بررسی تمامی شایعات پیرامون «آیفون 5» اپل

بررسی مهم‌ترین شایعاتی که پیرامون آیفون نسل بعدی آیفون شرکت اپل بر سر زبان‌ها وجود دارد و برخی از آنها قابل باور و برخی دیگر قابل تامل‌اند.

19

فارنت: آیفون 5 یا به قول استیو جابز iPhone 5G شایعات بسیاری حول و حوش خود دارد و البته بسیاری از سوالات نیز ذهن طرفداران اپل و آیفونش را به خود مشغول کرده است.

سوالاتی از قبلی اینکه: آیا آیفون جدید همانند آیفون 4 مشکل آنتن‌دهی خواهد داشت و آیا دارای راهکار اینترنت دائمی پرسرعت خواهد بود(دقیقا همان سرویسی را که اپراتور ورایزون ارائه کرد.)

بیایید مهم‌ترین شایعاتی را که حول و حوش آیفون نسل بعد وجود دارد، با هم مرور کنیم:

– آیفون 5 در کارخانه‌ای متفاوت از کارخانه سازنده آیفون 4 تولید خواهد شد:

گفته می‌شود با توجه به مشکلات بسیار عدیده آیفون 4 شرکت اپل قصد دارد تا در کارخانه‌ای جدید پروژه آیفون 5 را طراحی و تولید کند.

– مشخصات آیفون 5 تکاملی خواهد بود و انقلابی نیست:

البته چیزی که بعید است تغییر کند پردازنده یک گیگاهرتزی آیفون است و تنها این سیستم آنتن داخلی است که تغییر پیدا خواهد کرد اما شایعاتی نیز از این حکایت دارد که صفحه نمایش آیفون بعدی 3.7 اینچ خواهد بود و پردازنده به 1.2 گیگاهرتز افزایش پیدا خواهد کرد و ظرفیت ذخیره‌سازی 8 یا 16 گیگ نیز به بوته فراموشی سپرده خواهد شد.

– آیفون 5 دارای سیستم کیف الکترونیکی یا همان NFC است:

قوی‌ترین شایعه‌ای که احتمال به وقوع پیوستنش بیشتر از به وقوع نپیوستن آن است استفاده از چیپ NFC در آیفون نسل بعد برای پرداخت‌های الکترونیکی است دقیقا همان مکانیسمی که در نکسوس‌اس شرکت گوگل پیش از این قرار داده شده است.

applenfc-420-90

– آیفون 5 در تابستان معرفی خواهد شد:

خوب البته دیگر این شایعه نیست و اپل طبق سنت هر ساله در ابتدای تابستان و در ماه ژوئن نسبت به معرفی آیفون جدید افدام می‌کند.

– آیفون 5 ممکن است زودتر ارائه شود:

یک شایعه دیگر که حول و حوش آیفون 5 وجود دارد این است که اپل با توجه به مشکلات  آیفون 4 تحت فشار سهام‌داران خود قرار دارد و قصد دارد تا آیفون نسل بعد را زودتر معرفی کند.

– آیفون 5 دارای استاندارد LTE نیز است:

گفته می‌شود اپل در آیفون 5 استاندارد مخابراتی شبکه 4G و LTE را قرار خواهد داد تا اپراتور AT&T در آمریکا که در حال حرکت به سوی این استاندارد مخابراتی است آیفون 5 را نیز تحت پوشش خود قرار دهد.

– آیفون 5 دارای تغییرات قیمت نخواهد بود

وقتی اپل از آیفون 3G به 3GS حرکت کرد آیفون به یکباره دچار جهش قیمتی شد و باعث سرخوردگی طرفداران اپل شد و برای همین آیفون 5 دچار افزایش قیمت نسبت به مدل‌های قبلی نخواهد شد.

gvgtfdpvgxmsd71kkhy1

– آیفون 5 دارای دکمه Home Button نیست:

با توجه به اینکه گفته می‌شد جابز از مراحل نخستین طراحی آیفون، با دکمه سخت‌افزاری آن مشکل اساسی داشته در نسخه 4.3 آیفون قابلیت مولتی تاچ جدید را ارائه کرده تا از دست دکمه HomeButton برای همیشه خلاص شده باشد.

