معرفی تبلت‌های فوق باریک گلکسی تب اس 8.4 و 10.5 با صفحه نمایش AMOLED و حسگر اثر انگشت

شرکت سامسونگ سری جدید تبلت‌های خود با عنوان گلکسی تب اس Galaxy Tab S را در دو اندازه 8.4 اینچی و 10.5 اینچی بامداد امروز به بازار معرفی کرد که البته پیش از این تقریبا تمام مشخصات و تصاویر آن به بیرون درز پیدا کرده بود. تبلت‌های سری گلکسی تب اس از صفحه نمایش‌های جدید Super AMOLED که سامسونگ مدعی است به راحتی همتایان خود در این زمینه را کنار می‌زند، برخوردار است اما چیزی که مشخص است این است که سامسونگ باز هم باید برای کنار زدن اپل تلاش فراوانی به خرج دهد!

31

مطمئنا این موضوع را قبول دارید که سامسونگ از دیرباز با عرضه محصولات خود سعی در پائین کشیدن تبلت محبوب آی‌پد شرکت اپل را داشته است. این شرکت از سال 2010 سری تبلت‌های ظاهرا بی‌پایان خود را برای افزایش بیشتر سهم بازار خود در برابر اپل به بازار عرضه کرده است. برخی از این تبلت‌ها از نظر ظاهری بسیار شبیه به تبلت آی‌پد شرکت اپل بوده‌اند که باعث آغاز دعوای حقوقی با شرکت اپل و جریمه‌های فراوان برای شرکت سامسونگ شده‌اند.

Samsung-galaxy-tab-S-8.4

اما در هر حال این تلاش‌ها باعث شده‌اند که شرکت سامسونگ موفق به فروش 40 میلیون تبلت در سال گذشته در این بازار شود که نسبت به آمار سال‌های گذشته سامسونگ رقم قابل توجهی افزایش نشان می‌دهد اگر چه همچنان نسبت به فروش 70 میلیون دستگاهی شرکت اپل همچنان راه درازی باقیست!
تبلت 8.4 اینچی گلکسی تب اس با قیمت 399 دلاری و تبلت 10.5 اینچی گلکسی تب اس با قیمت 499 دلاری خود می‌توان گفت مستقیما بازار آی‌پد مینی با صفحه نمایش رتینا و آی‌پد ایر اپل را نشانه رفته‌اند. این تبلت‌ها از ضخامت 6.6 میلیمتری برخوردارند و از نظر وزن نیز سامسونگ سعی کرده باز هم با تبلت‌های اپل رقابتی عجیب به راه بیندازد.

Samsung-galaxy-tab-S-Series-05

تبلت 8.4 اینچی گلکسی تب اس تنها چند گرم سبک‌تر از آی‌پد مینی است که البته چندان در عمل نشان نمی‌دهد و با گرفتن دو تبلت در دست نمی‌توانید متوجه تفاوت آنها شوید. تبلت‌های گلکسی تب اس سامسونگ به طور پیش‌فرض از 16 گیگابایت حافظه داخلی با پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس دی تا 128 گیگابایت برخوردارند و قابلیت‌ ارتباطی وای‌فای برخوردارند و سامسونگ وعده عرضه مدل‌هایی با طرفیت بالاتر و با قابلیت ارتباط در شبکه LTE را تا چند ماه دیگر داده است.

Samsung-galaxy-tab-S-Series-02
بزرگترین نقطه قوت تبلت‌های گلکسی تب اس سامسونگ را می‌توان صفحه نمایش‌های سوپر امولد آنها و همچنین ظاهر زیبای انها دانست.صفحه نمایش‌های سوپر آمولد بکار رفته در تبلت‌های گلکسی تب اس سامسونگ در واقع بزرگترین صفحه نمایش‌های سوپر آمولد هستند که سامسونگ در محصولات بخش موبایل خود به کار برده است.

