اپل «مک‌بوک‌پرو» جدید خود را با معماری جدید اینتل معرفی کرد

بزرگترین فناوری در محصول جدید اپل را می‌توان بهره‌گیری از فناوری انتقال داده تاندربولت دانست که پیش از این اینتل در مراحل آزمایشگاهی آن را با عنوان لایت‌پیک (قله نور) معرفی کرده بود.

4

به گزارش فارنت و به نقل از Mashable پس از هفته‌ها شایعه و گمانه‌زنی شرکت اپل محصول جدید خود در سری رایانه‌های قابل حمل مک‌بوک‌پرو را به بازار معرفی نمود. در محصول جدید مک‌بوک‌پرو پردازنده‌ اصلی و پردازنده گرافیکی به‌روز شده‌اند و دستگاه به فناوری انتقال داده جدید اینتل موسوم به تاندربولت(صاعقه) ، دوربین باکیفیت HD برای تماس‌های تصویری مجهز شده است.

thunderbolt-in-Macbookpro

بزرگترین فناوری در محصول جدید اپل را می‌توان بهره‌گیری از فناوری انتقال داده تاندربولت دانست که پیش از این اینتل در مراحل آزمایشگاهی آن را با عنوان لایت‌پیک (قله نور) معرفی کرده بود واکنون نسخه توسعه‌یافته آن را برای اولین بار در محصول جدید اپل می‌بینیم که درگاه آن در کنار دستگاه با علامت مخصوصی مشخص شده و قادر به انتقال اطلاعات در دو کانال مستقل با سرعت 10 گیگابایت بر ثانیه است.

apple_macbook_pro

دوربین جدید تماس‌های تصویری دستگاه با کیفیت HD ، کیفیتی سه برابر تصویر محصول قبلی مک‌بوک‌پرو داشته و کیفیتی 720p را برای تماس‌های شما فراهم می‌کند.

نهایتا مک بوک‌پرو جدید اپل با برخورداری از پردازنده جدید اینتل با معماری نوین موسوم به سندی‌بریدج به یک سوئیچ به پردازنده‌های گرافیکی AMD Radeon برای مدل‌های 15 و 17 اینچی مجهز خواهد بود که پیش از این و در محصولات قبلی از چیپست‌های انویدیا برخوردار بودند.

apple_macbook_pro_2011

مدل 13 اینچی مک‌بوک‌پرو جدید با قیمت 1199 دلاری خود به پردازنده دو هسته‌ای 2.3 گیگاهرتزی اینتل Core i5، چیپست‌های گرافیکی HD اینتل 3000 و 320 گیگابایت هارد مجهز است که می‌تواند به پردازنده دو هسته‌ای 2.7 گیگاهرتزی اینتل Core i5 و 500 گیگابایت هارد افزایش پیدا کرده و قیمتی 1499 دلاری را بر خود ببیند.

مدل 15 اینچی مک‌بوک‌پرو جدید هم در دو مدل عرضه شده است: مدل اول با قیمت 1799 دلاری خود با پردازنده 2 گیگاهرتزی quad-core Intel Core i7 و پردازنده گرافیکی AMD Radeon HD 6490M و 500 گیگابایت هارد داخلی عرضه شده است. مدل دوم هم با قیمتی 2199 دلاری، پردازنده 2.2 گیگاهرتزی  quad-core Intel Core i7 و پردازنده گرافیکی AMD Radeon HD 6750M و 750 گیگابایت هارد داخلی را در خود جای داده است.

apple-macbook-pro

مدل 17 اینچی محصول مک‌بوک‌پرو جدید نیز که به قیمتی 2499 دلاری به بازار عرضه شده به پردازنده 2.2 گیگاهرتزی quad-core Intel Core i7 و پردازنده گرافیکی Radeon HD 6750M و 750 گیگابایت حافظه داخلی مجهز است.

اگر چه به نظر می‌اید مک‌بوک‌پروهای جدید اپل بسیار سریع‌تر از قبل شده‌اند اما تنها ایراد اولیه مشاهده شده در محصولات جدید مصرف باطری و انرژی افزایش یافته و به نوعی همین سرعت قاتل باطری دستگاه شده است که آن را می‌توان ناشی از پردازنده‌های جدید اینتل با معماری سندی‌بریدج دانست که علیرغم برخورداری از توان و سرعت بالا مدت زمان شارژ باطری مک‌بوک‌پرو را از از ده ساعت در محصول قبلی به هفت ساعت کاهش داده است اگر چه اپل این موضوع را کتمان کرده و آن را ناشی از شیوه جدید محاسبه میزان مصرف باطری و دقیق‌تر شدن شیوه محاسبه آن دانسته است.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. […] هر کانال را می‌دهد. این فناوری در ماه فوریه و همزمان با رونمایی اپل از محصول مک‌بوک‌پرو خود به بازار معرفی […]

  2. فرهاد می‌گوید

    همه چیزش خوب شده ولی نمیدونم چراResolution همون 900 * 1440 قبلی هست.من انتظار داشتمHD باشه این بار.

  3. erfan می‌گوید

    Its Great
    (erfan australia-brisbane)

  4. saeid aZm می‌گوید

    مصرف باطری و انریی افزایش یافته .
    فارنت عزیز اشتباه لغوی در متن وجود دارد لطفا اصلاح گردد.
    فارنت: ممنون دوست عزیز