بازی‌های «اکشن»، سرباز، راننده و جراحان ماهر پرورش می‌دهند!

بازی کنندگان بازی های اکشن دارای واکنش سریع‌تری نسبت به سایر بازی کنندگان هستند.

0

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی Theregister،بازی های ویدیویی اکشن باعث واکنش سریع‌تر و صحیح‌تر بازی کنان خود در مواقع لازم می‌شوند.

پزوهشگران دانشگاه روچستر برای بررسی آثار بازی‌های ویدیویی بر روی قدرت پاسخگویی بازیکنان ،  دوگروه بازی با رنج سنی 19-25 سال تشکیل داده و یک گروه مشغول بازی ندای وظیفه وUnreal Tournament را انجام دادند که مستلزم پاسخ سریع و تحرک فراوان ذهن بود و گروه دیگر بازی استراتژیک  Sims2 را انجام دادند و البته این دوگروه بازی ها را به مدت 50 ساعت بدون وقفه انجام دادند.

برای آزمایش بازی کنان ،کاربران باید در حین بازی باید در مورد عناصر بصری که بر روی صفحه نمایش ملاحظه می‌کردند پاسخگو بوده و  به صورت سریع آنچه را که مشاهده می‌کردند با ذکر جزئیات بیان می‌کردند.

آزمایش دوم نیز برای اینکه عنصر شنوایی بازیکنان مورد آزمایش قرار گیرد کاربران می‌بایست به سوالات ساده‌ای از موضوعات مختلف که از آنان به صورت شفاهی پرسیده می‌شد نیز به صورت سریع پاسخ می‌دادند.

بعد از بررسی و تجزیه و تحلیل نتایج آزمایش مشخص شد که بود که بازی کنندگان اکشن در حدود 25 درصد سریعتر از سایر بازی کنندگان استراتژیک به سوالات آنهم به صورت اکثرا درست پاسخ می‌دادند.

“دافن باولیر” مدیر این تیم پژوهشی در این مورد گفت:بازیکن بازی اکشن دارای تصمیم گیری صحیح‌تر در واحد زمان نسبت به بقیه بازیکنان است”.

او در ادامه گفت:”شبیه سازی های عصبی نشان می‌دهد که اطلاعات در مغز این افراد به صورت مداوم در حال بروز شدن است و بعد از رسیدن به مرحله آستانه، فرد می تواند تصمیم‌گیری دقیق تری انجام دهد و در این تصمیم گیری‌ها سیاه ویا سفید وجود ندارد و همیشه احتمال تغییر وجود دارد.

مغز بازیکنان بازی های ویدیویی اکشن دارای جمع موثرتری از اطلاعات بصری و شنوایی هستند و با رسیدن به آستانه لازم برای تصمیم گیری  بسیار سریعتر از بازیکنان بازی‌های عادی واکنش نشان می‌دهند.

به اعتقاد این پژوهشگران این دسته از بازیکنان رانندگان ماهر،سربازان دقیق و سریع و همچنین جراحان ماهرتری از همسالان خود خواهند بود.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.