واتس‌اپ: فیس‌بوک اهداف ما را تغییر نخواهد داد!

مطمئنا واتس اپ اطلاعات اندکی از 450 میلیون کاربر خود در اختیار دارد. این برنامه تنها از شما شماره تلفنتان را دریافت می‌کند و با دسترسی به لیست مخاطبین شما، تنها مشخص می‌کند که چه کسانی از این برنامه استفاده می‌کنند و این موضوعی است که خوشبختانه در آینده نیز تغییر نخواهد کرد.

0

فارنت: مطمئنا واتس اپ اطلاعات اندکی از 450 میلیون کاربر خود در اختیار دارد. این برنامه تنها شماره تلفن شما را دریافت می‌کند و با دسترسی به لیست مخاطبین شما، تنها مشخص می‌کند که چه کسانی از این برنامه استفاده می‌کنند و این موضوعی است که خوشبختانه در آینده نیز تغییر نخواهد کرد.

Whatsapp-facebook

مدیر عامل واتس اپ، Jan Koum در مطلبی که بر روی وبلاگ این شرکت منتشر شده می‌گوید:”شما مجبور نیستید نام خود را به ما بدهید. همچنین ما از شما آدرس ایمیل‌تان را نمی‌پرسیم.” وی قصدش را از بیان این مطلب، حسن ختامی برای شایعاتی می‌داند که پیرامون همکاری این شرکت با فیس‌بوک منتشر شده و کاربران زیادی را از رویه آتی این برنامه مضطرب ساخته است.

وی‌ می‌گوید واتس‌اپ هیچگاه به جمع‌آوری و ذخیره اطلاعاتی مانند تاریخ تولد، آدرس منزل یا هر موضوعی که در اینترنت جستجو می‌کنید نپرداخته و نخواهد پرداخت. Koum هدف از تولید واتس اپ را ایجاد برنامه‌ای می‌داند که تا حد امکان چیزهای کمتری از شما می‌داند.

وی صریحا اعلام کرده اگر همکاری با فیس‌بوک به تغییر اهداف و ارزش‌های این شرکت می‌انجامید، این شرکت همکاری با فیس‌بوک را قبول نمی‌کرد. اگرچه واتس‌اپ به مخاطبین شما دسترسی کامل دارد اما تنها به بررسی و آماده‌سازی لیستی از مخاطبین شما که از برنامه یادشده استفاده می‌کنند می‌پردازد و به این ترتیب روند یافتن این مخاطبین را آسان‌تر می‌کند و به غیر از شماره تلفن، هیچ اطلاعاتی از آن‌ها را ذخیره نمی‌کند.

از سوی دیگر، فیس‌بوک اطلاعات زیادی را از کاربران در اختیار دارد. این اطلاعات شامل مکان، سن، شغل و حتی فعالیت‌های مورد علاقه آن‌هاست. این شبکه اجتماعی به جمع‌آوری اطلاعات کاربران پرداخته و آن‌ها را دسته‌بندی کرده و البته به صورت ناشناس به تبلیغ کنندگان می‌فروشد. به نظر می‌رسد واتس‌اپ نیز همانند برنامه اینستاگرام، به صورت مستقل از فیس‌بوک به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

Source: CNN

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.