تصاویر ماهواره‌ای گوگل قبل و بعد از بزرگترین زلزله تاریخ ژاپن!

شرکت گوگل تصاویر ماهواره‌ای موجود از کشور ژاپن در سرویس نقشه آنلاین گوگل‌مپ و همچنین برنامه نقشه گوگل‌ارث خود را به‌روزرسانی کرد تا بتوان با مقایسه این تصاویر با تصاویر پیش از زلزله بیشتر به عمق این فاجعه پی برد.

9

فارنت: جمعه گذشته کشور ژاپن شاهد قوی‌ترین زمین‌لرزه تاریخ خود به قدرت 8.9 در مقیاس امواج درونی زمین ریشتر بود. شرکت گوگل پس از این واقعه ویرانگر اقدام به راه‌اندازی سرویس‌های اینترنتی برای ارائه خدمات به آسیب‌دیدگان جهت یافتن افراد گمشده و اطلاع از حال دوستان، آشنایان و افراد خانواده شهروندان در این کشور کرد.

Natori-Yagawahama-Before-After

اگر چه پس از این واقعه تصاویر از تصاویر منتشر شده می‌توانستیم میزان ویرانی‌های برجای مانده از این واقعه را حدس بزنیم اما در همین حال شرکت گوگل تصاویر ماهواره‌ای موجود در سرویس نقشه آنلاین گوگل‌مپ و همچنین برنامه نقشه گوگل‌ارث خود را به‌روزرسانی کرد تا بتوان با مقایسه این تصاویر با تصاویر پیش از زلزله بیشتر به عمق این فاجعه پی برد.

Central-Ishinomaki-2003

Central-Ishinomaki-GeoEye-after

Iwaki-Ueda-2005

Iwaki-Ueda-after

Sendai-Terashima-2003

Sendai-Terashima-after

Sendai-Yamoto-2004

Sendai-Yamoto-after

برای اضافه  شدن این تصاویر به برنامه گوگل ارث خود می‌توانید فایل‌های زیر را که با نام شهرها قرار گرفته است دانلود کرده و به برنامه خود اضافه کنید و یا از تصاویر موجود در گوگل‌مپ استفاده کنید.

+ دیدن تصاویر بیشتر

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

9 نظر برای این مطلب
  1. معصومه می‌گوید

    خیلی جالبه ممنون

  2. رضا می‌گوید

    چرت و پرت نیست ! بزار دسامبر 2012 بشه اونوقت معلوم میشه 1 یعنی اگه چرت و پرت باشه …اش تو فرهنگ مایا ها و هزارتا تقویم و رهنگ دیگه و نوستراداموس !!!!!!

  3. قضنفر خان بالا می‌گوید

    از 2012 چی میدونی که میگی یه فیلم بهت نشون دادن فکر می کنی همش درسته نه عزیز دلم اینو نشونت دادند تا اگه حمله کردند به یه جایی شما زیاد نگران نشی و گرنه 2012 همش چرت و پرته.

  4. دکتر جکول می‌گوید

    اینها نشونه های 2012 هست حالا منو مسخره کنید ولی از ما گفتن بود

  5. N/A می‌گوید

    من میگم فوتوشاپه!
    آخه دقت کنین عکسها فقط قهوه ای رنگ شدن

  6. .. می‌گوید

    دوستان گفتند جالب بود
    ولی من میگم مرگ اینهمه اصلا جالب نیست
    خدایشان رحمتشان کند

  7. سید می‌گوید

    سلام

    خیلی جالب بود

  8. ar30 می‌گوید

    جالبه!

  9. civilar می‌گوید

    مقایسه نیویورک تایمز هم جالبه

    http://goo.gl/MJLtx