به بلندترین انعکاس صدا در دنیا گوش فرا دهید!

مطمئنا تاکنون انعکاس صدای خود را شنیده باشید اما انعکاس و بازتاب صدای شما هر چقدر هم بلند و طولانی باشد مطمئنا به بلندی این مورد انعکاس صدا نیست که فعلا طولانی‌ترین بازتاب صدا در دنیاست و تقریبا 112 ثانیه به طول می‌انجامد و البته شما با توجه به فرکانس‌های آن قادر به شنیدن بیشتر از یک دقیقه از آن نیستید.

1

فارنت: مطمئنا تاکنون انعکاس صدای خود را شنیده باشید اما انعکاس و بازتاب صدای شما هر چقدر هم بلند و طولانی باشد مطمئنا به بلندی این مورد انعکاس صدا نیست که فعلا طولانی‌ترین بازتاب صدا در دنیاست و تقریبا 112 ثانیه به طول می‌انجامد و البته شما با توجه به فرکانس‌های آن قادر به شنیدن بیشتر از یک دقیقه از آن نیستید.

abandoned-wartime-fuel-bunker

گروهی از دانشمندان در یک انبار سوخت قدیمی مربوط به دوران جنگ این آزمایش را با شلیک گلوگه مشقی تفنگ انجام دادند. تروور کاکس (Trevor Cox) مسئول صدابرداری این آزمایش در خصوص این صدا توضیح می‌دهد که صدا دائما در این مخزن بازتاب دارد. زمانی‌که ما گلوله را شلیک کردیم من اصلا باورم نمی‌شد که بازتاب صدا دارای زمانی بسیار طولانی باشد. سریعا متوجه شدم که انعکاس صدای این مخزن سوخت قدیمی ‌می‌تواند رکورد جدیدی را ایجاد کند.

البته تمام فرکانس‌های صدای ایجاد شده بازتاب نداشتند و انعکاس صدا در مجموع ۱۱۲ ثانیه به طول انجامید، رکورد قبلی انعکاس صدا در سازه‌ای ساخته شده توسط انسان که در کتاب گینس ثبت شده ۷۵ ثانیه است. اما همان رکورد ۷۵ ثانیه توانسته بود رکورد قبلی را که در سال ۱۹۷۰ با مدت زمان تنها ۱۵ ثانیه ثبت شده بود بشکند.

این مخزن قدیمی سوخت در اسکاتلند قرار دارد و با نام اینچین‌داون (Inchindown) شناخته می‌شود. تصاویر این تونل پیچ‌درپیچ را می‌توان در موزه سلطنتی اسکاتلند مشاهده کرد.

Source: TheVerge

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. مهرزاد می‌گوید

    خیلی جالب بود ممنون فارنت