موبایل‌های لمسی 18 بار کثیف‌تر از «دستگیره توالت»!

اگر شما از تلفن همراه لمسی فرد دیگری استفاده کنید 30 درصد از باکتریهای آن موبایل به شما منتقل می‌شوند.

3

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی crunchgear،نتایج یک سری از تحقیقات نشان از آلودگی بسیار بالای موبایل‌ها به خصوص موبایل‌های لمسی دارد

آیفون،آیپاد ،موبایل های آندرویدی و هر چیری که مستلزم استفاده از آن صفحه لمسی‌اش باشد به طور کلی یک معدن از هر گونه جرم و ویروس های بسیار خطرناک است.

“تیموتی جولیان” دانشجوی دوره دکترای دانشگاه استنفورد ورئیس این تیم پژوهشی در این مورد گفت:”اگر شما گجت خود را به اشتراک بگذارید به مانند این است که باعث شیوع آنفولانزا شده‌اید”.

نتایج این آزمایشات که بعد از نمونه برداری از 30 تلفن همراه اعلام شده است نشان می‌دهد که یک تلفن همراه صفحه لمسی در حدود 18 برابر بیشتر ازدستگیره  یک دستشویی مردانه در آن ویروس و باکتری وجود دارد.

بر طبق این تحقیقات اگر شما از تلفن همراه فرد دیگری استفاده کنید 30 درصد از ویروس می توانند با استفاده از نوک انگشتان شما تنها با لمس کردن صفحه نمایش منتقل شوند و اگر شما چشمان خود و یا موهای خود را مالش دهدی و یا ناخن خود را بجوید این میکروب‌ها به راحتی به داخل بدن شما منتقل می‌شوند.

جولیان در ادامه گفت:”البته نباید نتیجه این تحقیقات باعث ایجاد یک نوع پارانویا برای کاربرای این گونه موبایل‌ها شود چون تا زمانی که فرد سالم است سیستم ایمنی او به خوبی کار می‌کند ولی لازم است زمانی که فرد بیمار است در این گونه موارد احتیاط بیشتری به خرج دهد”.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. manije می‌گوید

    har chi elm pishraft mikone moshkelate bashar bishtar mishe

  2. حسن می‌گوید

    ای ول علی

  3. علی می‌گوید

    البته برای خارجی ها با اون دستشوئی رفتنشون که زیاد فرقی با دست شویی رفتن حیوانات نداره نه برای مسلمانان