فیس‌بوک 7 ســـاله شد!

مارک زوکربرگ شبکه اجتماعی فیس‌بوک را از اتاق خود در دانشگاه هاروارد آمریکا طراحی کرد و در تاریخ ۴ فوریه ۲۰۰۴ آن را به عنوان یک وب‌سایت اجتماعی ویژه دانشجویان هاروارد راه‌اندازی کرد.

1

به گزارش فارنت و به نقل از Mashable، شبکه اجتماعی فیس‌بوک روز جمعه مراسم هفتمین سال آغاز به کار خود را جشن گرفت.

مارک زوکربرگ شبکه اجتماعی فیس‌بوک را از اتاق خود در دانشگاه هاروارد آمریکا طراحی کرد و در تاریخ ۴ فوریه ۲۰۰۴ آن را به عنوان یک وب‌سایت اجتماعی ویژه دانشجویان هاروارد راه‌اندازی کرد.

اما شبکه اجتماعی فیس‌بوک فراتر از محدوده یک دانشگاه و دانشجویان آن، خیلی سریع مورد توجه قرار گرفت و چنان محبوب شد که تا آخر هفته دوم راه‌اندازی آن، بیش از نیمی از دانشجویان هاروارد در آن نام‌نویسی کرده بودند و از آن به عنوان راهی برای ارتباط با یکدیگر استفاده می‌کردند و در کوتاه مدت، میلیونها نفر در همان چند ماه نخست، به عضویت آن در آمدند.

اکنون و پس از گذشت هفت سال از فعالیت فیس‌بوک نزدیک به 600 میلیون نفر کاربر اینترنتی در سراسر جهان از این شبکه اجتماعی برای ارتباط با یکدیگر استفاده می‌کنند.

در همین حال و همزمان با هفتمین سالگرد آغاز بکار این شبکه اجتماعی، این شرکت اعلام کرد که ساختمان مرکزی فیس‌بوک از مجتمع اداری پائولوآلتو به منطقه‌ منلوپارک منتقل خواهد شد.

facebook-invitation

فیس بوک با ارسال دعوتنامه‌ای به برخی رسانه‌ها از جمله Mashable‌از انها دعوت کرده است تا در روز سه‌شنبه هشتم فوریه در کنفرانسی خبری در خصوص فیس‌بوک و برنامه‌های آینده آن در مقر جدید فیس‌بوک شرکت کنند.

نکته جالب اینکه زوکربرگ در واقع با این اسباب‌کشی به اولین مقر فیس‌بوک در سال 2004 باز می‌گردد آن روزها شاید تعداد کارمندان فیس‌بوک از انگشتان یک دست هم کمتر بود اما این روزها فیس‌بوک تقریبا در حدود 2 هزار کارمند دارد و اخیرا با بودجه مشارکتی 500 میلیون دلاری به این شرکت، مدیران این شرکت را شدیدا به وسوسه گسترش انداخته است تا آنجا که  زوکربرگ 26 ساله می‌گوید: ما در آغاز راهیم و در آینده فعالیت‌های فیس‌بوک گسترده‌تر خواهند بود.

فردا مروری خواهیم داشت به فعالیت‌ها و تغییرات 7 ساله فیس‌بوک با ما باشید!

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. مجید می‌گوید

    بابا فیس بوک تو دیگه کی یا چی هستی؟!