آیا می‌دانید چه کسی نوار بارگذاری برنامه‌ها (Progress Bar) را اختراع کرد؟

آیا تابحال از خودتان پرسیده‌اید که نوار بارگذاری در برنامه‌ها چگونه ایجاد شده‌اند؟ این موضوع از آن‌جایی ناشی می‌شود انسان‌ها در زندگی روزمره خود برای تکمیل شدن کارها منتظر می‌مانند. اما در هنگام کار با رایانه چطور؟

0

فارنت: آیا تابحال از خودتان پرسیده‌اید که نوار بارگذاری در برنامه‌ها چگونه ایجاد شده‌اند؟ این موضوع از آن‌جایی ناشی می‌شود انسان‌ها در زندگی روزمره خود برای تکمیل شدن کارها منتظر می‌مانند. اما در هنگام کار با رایانه چطور؟ در گذشته رایانه‌ها اغلب کندتر و غیرقابل اعتمادتر از زمان کنونی بودند و اکثر کاربران از روند اجرا شدن برنامه‌ها و مدت زمان تکمیل آن‌ها بی‌اطلاع بودند.

ProgressBar

پژوهش‌ها در مورد ایجاد رایانه‌های کاربرپسندتر به سال‌های قبل از 1980 مربوط می‌شود. در سال 1985 دانشجویی با نام براد مایرز در کنفرانسی با موضوع “تعامل انسان با رایانه‌ها” مقاله‌ای در این باره منتشر کرد. او درحال حاضر عضو هیئت علمی دانشگاه Carnegie Mellon می‌باشد. او معتقد بود که نوار پیشرفت کار باعث می‌شود که کاربران هنگام کار با رایانه، کمتر مضطرب شوند و احساس آرامش نسبی به آن‌ها دست بدهد.

برای اثبات این ادعا او از 48 تا از همکلاسی‌های خود خواست تا بر روی پایگاه‌داده‌ها، اعمالی نظیر جستجو و ویرایش اطلاعات را با نوار بارگذاری و بدون نوار بارگذاری انجام دهند. 68 درصد از آن‌ها بر وجود نوار بارگذاری اذعان داشتند.

processBar-graph

باب استال در سال 1986 در کنفرانسی با محوریت “دنیای رایانه” برای اولین بار مساله‌ای را تحت عنوان “چگونه می‌توان هنگام کار با رایانه‌ها، احساس منتظر بودن را برای کاربران قابل تصور کرد” ارائه کرد. استال در این مقاله پیشنهاد داد که در پردازنده‌ها باید بیتی برای این امر اختصاص داده شود.

امروزه نوارهای بارگذاری پیشرفت‌های زیادی داشته‌اند که هنگام کار با لوازم الکترونیکی با انواع مختلفی از آن‌ها روبرو می‌شویم. کریس هریسون یکی دیگر از محققان دانشگاه Carnegie Mellon بر این باور است که نوارهای بارگذاری بر روی مغز افراد تاثیرگذار است و کاربران هنگام کار با رایانه‌ها احساس می‌کنند که با رایانه‌ها در تعامل هستند و کار آن‌ها با سرعت بیشتری در حال تکمیل شدن است.

یک سوال اساسی و بدون پاسخ همچنان باقی است که ” آیا نوارهای بارگذاری، در سپری شدن زمان به ما کمک می‌کنند یا واقعیت امر چیز دیگری است؟ “.

Source: NYTimes

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.