با اولین اپلیکیشن‌های Android Wear مخصوص ساعت‌های هوشمند آشنا شوید

گوگل تصمیم گرفته زمام اندروید ویر را در اختیار بگیرد و به ما نشان دهد که زندگی با ابزار‌های پوشیدنی گوگل چگونه خواهد بود. SDK پیش‌نمایش منتشر شده بیشتر بر روی نوتیفیکیشن‌ها تمرکز داشت، اما SDK کامل نحوه ترجمه و تبدیل تجربه یک اپلیکیشن در قالبی جدید را فراهم کرده است. گوگل تعدادی برنامه خوب برای این پلتفرم جدید عرضه کرده که در ادامه می‌خواهیم به آن‌ها می‌پردازیم.

0

گوگل در قالب همان SDK پیش‌نمایش نیز پیام خود را رساند، گوگل واقعا می‌خواهد اندروید ویر برای استفاده‌های سریع و اطلاعاتی لحظه‌ای استفاده شود و همواره آماده باشد. گوگل نمی‌خواهد اندروید ویر دچار پیچیدگی شود بلکه می‌خواهد تعامل این پلتفرم با شخص به صورت صریح و راحت حفظ شود، پس خیلی هم غافلگیر کننده نیست که این اپلیکیشن‌ها در ابتدا برای ساعت‌های هوشمند اندروید ویر ارائه شوند.

برنامه‌هایی نظیر آشپزی، اشتراک‌ گذاری‌ها و یا سرویس تاکسی. همه این‌ برنامه‌ها با اطلاعاتی سریع و تازه می‌توانند برای اهداف خاص مورد استفاده قرار گیرند و در ساعت‌های هوشمند بسیار خوب و کارآمد باشند.

بدون توضیحات بیشتر در این مطلب می‌خواهیم شش اپلیکیشن که اولین‌های اندروید ویر هستند را به شما معرفی کنیم:

اپلیکیشن Pinterest

Pinterest

سرویس‌های مکان یاب در حال تبدیل به بخشی جدایی ناپذیر از دستگاه‌های پوشیدنی هستند، زیرا آن‌ها خیلی راحت‌تر از گوشی شما می‌توانند اتفاق‌های محیط اطراف را به شما نشان دهند و در قالب نوتیفیکیشن‌ها به شما هشدار لازم را بدهند. برنامه معروف Pinterest بخشی از همین نقشه است، این برنامه می‌خواهد در زمانی که نزدیک شما چیزی پین می‌شود شما سریع از آن مطلع شوید. و از آن‌جا سریع با استفاده از گوگل مپز مسیر را دریافت کنید.

اپلیکیشن Lyft

Lyft

برنامه Lyft بسیار شبیه به Uber است. شما با استفاده از این اپ می‌توانید ماشینی را فرا بخوانید و خود را به مکانی برساند. استفاده از آن بسیار راحت و سریع است (حتی با گفتن “OK Google, call me a car”) و همچنین برنامه به شما اجازه می‌دهد در زمان رسیدن به مقصد به راننده امتیاز بدهید.

اپلیکیشن Soundlink

Soundlink

بخشی برای شناسایی آهنگ‌ها در گوگل نو وجود دارد که با استفاده از آن دستگاه می‌تواند آهنگ پخش شده در اطراف شما را شناسایی کند و اطلاعاتی در مورد آن آهنگ و یا حتی لینک دانلود آن را از پلی استور در اختیار شما بگذارد. اما زمانی که شما آهنگ دلخواه را یافتید ممکن است دوست داشته باشید آن را به دوستان خود به اشتراک بگذارید. همین جا است که پای برنامه کاربردی Soundlink به وسط کشیده می‌شود. علاوه بر اشتراک گذاری آهنگ، شما می‌توانید با این برنامه دیگران را نیز از طریق ساعت خود دنبال کنید.

اپلیکیشن Eat24

Eat24

برنامه Eat24 شبیه به GrubHub است و به شما امکان سفارش غذا در هر زمانی که بخواهید را می‌دهد. گوگل می‌گوید این اپ بسیار سریع است و در دمویی که از آن نشان داده شده تنها 30 ثانیه طول می‌کشد تا یک پیتزا سفارش داده شود. همچنین امکان تکرار همان سفارش‌های پیشین با ساعت هوشمند نیز وجود دارد.

اپلیکیشن Allthecooks

Allthecooks

در طول بخش معرفی Android Wear دموی مربوط به این برنامه یکی از بهترین‌ها بود. Allthecooks یک برنامه مربوط به آشپزی است که در آن دستورالعمل‌های مربوط به پخت غذا‌های مختلف وجود دارد. نکته جالب و بامزه اینجاست که دستور غذا درست بر روی ساعت شما نمایش داده می‌شود. مقدار مواد مورد نیاز را می‌بینید و می‌توانید قدم به قدم با دستور پخت جلو بروید. نکته جالب‌تر امکان سینک این برنامه با گوشی شما است که اگر در گوشی خود به سراغ این برنامه بروید بلافاصله به همان مرجله آشپزی می‌روید که در ساعت هوشمند مشغول به تماشای آن بوده‌اید.

اپلیکیشن PayPal

PayPal

مگر می‌شود یک دستگاه پوشیدنی و یا یک گجت ساخته شود و از سرویس PayPal بی‌بهره باشد. این برنامه خیلی زود برای ساعت هوشمند سامسونگ گیر نیز ساخته شد. PayPal میگوید که این اپ در اندروید ویر می‌تواند از دستورات صوتی نیز پشتیبانی کند، اما اعلام نکرده که چطوری این کار را انجام می‌دهد. همچنین این برنامه به شما اجازه می‌دهد پرداخت انجام شده را چک کنید، پیشنهاد‌ها را ببینید و نوتیفیکیشن‌ها را بررسی کنید.

Source: phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.