علت حذف 200 میلیون نتیجه جستجو از گوگل چه بود؟

در سال 2011، چیزی نزدیک به 10 میلیون درخواست برای حذف لینک‌هایی از موتور جستجوگر گوگل، تحویل این شرکت شده بود. در سال 2012 این رقم به 50 میلیون رسید و این رقم احتمالا در سال جاری میلادی افزایش چشمگیری خواهد داشت.

0

فارنت:  در سال 2011، چیزی نزدیک به 10 میلیون درخواست برای حذف لینک‌هایی از موتور جستجوگر گوگل، تحویل این شرکت شده بود. در سال 2012 این رقم به 50 میلیون رسید و این رقم احتمالا در سال جاری میلادی افزایش چشمگیری خواهد داشت.

اگرچه گوگل، ارقام رسمی مرتبط با تعداد لینک‌های حذف شده در سال جاری را منتشر نکرده اما سایت TorrentFreak در بررسی که از گزارش‌های هفتگی داشته به این نتیجه رسیده که لینک‌های ثبت شده از سوی شرکت‌های حامی حق کپی رایت، از 200 میلیون فراتر رفته است.

google-dmca1

در واقع تعداد این لینک‌ها 523,230,202 عدد بوده که چیزی در حدود 99 درصد از این لینک‌ها حذف شده‌اند. BPA و RIAA، از بزرگترین درخواست کنندگان برای حذف این نتایج جستجو به شما می‌آیند و گروه‌های موسیقی نیز بیش از 43 میلیون در خواست برای حذف نتایج را به گوگل ارسال کرده‌اند.

به طور کلی 29434 شخص حقیقی یا حقوقی دارای حق کپی رایت، درخواست حذف لینک‌هایی از 295726 دامنه مختلف را داشته‌اند که سایت میزبان FileTube، بیشترین آمار لینک‌های حذف شده را به خود اختصاص داده است.

این شرکت لهستانی توانسته آمار 7677420 لینک حذف شده از نتایج جستجو را به خود اختصاص دهد. البته این اقدامات گوگل، نه تنها شرکت‌های حامی قانون کپی رایت را اقناع نکرده بلکه این شرکت همواره با انتقادهای شدیدی در این زمینه روبرو بوده است، البته گوگل نیز اعلام کرده، ارائه مدارک و مستندات قانونی از سوی این شرکت‌ها که مولفه ضروری برای اقدام به حذف نتایج جستجو به شمار می‌آیند، باعث شده فرایند حذف این نتایج، زمان‌برباشد.

Source: Torrentfreak

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.