منبع: تک رادار

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

19 نظر برای این مطلب
  1. semko می‌گوید

    ایفون 4حرف نداره خداییش خیلی توپه.

  2. خی کته می‌گوید

    برای همین آیفون ۵ دچار افزایش قیمت نسبت به مدل‌های قبلی نخواهد شد.
    نه خجالت نکشه اپل یه 2 میلیون بکنه آیفون 5 رو فکر کنم مناسب باشه جون من….

  3. الهه می‌گوید

    واقعا ازش راضیم. خداییش حرف نداره. ول کنید این شایعاتو

  4. Mojtaba می‌گوید

    Salam.iphone 4 dar ebteda moshkele anten dehi dasht ke zaheran bartaraf shode vali moshkele asli ,hang kardane durbinesh un ham faghat tu modele sefidesh bud ke az bazar jam shod,be khatere in moshkele ajib yeki az modiraye arshade in proje ekhraj shode ke be IBM peyvast.

  5. تا شتاس می‌گوید

    کربه دستش به گوشت نمی رسید می گفت پیف پیف جه بو میده

  6. maksimos می‌گوید

    از حرف های اقا سیامک خوشم امد واقعا مسخرست که شما ها واسه این شئ بی ارزش ومادی دعوا میکنید .
    بابا بی خیال توشه اخرتت رو بچسب که انجا باهات دعوا نکنند !!!
    در ضمن ایفون حرف نداره وپولش هم نسبت به کیفیت ساختش زیاد شده همین من نوکر همه ی دوستانمون که نظر دادند هستم ولی اگه قراره دعوا کنید حداقل فیزیکی دعوا کنید نه نوشتاری دعوای نوشتاری برابر نیست ونامردیست حداقل یه ادرس بدین وبرین اونجا بزنید تو سرو کله ی هم OK
    اینم ادرس خودم : تهران . میدان ازادی .سمت چپ بعدش سم راست بعد مستقیم میری میری میرسی یه چهار راه میپیچی دربرگردون دوباره میری ازادی ولی ایندفعه میری سمت راست بعد میری سمت چپ بعد همونو میری میری تا میرسی به برج میلاد بعد میری اون نوک نوک برج یه سوت میزنی منو برو بچه ها میایم درخدمتتون …
    اگه مسخره بود ببخشید دیگه نمک ما هم همینقدر بود تا عبد خنده رو لباتون خداحافظ.

  7. سیامک می‌گوید

    آقا به نظرم باید اسم آیفون به فتنه (قه قه قه ) تغییر کنه (ما هم در اینصورت بهش بصیرت پیدا می کنیم ) چون هر جا اسمش میاد چند نفر به هم می پرن
    آقا خرابه بزار باشه مال شما سالمه خدا رو شکر چرا دعوا می کنین دیگه؟
    این شایعه سازی هم یکی از وسائل تبلیغی خود اپله
    ملتو کنجکاو می کنه که همش پیگیر اخبار محصولاتش بشن
    ولی خدایی کارش درسته هر چند یکم زیادی گران فروشی می کنه

  8. اشكان می‌گوید

    عجب کاریه گوشی دسته منه میگم قاطه این میگه چرت میگه!قرار نیست پسرم تو مشکلی داشته باشی!!!

  9. حسین می‌گوید

    اصلا با اشکان موافق نیستم چون داره چرت میگه من تا حالا هیچ مشکلی نداشتم

  10. اشكان می‌گوید

    با سلام
    من یه ایفون 4 دارم ولی دوربین جلو تو همین 3 ماهی که دارم دچار گیر توی شاتر و هنگ شدن داره حالا واسه 1200000 که واسش هزینه می کنی باید به این افتضاحی باشه! در ضمن اپل هم این مشکلو مسه مشکل آنتن دهیش قبول کرده پس لطفا نگید چه مشکلی دیگه ای داره چون افتضاحه!

