اپل و موسیقی آنلاین
اپل با خرید سرویس موسیقی آنلاین “لالا” (Lala.com) حرکت به سوی تبدیل شدن به بزرگترین خردهفروشی موسیقی جهان را آغاز میکند.
به گزارش شبکه فارنت و به نقل پایگاه اینترنتی تک اسپوت شرکت اپل در حال مذاکره برای خرید سرویس موسیقی ” لالا” است.
سایت “لالا” (Lala.com) به کاربرانش امکان گوش دادن به هر آهنگ را در سایت خود به صورت رایگان میدهد و پس از آن کاربران برای گوش کردن ادامه آهنگ باید مبلغی را پرداخت کنند.
مزیت این روش بدین صورت است که کاربران فقط میتوانند به آهنگهای خریداری شده در وب گوش کنند و آهنگ های آنان در سیستم ابری دیجیتال ذخیره میشود ولی نمیتوانند آهنگها را در رایانه بارگذاری و ذخیره کنند.
در سایت لالا کاربران می توانند به بیش از 8 میلیون آهنگ دسترسی داشته باشند که که در قیاس با با 11 میلیون آهنگ سرویس موسیقی آیتونز که در حدود 23 کشور فعال است کوچکتر به نظر میرسد و به نظر میرسد آیتونز در حال حرکت به سوی بزرگترین خرده فروشی موسیقی در جهان است.
اپل در حال مذاکره نهایی برای خرید حق آهنگها و همچنین امتیاز نحوه خرید آهنگ است تا هم لالا را از میدان به در کرده باشد و هم اینکه بر درآمد خود از آیتونز با روش سایت لالا بیفزاید.
پایان مطلب/