25 درصد از کاربران رایانه‌های شخصی آنتی‌ویروس خود را غیرفعال می‌کنند!

این نظرسنجی که توسط شرکت نرم افزارهای امنیتی آلمانی آویرا انجام شده نشان می‌دهد که در حدود 63 درصد از کاربران رایانه در طول یکسال چندین بار آنتی ویروس خود را تغییر می‌دهند چرا که اطمینانی به برنامه آنتی ویروس خود ندارند..

8

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی یاهونیوز در حدود یک چهارم کاربران رایانه‌های شخصی آنتی‌ویروس خود را غیرفعال می‌کنند چرا که بر این باورند این نرم‌افزار سیستم عامل آنها را کندتر می‌کند.

نتایج نظرسنجی که از سوی شرکت نرم‌افزارهای امنیتی آلمانی آویرا انجام داده نشان می‌دهد که در حدود ۶۳ درصد از کاربران رایانه در طول یکسال چندین بار آنتی‌ویروس خود را تغییر می‌دهند چرا که اطمینانی به آنتی ویروس نصب شده بر روی رایانه خود ندارند.

نکته جالب‌تر اینکه در حدود ۱۲ درصد از کاربران رایانه ابدا به اینترنت متصل نمی‌شوند زیرا اصلا اطمینانی به دنیای سایبر از لحاظ امنیتی ندارند.

avira1220101

سورین موستاکا از شرکت آویرا در این مورد می‌گوید: “ایده غیرفعال کردن آنتی‌ویروس برای بهینه‌سازی سرعت رایانه اصلا ایده خوبی نیست و رایانه کاربران را در معرض حمله ویروس‌ها و و تروجان های خطرناک اینترنتی و در چنگال آنان قرار می‌دهد”.

این شرکت این نظرسنجی را در بین 100 میلیون کاربر خود انجام داده است که در حدود 91 درصد از آنها به این نظر‌سنجی و پرسش‌ها پاسخ داده‌اند.

شرکت مذکور ضمن اعلام نتایج این نظرسنجی، تاکید کرده است که کاربران حتی زمانی که احساس می‌کنند رایانه آنها به خاطر آنتی‌ویروس سنگین‌تر شده است از گزینه‌هایی همچون سایلنت‌مود و یا گیم‌مود نرم افزار خود استفاده کنند.

البته این موضوع که اکثر کاربران در طول سال آنتی‌ویروس خود را تغییر می‌دهند نشان‌دهنده این است که آنها به امنیت رایانه خود اهمیت می‌دهند هر چند که قیمت نرم‌افزار هم در انتخاب آنها بی‌تاثیر نیست.

گفتنی است که شرکت آلمانی Avira دارای نرم‌افزارهای متعدد امنیتی است که در کنار آنها دارای یک نسخه رایگان بسیار معروف و محبوب نیز می باشد.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

8 نظر برای این مطلب
  1. بهزاد می‌گوید

    صرف نظر از تمام این آمار و ارقامی که موسسات مختلف سالی چند بار منتشر میکنند – از تجربه ی شخصی هم نباید غافل شد .
    1- اکثر آنتی ویروسها اگر آپدیت بشن ( یعنی سیستم دائما به اینترنت متصل باشه و لایسنس نرم افزار باطل نشده باشه ) ، معمولا امنیت کاربران عادی رو برطرف میکنند .
    2- فواصل زمانی بین آپدیت ها خیلی مهمه . بعضی از آنتی ویروسها هر چند روز یک بار ( گاهاَ ماهیانه ) آپدیت میشن و بعضی دیگه ، روزی چند بار آپدیتهایی با حجم جزئی انجام میدن . دسته ی دوم مورد اعتماد تر هستند .
    3- از انتی ویروسهای سنگین و حجیم استفاده نکنین تا مجبور نشید حتی برای چند دقیقه اون رو از کار بندازید . همین زمان برای آلوده کردن ویندوز ( سیستم عامل رایج ما ایرانی ها ) و فایلهای سیستمی کافیه . و وقتی هم که آلوده شد ، دیگه پاک کردنشون به صورت کامل محاله . چون این فایلها در حال کار هستند و انتی ویروس نمیتونه اونها رو قرنطینه کنه یا پاک کنه . انتی ویروسهایی هم که در محیط داس براتون اسکن میکنن معمولا باعث پاک شدن همون فایلهای سیستمی و از کار افتادن یا معیوب شدن سیستم عاملتون میشن !!

