جنون سرعت؛ پیش نمایش “Blur” منتشر شد
به هم کوبیدهشدن ماشینها و گریز از دست پلیس و بدلشدن به رانندهای قهار را در این بازی تجربه خواهید کرد.
فارنت: همواره در میان بازیهای ویدیوئی و در میان سبکهای این بازیها، بازیهای اتومبیلرانی سبک ریسینگ یا همان مسابقات رانندگی از پرطرفدارترین سبکها به شمار میروند که بازیهای پرطرفداری را روانه بازار کرده و طرفداران خاص خود را دارند.
از بهترین بازیهای این سبک میتوان به “Need For Speed”و “Dirt” اشاره کرد.
به تازگی استودیوی Bizarre متعلق به شرکت بزرگ Activision نسخه دمو و یا نمایشی بازی “Blur” را منتشر کرده است.
به مناسبت انتشار این نسخه نمایشی این بازی به نقد و بررسی آن میپردازیم:
مشخصات:
سازنده | ناشر | سبک | پلاتفرم | تاریخ عرضه |
Bizarre Creations | Activision |
Street Racing |
PC , PS3 , Xox360 | TBA 2010 |
استودیوی Bizarre تصمیم گرفته است که این بازی را یک بازی cul-de-sac (بن بستی ) دیگر در سبک راکد و ایستایی racing تبدیل کند که به مدد صاحب و ناشر جدید خود Activision ، می خواهد سوراخ و ضربتی به بازار فروش آشفته ی بازی ها وارد کند . در مصاحبه با سازندگان بازی در شرکت Bizarre ، آن ها هم مانند سازندگان GRID و Race Pro از بازی خود تعریف بسیار زیادی تعریف می کنند، اما با دسترسی داشتن به تعداد بیشتری از مردم به یک نتیجه ی بهتر و قابل استناد تر برای این قضاوت درباره ی Blur می رسیم . NFS نام قابل ذکری است ، اما در این سبک بازی های بزرگ دیگری هم وجود دارد که در نسل طلایی و قدیمی بازی های arcade racer قرار دارند مانند Road Rush ، Out Run و عنوان بزرگ و شاهکار این سبک که میلیون ها نسخه از آن فروخته شد و هنوز هم وجود دارد یعنی Mario Kart .
پس از چند ساعت بازی کردن با دموی بازی می توانید به این تالار مشاهیر نام های دیگری هم اضافه کنید : زرق و برق خیابانی Midnight Club ، توازن اسلحه های WipEout ، مبارزه ها و تکه تکه شدن Burnout و PGR . البته Blur به طور کامل شبیه PGR نیست اما توازن ، کنترل و فیزیک ماشین های بازی کاملا از PGR گرفته شده است .
مکان های مسابقه از تنوع خوبی برخوردار است و شامل صحرا ، حومه ی شهر ، کوهستان ، جنگل و البته شهر می شود که معمولا مکان های شهری معمولا کوچک ها کهنه و قدیمی هستند تا مکان های تورسیتی .
در دموی بازی مکان های Los Angles ، Nevada و London وجود داشت که همگی پر جزئیات بودند و به طور مثال ترک نوادا از آشغال های صنعتی ساخته شده بود و پر از خرت و پرت های صنعتی بود . تا به حال لوکیشن های San Francisco ، اسپانیا و توکیو معرفی شده اند که البته در نسخه ی اصلی بازی مکان های بیشتری نیز در نظر گرفته شده است .
با همه ی اینها Blur یک بازی Arcade Racer قوی است که با کلکسیون بزرگ و بی عیبی که از ماشین های مختلف دارد تقویت شده است . محیط های جذاب و نور پردازی (مسیر های بازی معمولا در محیط های نیمه تاریک است تا نور های نئونی pwer-up ها بهتر دیده شده و شلوغی بهتر نشان داده شود ) از جمله نکات بسیار مثبت بازی است . اما Bizarre برای بهتر شدن این بازی آستین های خود را بالا زده است .
نحوه ی پیشرفت و دریافت مسابقه ها در Blur حالت یک RPG خطی را دارد و شما برای دریافت هر چیز جدیدی از طریق یک شبکه ی اجتماعی ساختگی مطلع می شوید و این شبکه از بخش های محلی مختلفی تشکیل شده است. حال این اطلاعات که به دست شما می رسد می تواند یک مسابقه ی جدید ، یک ماشین جدید و یا یک اپگرید جدید باشد . دوستان شما برای شما کامنت می گذارند و یا به شما E-mail می زنند و شما را به مسابقات جدید دعوت می کنند که در این بین و در هنگام کار با منوهای بازی آهنگ های جالبی پخش می شود که بسیار جذاب است
Blur توانایی قرار گرفتن در میان بزرگان سبک street racing را دارد و با نوآوری هایی که دارد و هم چنین کم بودن بازی هایی در سبک مشابه ، می تواند امیدی به فروش بالا و موفقیت در بازار های جهانی داشته باشد . به هر حال Bizarre یکی از با استعداد ترین استودیو های بازی سازی است که عناوین خوب بسیار زیادی را نیز در کارنامه ی خود دارد و مطمئنا آنها از پروژه ای مانند Blur به سادگی نمی گذرند . باید تا سال 2010 صبر کرد و دید Blur چه نمایشی خواهد داشت .
پایان مطلب/
منبع: بازینما