آیا دو رقیب بزرگ این بازی، Battlefield 3 از شرکت EA و Call of Duty – Modern Warfare 3 از شرکت Activision، خواهد توانست جلوی این غول بازی های ویدئویی قد علم کنند یا باز هم Crysis به عنوان یکی از بهترین بنچ مارک ها برای تست سخت افزار به راه خودش ادامه خواهد داد

    ضمنا یه نکته هم فراموش نشه، Crysis بیشتر مناسب PC هست و به نظرم CryTek فقط برای فروش بیشتر اونو برای کنسول عرضه کرد. اگه می خواید جلوه های عظیم گرافیکی اون رو ببینید، حتما این بازی رو در PC تجربه کنید.