    این چیزا رو گفتم که دوستان همیشه مشکلاتشون رو به گردن آنتی ویروسشون نندازن . در اکثر موارد ضعف دانش کامپیوتری ماست که باعث تمام بدبختی های ما میشه . یک اشتباه میکنیم ، بعدش مثل پت و مت – که همیشه میخوان یه چیزی رو درست کنن ولی خرابترش میکنن – نمیتونیم مشکل رو حل کنیم و بجای اینکه تجربه بشه برامون ، میگیم نرم افزارمون مزخرف بود .
    ( البته شخصاَ نود32 رو سالهاست استفاده میکنم و برای مشتریها هم نرم افزارهای آنتی ویروس دیگه ای رو بنا به سلیقه و درخواست خودشون نصب میکنم . آنتی ویروسهای رایگان خوب دیگه ای هم هستند که توی همین سایت بهشون اشاره شده و اگه دیدید کسی از عهده ی آپدیت انتی ویروسهای پولی بر نمیاد و نمیتونه لایسنس پیدا کنه ، همون انتی ویروس رایگان رو براش نصب کنید .

  2. وحید می‌گوید

    @sara
    1- اگر ویندوز XP دارید autorun فلش رو غیرفعال کنید
    2- هیچ فلشی رو به طور مستقیم از MyComputer با DoubleClick باز نکنید، برای دیدن داخل فلش از AddressBar وارد بشید (یا توی ویندوز 7 از SideBar)
    3- وقتی روی فولدری کلیک میکنید توجه کنید که توی FileType اون فولدر نوشته باشه Folder (برای ویروسهای که آیکونها فایلهای اجراییشون رو شبیه فولدر میزارند)
    5- اگر از اینترنت فایلی رو دانلود میکنید به typeاون توجه کنید، اکثر قریب به اتفاق برنامه های مخرب از طریق فایلها اجرایی (exe) وارد کامپیوتر میشن. در دانلود کردن این فایلها کاملا محتاط باشید
    4- فایلهای اجرایی (exe) رو اگر مثلا نرم افزار هستن از سایتهای معتبر دانلود کنید.
    5- در ایمیل هایی که به دستتون میرسی به هیچ عنوان روی لینکهایی که آدرسهای نامفهوم با پسوند و پیشوندهای عجیب غریب (!) دارند کلیک نکنید، مخصوصا اگه از فرستنده ناشناسی باشه.
    6- در مورد crackها احتیاط بخرج بدید، اگر مجبورید نرم افزاری رو crack کنید crack اون رو از سایتهای معتبر ایرانی دریافت کنید.
    .
    .
    یک مقدار نکات زیاد شد! ولی خوب من با بیشتر کامپیوترهای ویروسی که برخوردم اونا از طریق همون 3 راه اول که از طریق فلش هست ویروسی شدن.
    بطور کلی بدافزارها مشخصه هایی دارند که اونا رو از بقیه چیزها جدا میکنند، با همین چندتا نکته میتونم بگم حداقل از 95 درصد از روش ورود بدافزارها جلوگیری میشه.

  3. sara می‌گوید

    خوب بود لااقل می گفتید (رعایت چند نکته ساده میتونید سیستمی بدون هر برنامه مخربی داشته باشید در حالی که هیچ آنتی ویروسی ندارید.
    )این چند نکته چیه.

  4. وحید می‌گوید

    من از اون دسته هستم که اصلا از آنتی ویروس استفاده نمیکنم و البته با وب هم زیاد کار میکنم. بنظر من آنتی ویروسها خودشون هم خیلی کمتر از ویروسها نیستن! شما با رعایت چند نکته ساده میتونید سیستمی بدون هر برنامه مخربی داشته باشید در حالی که هیچ آنتی ویروسی ندارید.

  5. محمد حسین می‌گوید

    چه جالب

  6. خبر فارسی سوئد می‌گوید

    من avast security دارم , یک سال شده . خوب بوده البته قیمتش یکم بالاست…

    اخبار فارسی سوئد

  7. مصباح می‌گوید

    کاش میدونستم مشکل ناد 32 چیه؟!
    اینکه سبک تر از همه س؟
    اگه آپدیت باشه مادر ویروس نزاییده که حریفش شه

  8. Facronis می‌گوید

    خوب بود یه درصدی هم از کسانی که از انتی ویروس استفاده می کنند می گذاشت