اپل حفره بزرگ امنیتی OSX‌ را با عرضه آپدیت جدید برطرف کرد!

شرکت اپل به روز رسانی را برای سیستم‌عامل مک منتشر کرده تا بدین ترتیب مشکل امنیتی بزرگی که هفته گذشته در این سیستم‌عامل شناسایی شده بود، مرتفع گردد.

0

فارنت: شرکت اپل به روز رسانی را برای سیستم‌عامل مک منتشر کرده تا بدین ترتیب مشکل امنیتی بزرگی که هفته گذشته در این سیستم‌عامل شناسایی شده بود، مرتفع گردد. این مشکل از یک کد موجود در برنامه‌های خاصی از مک، آیفون و آی‌پد نشئت گرفته بود و به نفوذگران این امکان را می‌داد تا خود را به عنوان وب‌سایت و یا سرویسی مورد اطمینان جابزنند.

os-x-update

بسیاری از کارشناسان امنیتی این مشکل را یک حفره امنیتی بسیار بزرگ تشخیص داده بودند. پس از آنکه این مشکل توسط خود اپل بازگو گردید، یک به‌روز رسانی برای سیستم عامل iOS این شرکت ارائه گردید اما متعاقبا اعلام شد سیستم‌عامل مک نیز از این حفره امنیتی رنج می‌برد.

به‌روز رسانی امنیتی که امروز منتشر گردید از طریق انتخاب گزینه به‌روز رسانی نرم‌افزاری در منوی مک، نهایتا این مشکل را در OS X Mavericks  و  Mountain Lion برطرف خواهد کرد. در Maverick، اپل این به‌روز رسانی را در ابعادی وسیع‌تر و به همراه افزودن بهبودهایی برای برنامه ایمیل، iMessage، سافاری و افزودن قابلیتی برای امکان برقراری تماس های صوتی از طریق فیس‌تایم ارائه کرده و نهایتا نسخه سیستم‌عامل به 10.9.2 ارتقا خواهد یافت.

البته به روز رسانی‌های یادشده در مقام مقایسه با به روز رسانی امنیتی از اهمیت کمتری برخوردارند. در چند روز گذشته موج عظیمی به انتقاد از اپل پرداخته و حتی سایت‌هایی برای ردگیری و بررسی این مشکل امنیتی راه‌اندازی شده بودند.

Source: Theverge

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.