این هدست قرار است به اورکلاک کردن مغز شما کمک کند!

این هدست لایه جلوی پیشانی را با امواج الکتریکی تحریک کرده و باعث بهبود تمرکز، سرعت بیشتر درعکس‌العمل‌های مغز و توانایی یادگیری مهارت‌های جدید می‌شود. هدف اصلی این هدست جدید، افزایش مهارت بازیکنان بازی‌های کامپیوتری است اما tDCS دارای امکانات بالقوه‌ای برای بهبود و یا دقیق تر بگوییم اورکلاک تمامی زوایای زندگی ما است.

4

فارنت: به نظر می‌رسید صبر ما برای اولین هدست با قابلیت تقویت امکانات مغز، پایانی ندارد اما نهایتا این هدست موفق به دریافت تاییدیه‌ از اداره ارتباطات فدرال آمریکا گردید.

این هدست لایه جلوی پیشانی را با امواج الکتریکی تحریک کرده و باعث بهبود تمرکز، سرعت بیشتر درعکس‌العمل‌های مغز و توانایی یادگیری مهارت‌های جدید می‌شود. هدف اصلی این هدست جدید، افزایش مهارت بازیکنان بازی‌های کامپیوتری است اما tDCS دارای امکانات بالقوه‌ای برای بهبود و یا دقیق تر بگوییم اورکلاک تمامی زوایای زندگی ما است.

focus-tdcs-headset

tDCS مخفف Transcranial direct stimulation یا تحریک الکتریکی مغز می‌باشد. از این طریق امواج الکتریکی تولید شده توسط باتری (از برق AC منتاوب در این روش استفاده نمی‌شود) به صورت مستقیم از قسمت‌ مشخصی از مغز عبور می‌کنند.

با گذاشتن هدست Foc.us جریان الکتریکی از میان کاتد (قطب منفی) و آند (قطب مثبت) هدست که در قسمت جلو پیشانی نصب شده است، عبور می‌کند. با ارسال الکترون‌ها به داخل مغز، رشته‌های مغزی که از طریق جریان‌های الکتریکی با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند، دچار تحریک پذیری بیشتری می‌شوند.

این امر به این معناست که سرعت واکنش مغز شما بیشتر خواهد شد. علاوه بر این، هنگامی که هدست را از سرخود بردارید، رشته‌های مغزی شما اشباع شده است و به عبارت دیگر، مغز شما برای یادگیری مهارت‌های جدید آمادگی بهتری خواهد داشت.

میزان جریان استفاده شده در این هدست بسیار کم است (حدود ۲ میلی‌‌آمپر، که این میزان از جریان تولید شده توسط باطری ۹ولت نیز کمتر می‌باشد) و به صورت تئوری می‌توان گفت که استفاده از این دستگاه خطر بسیار کمی دارد. Foc.us در وب‌سایت خود اشاره کرده است که بیماران مبتلا به صرع نباید از این هدست استفاده کنند و همچنین از هدست برای درمان بیماری‌ها نیز استفاده نشود.

9-volt-battery-brain

درواقع می‌توان گفت که استفاده از این هدست در کوتاه مدت خطری ندارد. تحقیقات اولیه نشان داده است که تکنولوژی tDCS می‌تواند برای تحریک کردن سایر قسمت‌های مغز نیز از قبیل مناطق حرکتی در قشر‌ مغز استفاده و منجر به درمان بیمارانی که از پارکینسون و یا سکته‌ رنج می‌برند شود. سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی آمریکا (DARPA) اخیرا از تکنولوژی tDCS برای کاهش مدت زمان تمرین تک‌ تیراندازان استفاده کرده است و گروه‌های مختلف دانشگاهی نیز این هدست را برای بهبود عمکرد بازیکنان بازی‌های رایانه‌ای مورد استفاده قرار داده‌اند.

به معنای ساده می‌توان گفت هدست Foc.us در تمامی حیطه‌هایی که مربوط به افزایش خودآگاهی مغز شده و باعث آزاد شدن مسکن‌های قوی در ذهن می‌شود می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. اگر مزیت‌های استفاده از این هدست واقعا در ابعاد گزارشات ارائه شده باشد، استفاده از این هدست سوال‌های زیادی را در ذهن بر‌می‌انگیزد.

آیا دانش‌آموزان برای بهبود شیوه درس خواندن و موفقیت در امتحانات مجاز به استفاده از این هدست هستند؟  بازیکنان حرفه‌ای بازی‌های کامپیوتری چطور؟

اگر یکی از تیم‌ها در مسابقات بازی‌های کامپیوتری برای بهبود واکنش‌های خود از هدست‌های  tDCS استفاده کند، تیم مقابل نیز چاره‌ای به جز استفاده از tDCS نخواهد داشت، مگر اینکه استفاده از این گونه‌ هدست‌ها معادل دوپینگ اعلام شده و استفاده از آن منع شود.

هدست Foc.us قیمتی معادل ۲۴۹ دلار دارد و در آمریکا‌، انگلستان و سایر کشور‌های انگلیسی زبان به همراه روسیه و کشور‌های اتحادیه اروپا به فروش می‌رسد.

هدست‌هایی که پیش‌فروش شده‌اند در حال تحویل به مشتریان هستند و سفارشات جدید نیز در آگوست تحویل خواهند شد. کاربران iOS می‌توانند با استفاده از نرم‌افزار رایگان ساخته شده، کنترل هدست را از طریق بلوتوث در اختیار بگیرند و این در حالی است که تاکنون اپلیکیشن اندرویدی آن ساخته نشده است.

Source: extremetech

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. Mohsen می‌گوید

    این هدست رو چجوری میشه خرید؟ اگه کسی میدونه لطفا راهنماییم کنه

  2. حمید می‌گوید

    انسان خودش میتونه مغزشو اورکلاک کنه به شرط اینکه اراده کنه و بخواد خودباوری سازگاری رستگاری

  3. پیمان می‌گوید

    من دوره کامل دستگاه tDCS رو رفتم و حتی مدرک اینترنشنال کار با tDCS رو دارم … این دستگاه کاملا ساده هست و کارایی خوبی در مقابل دستگاه اصلی tDCS نداره … در دستگاه اصلی میزان تحریک و زمان (دوز) کاملا قابل تنظیم است و اصولا باید این کار توسط درمانگر و زیر نظر پزشک متخصص انجام شود زیرا با عدم اطلاع از نقاط دقیق قرار گیری سنسورها (مثلا شخصی حتی به شوخی هدست را بالا یا پایین نصب کند) می تواند باعث تحریک مناطقی دیگری و ایجاد بیماری افسرگی و با اختلالات عدم یادگیری بشه!!!
    http://www.irnfb.com/group.php?gid=4

  4. ali می‌گوید

    قیمتش تو ایران نمیرزه اون زمان هم که این هدست داشت آزمایش و طراحی میشد خبرشو شنیده بودم و خودم یه سادشو ساختم ولی نفهمیدم کار کرد یا نه احتمالا زیاد نه