« N97» پروژه جدید سری اپل!

این گزارش حاکی از آن است که آیفون جدید دارای اندازه‌ای کوچک‌تر و وزن بسیار کمتر از آیفون 4 است.

4

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی دیجیتال ترند ،شایعاتی جدید در حول و حوش شرکت اپل به گوش می‌خورد که اکنون به واقعیت نزدیک شده‌اند.

یکی از این اخبار در مورد ایفون کوچک و بسیار ارزان است که دارای اندازه‌ای در حدود نصف آیفون 4 است و از نظر وزن به صورت قابل توجهی کاهش یافته و دارای صفحه نمایش  ارزان قیمتی نیز خواهد بود که فعلا از این پروژه با نام N97 یاد می‌شود و دارای کیبورد مجازی و سرویس ناوبری است.

از دیگر مشخصات این گجت می توان به  استفاده از چیپ آیفون 3G و همچنین ظرفیت 8 گیگابایتی آن اشاره کرد.

شرکت اپل در حال حاضر به طور متوسط برای هر آیفون در حدود 625 دلار دریافت می‌کند و کاربران می‌توانند آیفون را از اپراتورهای مخابراتی و تحت قرارداد با قیمت کمتر از 199 دلار دریافت کنند و مقرر شده است که کاربران برای مدل جدید آیفون بهای بسیار کم و در مواردی این گوشی را اپراتورها رایگان دریافت کنند که البته رقم 49 دلار تحت لایسنس اپراتورها و 200 دلار بهای آنلاک فاکتوری بیشتر به حقیقت نزدیک است.

این سیاست جدید به اپل اجازه خواهد داد تا بتواند با لشگر انبوه تلفن های همراه اندرویدی مقابله کند و بتواند قسمتی از بازار گوشیهای میان و ارزان قیمت را نیز در اختیار خود بگیرد.

گفتنی است که در سال 2010،استفاده از سیستم عامل اندروید در تلفن های همراه دارای رشد 888 درصدی بود  و اپل برای اینکه یک قسمت از این بازار تشنه را در دستان خود بگیرد محتاج تغییر استراتژی بود.

در ضمن این شرکت می خواهد سرویس MobileMe را که از سال 2008 راه اندازی شده بود و دارای هزینه اشتراک سالیانه 99 دلاری برای هر دستگاه بود را رایگان اعلام کند.

این سرویس به کاربران امکان می‌داد تا از مکان آیفون خود در هر لحظه از طریق اینترنت باخبر شده و در ضمن از سرورهای ابری نیز برای ذخیره و اشتراک موسیقی و فایلهای خود استفاده کنند.

به هر حال اپل باید در مقابل طوفان اندرویدی زودتر از این ها دست به کار می‌شد هر چند شاید استیو جابز بازهم سورپرایز دیگری برای طرفداران سیب گازخورده داشته باشد.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. erfan می‌گوید

    it’s real news my friends, I had heared this news in australian news chanel sky news. its great
    (erfan from brisbane-australia)

  2. siamak می‌گوید

    سورنا جان ! خبری که دادن درسته! من ایران زندگی نمی کنم. این خبر عیناً از اخباری که تو امریکا است اقتباس شده! به هر حال اپل داره تلاش می کنه که با این گوشی ارزان قیمت! نفوذ خودشو تو بازار موبایل زیاد کنه.

    تبلت جدید اونم که قراره بیاد بازار، 7 اینچی خواهد بود….

  3. سورنا می‌گوید

    آقا گرفتین مارو ها ؟
    آخه اون عکسه چیه اندازه یه اثر انگشت هم نیست ..
    بابا یکم اول ببینین خبر با عقل جور درمیاد بعد بزارین
    آیفون بعدی بزرگتر میشه احتمالا 4 اینچ
    سی پیو دو هسته ای
    دوربین بهتر
    صفحه نمایش بهتر
    تاچ 5 انگشتی
    دیگه چیز بخصوصی نداره

  4. ناشناس می‌گوید

    confreance avale apple steve jobs 2 saat dasht fosh midad ke keyboard dige tekrari shode va vav av kolan dashtane keyboard e fiziki zzaaf mahsob mishehala chetor biad in karo anjam bede ! darzemn vaqti iphone kochik beshe chetori mikhad ba 4 ta angosh maslan kar kone ?

    alan os jadide apple ye kari karde ke ba 4 angosht beshe safheharo avaz koni biae to home va ..hala biad kocihk bezane keyboard ham bezare rosh yani chi !
    az onvaram koli steve dare maskhare android mikone ke shoma har modele goshiton ye size joda dare barname nevisa majboran vase harchi safhe lcd yechizi bezanan
    hala biad khodesh in maskhre baziaro anjam bede !

    akhe yezare manteghi fekr konid
    hamin

    فارنت: دوست عزیز برای اینکه بقیه هم بتونند از نظر شما استفاده کنند. بهترین و زیباترین راه اینه که فارسی بنویسیم.