Samsung-galaxy-tab-S-8.4-Side

این محصولات همچنین اولین تبلت‌های سامسونگ پس از تبلت گلکسی تب 7.7 اینچی از سال 2012 هستند که از رزولوشن 2560 در 1600 پیکسل بهره برده و 20 درصد محدوده رنگی بهتر و 100 مرتبه نسبت کنتراست بهتری را نسبت به صفحه نمایش‌های ال سی دی مشابه در اختیار می‌گذارند که باعث شده این صفحه نمایش‌های بسیار درخشان و زنده نشان دهند که برای افرادی که پیش از این صفحه نمایش‌های سری گلکسی اس سامسونگ را دیده باشند ناآشنا نیست.
سامسونگ از فناوری‌های خاص خود برای تنظیم بهتر رنگ و روشنایی این صفحه نمایش‌ها برای مطالعه و خواندن متون بهره برده اما در واقع سامسونگ این صفحه نمایش‌ها را برای تماشای ویدئو نیز طراحی کرده که به نظر در این زمینه نیز بسیار خوب عمل شده است.

Samsung-galaxy-tab-S-Series-04

سامسونگ امسال تلاش بسیاری را برای متقاعد کردن افرادی که حساسیت فراوانی بر روی طراحی محصولات دارند به خرج داد و حالا سری گلکسی تب اس سامسونگ از همان ظاهر اصطلاحا مدرن‌فلش گلکسی اس 5 بهره می‌برند. این تبلت‌ها در ظاهر کاملا شبیه به یک نسخه بزرگنمایی شده گلکسی اس 5 هستند که با وجود طراحی و جنس قاب پشتی و اسکنر اثر انگشت در قاب جلویی کاملا به اطمینان می‌رسیم اگر چه سامسونگ معتقد است که طراحان این شرکت از نوعی معماری مینیمالیستی برای طراحی این تبلت‌ها الهام گرفته‌اند که آنها هر چه بیشتر نازک‌اندام‌تر و صاف‌تر از آب در بیایند!

Samsung-galaxy-tab-S-10.5-rear

این تبلت‌ها خوش‌دست به نظر می‌آیند که هراس از دست افتادن آنها را کاهش می‌دهد. هر دو مدل گلکسی تب اس در دو رنگ سفید و برنز تیتانیومی عرضه خواهند شد که رنگ سفید ظاهر بهتری دارد اگر چه هیچکدام از این دو رنگ تفاوت چندانی نسبت به رنگ‌های شش مدل تبلت دیگر سامسونگ در سال 2014 نشان نمی‌دهند.

Samsung-galaxy-tab-S-10.5-rear-camera

تبلت‌های مدل‌های گلکسی تب اس با اندروید 4.4 کیت‌کت و با رابط کاربری همیشگی سامسونگ عرضه می‌شوند. این تبلت‌ها از قابلیت مولتی تسکینگ و در دو صفحه برخوردار است که در سری گلکسی تب پرو این قابلیت به چهار صفحه رسیده یود. سامسونگ به طور همزمان از سرویس نشریه الکترونیکی Papergarden رونمایی کرد که محصولات انتشاراتی همچون Condé Nast را به تبلت شما خواهد آورد.

Samsung-galaxy-tab-S-10.5-SideSync3.0

نسخه جدید سرویس SideSync 3.0 نیز به شما اجازه خواهد داد تا تماس‌های تلفنی گلکسی اس 5 خود را به طور همزمان و با استفاده از قابلت وای‌فای دایرکت بر روی تبلت خود دریافت کنید. با استفاده از این قابلیت صفحه نمایش گلکسی اس 5 شما به صورت یک صفحه نمایش کوچک بر روی صفحه نمایش تبلت شما نشان داده می‌شود و شما می‌توانید به تمامی امکانات و اپلیکیشن‌های ان بدون لمس کردن آن دسترسی داشته باشید و حتی فایل‌های خود را بین دو دستگاه منتقل کنید.

Samsung-galaxy-tab-S-10.5--folding-Book-Cover

در زمینه ابزارهای جانبی سامسونگ از یک نوع کاور تاشو کتاب مانند و یک کاور ابتدایی ساده برای این تبلت‌ها بهره برده است که هر کدام از انها در انواع رنگ‌ها در دسترس خواهند بود. این کاورها با استفاده از نوعی واشرهای لاستیکی به پشت تبلت شما متصل می‌شوند که به نظر سامسونگ در این زمینه با استفاده از اتصال‌های مغناطیسی در محصولات رقبا کاملا مخالف بوده است.