  11. کاوه می‌گوید

    بابا منظورم علی دو کامنت بالاتر از خودم بود و اینکه دو تا آیفون سفید خریده! ما مخلص سایت شما هستیم و اصولا خوندن شایعات در مورد محصولات اپل شیرینه! ممنون

    فارنت: ببخشید. شما درست می فرمائید. بزرگوارید. اصلاح شد..

  12. مجید می‌گوید

    من ماههاست از iPhone 4 استفاده می کنم و تابحال به هیچ مشکلی از لحاظ آنتن دهی برنخورده ام. بسیاری از دوستان و اطرافیان من هم از همین گوشی استفاده می کنند و تابحال به چنین مشکلی برنخورده اند. منظور شما از “مشکلات آیفون ۴” چیست؟!

  13. كاوه می‌گوید

    این علی آقا هم یه شایعه رو تبدیل کردن به آیفون ۴ برای خودشون و پدرشون. هنوز آیفون جدید سفیدرنگ رو کسی زیارت نکرده و چند وقت پیش این سایت شرکت اورنج فقط عکس آیفون سفید رو تو سایت گذاشت و بعد هم زود برداشت. هنوز هیچ کدوم از سایت های تکنولوژی که نقد می نویسن واسه موبایل ها، نقدی واسه آیفون سفید ننوشتن و نمی فهمم علی چرا ادعای دو تا آیفون رو مطرح کرده. برای نشون دادن میزان ثروت و باحالی تون راه دیگه ای ندارین جز اطلاعات غلط دادن؟
    این صفحه کنونی آیفون در اورنج

    واینم خبر شایعه

  14. mahdi می‌گوید

    khoob

  15. علی می‌گوید

    آیفون 4 به رنگ سفید در حال حاضر موجود هست اما نه در تمام دنیا کمپانی اورنج در انگلستان برای فروش کریسمس آیفون 4 سفید را به صورت آنلاین برای فروش گذاشته بود و در عرض دو روز بدستتان میرسید.من و پدرم هر دو آیفون 4 سفید گرفته ایم و واقعا راضی هستیم اما نه به اندازه کسانی که تا بحال آیفون بدست نگرفته اند.اما نقات قوت بسیاری نسبت به مدل قبلی خود دارد.اما رنگ این آیفون چیز دیگری است.در مورد آنتن دهی هم تا بحال با مشکلی مواجه نشده ایم.

  16. مهران می‌گوید

    برداشته شدن home button بدلیل این هستش که در ios 4.3 beta که به تازگی برای developer ها عرضه شده با استفاده از امکان مولتی تاچ شما کار این دکمه را میتونید بصورت لمسی انجام بدبد در ضمن استیو جابز هم از اول با وجود دکمه فیزیکی برای این device ها مخالف بود پس احتمال برداشته شدن این دکمه زیاده !!!!!!

  17. حسین می‌گوید

    ممنون

  18. ehsan می‌گوید

    سلام ولی به نظر من ایفون 4 سفید معرفی میشه ویا با نام 4 سفید میاد ومشکل انتنم درحال حاضر ایفون نداره و حل شده پس دلیلی نداره و اگر هم اندازه نمایشگر عوض کنه این همه برنامه ساخته شده چی میشه و اگر دکمه هوم برداشته شه چه دکمه ای جای گزین میشه به نظر من همش شایعس همین

  19. رضا می‌گوید

    ببخشید میشه چند تا از اون مشکلات بسیار عدیده آیفون 4 رو بگید!!؟ به جز آنتن دهی چه مشکل دیگه ای داره که حالا بخواد عدیده باشه؟