جنگ مایکروسافت با اپل بر سر نام«App Store»!

مایکروسافت خواستار جلوگیری از ثبت نشان و اصطلاح فروشگاه برنامه توسط اپل شده است.

1

به گزارش فارنت و به نقل از خبرگزاری فرانسه،مایکروسافت در حال جدال با رقیب سنتی خود یعنی اپل برسر نام App Store”  است که در اصطلاح به یک فروشگاه برنامه گفته می‌شود که در آن برنامه‌های مختلف برای گجت‌های گوناگون عرضه می‌شود.

بیشترین دلیل اقامه دعوای مایکروسافت این است که از ثبت نام تجاری App Store به عنوان نام انحصاری اپل جلوگیری کرده و سایر شرکت‌ها نیز بتوانند از این نام استفاده کنند.

شرکت اپل به تازگی درخواستی را به اداره ثبت علائم و نشان های تجاری ارائه کرده است که بر اساس موفقیت فروشگاه نرم افزاری آیفون و تابلت خود درخواست ثبت اصطلاح “فروشگاه برنامه “در انحصار این شرکت شده است.

microsoft-oppose-app-store

وکیل مایکروسافت ویلیلم جونیور در این مورد می گوید:”مدارک و مستندات ما نشان می‌دهد که اصطلاح “فروشگاه برنامه” یک نام کلی برای برنامه های ارائه شده در فروشگاه های نرم افزاری است و البته اپل می خواهد با استفاده از این اهرم از استفاده رقبا برای فروشگاه برنامه‌های مشابه جلوگیری کند”.

مایکروسافت به صورت رسمی درخواست کرده است که این درخواست اپل مورد مخالفت قرار بگیرد.

شرکت اپل که در کالیفرنیا مستقر شده است فروشگاه نرم افزاری خود را در سال 2008 افتتاح کرد و در آن انواع برنامه و بازی برای گجت‌های مختلف خود عرضه می‌کند.

این موفقیت بزرگ  اپل سایر غول‌های نرم افزاری همچون مایکروسافت و گوگل را وادار به افتتاح فروشگاه‌های مشابه کرده است.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. saeed می‌گوید

    سلام یه درخواست داشتم
    اگه میشه یه امار دقیق از اینکه توی هر یک از این فروشگاهها چند تا نرم افزار هست بزارید
    ممنون