Samsung-galaxy-tab-S-10.5-rear-02

این واشرهای پلاستیکی که پیش از این و در تصاویر لو رفته وجود حفره‌های آن در قاب پشتی سوال برانگیز شده بود همانطور که به راحتی و با کمترین تلاش شما از قاب پشتی جدا می‌شوند اما به همین راحتی و به طور تصادفی از قاب پشتی تبلت شما جدا نخواهند شد.
کاور تاشوی این تبلت‌ها نیز می‌توانند تبلت شما را در سه زاویه مختلف به نمایش بگذارند و این کاور تاشو نسبت به سایر محصولات مشابه پیچیده‌تر نشان می‌دهد. سامسونگ همچنین از یک کاور با کیبورد بلوتوث برای مدل گلکسی تب اس 10.5 انیچی بهره می‌برد که این تبلت را به نوعی به یک لپ‌تاپ یا نت‌بوک جمع‌وجور تبدیل می‌کند.

Samsung-galaxy-tab-S-10.5-Bluetoth-Keyboard

همانطور که گفتیم سامسونگ با عرضه پشت سر هم تبلت‌های خود در سری‌های مختلف سعی در افزایش سهم بازار خود دارد و تاکنون عرضه سری تبلت‌های مختلف این شرکت که گاهی اوقات تنها تفاوت‌های اندکی با یکدیگر داشته‌اند با انتقاداتی روبرو شده است.
حالا سامسونگ در شش ماهه اول سال 2014 تاکنون 9 مدل مختلف تبلت را به بازار عرضه کرده که حالا اگر چه سامسونگ سری گلکسی تب اس خود را پرچمدار بازار تبلت‌ها می‌داند اما انتظار برای عرضه مدل‌های جدید سری گلکسی تب پرو و گلکسی تب 4 چندان به طول نخواهد انجامید.

Samsung-galaxy-tab-S-10.5-Compare-with-iPad

تبلت‌های سری گلکسی تب اس در ماه آینده به بازار عرضه خواهند شد. این تبلت‌ها به طرز تاثیرگذاری نازک و سبک هستند و صفحه‌نمایش‌های زنده و شفافی دارند اما در هر صورت نمی‌توان منکر پیروی همواره سامسونگ در عرضه این محصولات از شرکت اپل و فاصله موجود با این شرکت شد و نمی‌توان به افزایش سهم بازار تبلت‌های سامسونگ نسبت به آی‌پد شرکت اپل با عرضه سری گلکسی تب اس امید چندانی بست. اگر چه باید منتظر عرضه یک سری تبلت دیگر به زودی زود از این شرکت باشیم تا دوباره آن را مورد قضاوت قرار دهیم.

Source: theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

31 نظر برای این مطلب
  1. محمدعلی می‌گوید

    من گلگسی تب 10.5 دارم عالی حرف نداره ……

  2. سمیه می‌گوید

    سلام.قیمت تب اس 8 و 10 حالا چنده؟ممنون

  3. Niayeshh hatami می‌گوید

    سلام.تبلتم هنگ کرده میتونم باتری تبلتsام در بیارم

  4. Niayeshh hatami می‌گوید

    سلام.ببخشیید تبلتs من هنگ کرده میتونم باتری پشتشو باز کنم.

  5. دیاکو می‌گوید

    من تب اس 8.4 دارم ولی تپیدنم به مدتی وقتی وای بوی روشن می کنم میانبر سیاه می شه و نیمذاره با یک لمس ایکون هارا باز کنم وحتما باید یک کلیک کنم تا منبر دوباره سفید شه بوتون استفاده کنم .هر 5 ثانی اینمورد می شه تا باید وای بازی رو خاموش کنم. لطفا راه نمایی کنید ، ممنون

  6. امیر رضایی می‌گوید

    با سلام ؛ شنیدم تب اس به خاطر رزولوشن بالایی که داره چشم را اذیت می کنه. میخواستم بگم تب پرو 8.4 اینچی خوبه ؟

