سونی راه جیلبریک را مسدود کرد!

شرکت سونی قرار است با یک بروز رسانی ،دیگر به هکرها اجازه جیلبریک PS3 را ندهد.

0

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی تک کرانچ، شرکت سونی به دنبال حل مشکل جیل بریک کنسول پلی استیشن 3 خود می‌باشد که به تازگی هکرها موفق شده‌اند با مود چیپ این کنسول را هک و نفوذ پذیر کرده و بازی‌های این کنسول را از روی هارد وبدون احتیاج به دیسک بلوری اجرا کنند.

این روش جیلبریک که به وسیله یک برنامه به نام فرت ناکس صورت گرفته بود باعث این شده بود که پلی استیشن ها بازی های کرک شده را نیز اجرا کنند و با یک فلش ساده یا هارد خارجی که به نام مود چیپ دربعضی از  سایت‌ها به فروش میرسید کاربران می توانستند به سادگی بازی مورد علاقه خود را البته به صورت قفل شکسته انجام دهند.

اگرچه تا به حال اخباری مشروح بر جیل بریک شدن موبایل ها و در صدر آنها آیفون باعث سرگرمی هکرها و کاربران دنیای سایبر میشد این بار شرکت سونی در اثر یک غفلت ورژن دانگل( قفل قفل ) خود را دیگر از آپدیت لیست این کنسول حذف کرد تا هکرها توانستندبراحتی این کنسول را از قفس آزاد کنند.

بعد از این غفلت انتظارمی‌رفت که این غول بازی یک تدبیری جدید برای سد کردن و ایمنی کنسول خود بیاندیشد که چنین هم شد   برطبق ادعای وبلاگ رسمی پلی استیشن اینشرکت یک فریم ور  و بروز رسانی کوچک را برای این کنسول ارائه خواهد کرد که با ایجاد یک لایه امنیتی جلوی این جیلبریک نیز گرفته خواهد شد.

از نظر ما پلی استیشن هم مانند آی فون اپل و قبل از آن نسخه های کرک شده مایکروسافت وارد دالانی از مقاومت و واکنش های هکرها بعد از این قضایا خواهد شد که این سیستم ها را وادار به تغییری زودهنگام پس از موفقیت هکرها خواهد کرد.

برخی از روشهای جیل بریک که از این سیستم استفاده کردند می توان به PSFreedom, PSGroove و PSJailbreak اشاره کرد که البته عمر زیادی نیاوردند.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.