  7. امیر رضایی می‌گوید

    سلام من 14 سال دارم ؛ می خواهم تب اس 8.4 بخرم . آیا تب اس مناسب من است؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      بله تبلت مناسب هست اما باید در مورد محتوای روی اون و اپلیکیشن هایی که نصب می کنید دقت کنید

      1. امیر رضایی می‌گوید

        ممنـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــون

  8. mojtaba می‌گوید

    تبلت زد ۲هم خوبه ولی خدایی ب نظره من این از همه خوشگل تر و جذاب تره منم عاشقشم

    1. mojtaba می‌گوید

      اره سیم کارت خوره عزیزم
      باتریشم خوبه ی کلیپ دیدم راجبه باتریش میگفت اگه نور صفحه رو رویه حالت پنجاه درصد بزاری تا دوازده ساعت بدون وقفه کارمیکنه ک این واسه ی تبلت عالیه

  9. محمدرضا می‌گوید

    سلام
    ایا این تبلت فقط سیم کارت خور هست یا در دو مدل WiFi و LTE هست ؟

  10. امیر می‌گوید

    آیا تب اس رنگ سیاه هم داره.

  11. نگین می‌گوید

    منم می خوام بخرم ولی باتریش خوبه؟این همه پول میخوام بدم

  12. Hootan می‌گوید

    سلام، لطفأ راهنمایی بفرمایید آیا تب اس ٨ و ١٠ اینچی سیم کارت خور هم هستند؟ برای سیم کارت دیتا و دریافت اینترنت بدون وای فای؟ مرسی از پاسختون.

    1. علی ارغوان می‌گوید

      اگر مدل lte رو خریداری کنید بله

  13. ملانی می‌گوید

    سلام من تا قبل از خریدن این آیپد داشتم ولی این صد مرتبه بهتر از آیپد.

  14. امیر 11 می‌گوید

    به طورهلاصه باید بگم یه تبلت عالیهههههههههههه

  15. fahime می‌گوید

    سلام ..اینکه خیلیا میگن باتریش ضعیفه ..آیا درسته ؟؟؟

  16. fateme می‌گوید

    فقط یه چیزی ببخشید میشه درباره این دایره ها پشت تبلت بیشتر بگین نمیفهمم چیه

    1. محسن صحافی می‌گوید

      برای نگهداشتن کیبرد تبلت بر روی بدنه است..

  17. fateme می‌گوید

    مرسی ولی من میگم تب اس طلایش خیلی خوشگلتره چون مال خودمم همین رنگه عاشششششق تبلت مم خعلی هم خوش دست و خوبه مثه گوشی

  18. ساناز می‌گوید

    من چند دنبال یه تبلت خوب بودم و بالاخره خریدمش من عاشق تبلت دوس داشتنیم هستم

  19. ela می‌گوید

    منم میخوااااااااااااااااااااااااام

  20. sajad می‌گوید

    khoda ya ye done az ina be mam bede

  21. شایان می‌گوید

    من عاشقشم

  22. saryf می‌گوید

    ازنظر من تب اس خیلی خوش دست تر وزیبا تراز تبلتهای سری قبلی گلگسی هستن ولی خب قیمتش یه کم بالاست بااینکه می ارزه ولی خب من خودم بخاطر کم بودن مبلغ خریدم مجبورشدم نوت هشت بخرم واین درصورتیه که ارزوی تب اس ودارم

    1. ... می‌گوید

      قیمت تب اس چقدره ؟

      1. علی ارغوان می‌گوید

        نسخه 10.5 اینچی حدود 1610 هزار تومان و نسخه 8.4 اینچی حدود 1360 هزار تومان

        1. .... می‌گوید

          سلام ببخشید ممکنه قیمتش پایین بیاد ؟

          1. علی ارغوان می‌گوید

            در حال حاضر افت قیمتش رو داشته شاید بعد از تعطیلات 100 تومن کاهش قیمت داشته باشه اما تا اومدن نسخه های جدیدتر تبلت های سامسونگ افت چندانی نخواهد داشت.