کلاه کاسکت نامرئی دوچرخه در کشور سوئد عرضه شد

بر اساس آمار منتشره از سوی IIHS، دو درصد از مرگ و میر راکبان در تصادفات به وقوع پیوسته در آمریکا را دوچرخه سواران تشکیل می‌دهند که 72 درصد از آنان افراد بالای 20 سال هستند. در اکثر کشورها قوانینی برای اجباری کردن استفاده از کلاه کاسکت برای دوچرخه‌سواران وضع نشده است

1

بر اساس آمار منتشره از سوی IIHS، دو درصد از مرگ و میر راکبان در تصادفات به وقوع پیوسته در آمریکا را دوچرخه سواران تشکیل می‌دهند که 72 درصد از آنان افراد بالای 20 سال هستند. در اکثر کشورها قوانیتی برای اجباری کردن استفاده از کلاه کاسکت دوچرخه وضع نشده است و همین مسئله باعث افزایش آسیب‌های احتمالی به سر راکب دوچرخه می‌شود.

کلاه کاسکت نامرئی دوچرخه

اما کلاه کاسکت‌ها نیز مشکلات خاص خودشان را دارند. گرمی هوا، نرسیدن هوای تازه به شخص و راحت نبودن این کلاه‌ها از عواملی است که عدم استفاده از این وسایل ایمنی را به دنبال داشته است.

در اقدامی جالب دو خانم سوئدی، راه حلی برای این مشکل یافته‌اند. استفاده از کلاه کاسکت دوچرخه به صورت نامرئی، راه حلی است که علاوه بر ظاهری زیبا، مشکلات موجود را نیز مرتفع می‌سازد. این کلاه کاسکت دوچرخه که Hövding نام گرفته به ایربگی مجهز است که توسط شرکت سوئدی Alva  و از جنس فیبرهای نایلونی ایجاد شده است و درهنگام بازشدن همه نواحی سر را تحت پوشش قرارداده و از سویی دیگر جلوی دید دوچرخه سوار را نمی‌گیرد.

top-2012-thumb-hovding

برای استفاده از این کلاه کاسکت دوچرخه کافی است آن را به دور گردن خود بسته  و زیپ آن‌را تا زیر گردن خود بکشید. حالا دکمه On را فشرده و با خیال راحت دوچرخه سواری خود را آغاز کنید.

با توجه به الگوریتم‌های پیش بینی شده، این کلاه می‌تواند تفاوت بین حرکت عادی دوچرخه سوار و وقوع تصادف را تشخیص داده و فعال شود. در داخل این به ظاهر گردنبند، یک جعبه سیاه وجود دارد که الگوهای حرکتی دوچرخه سوار را برای 10 ثانیه ضبط می‌کند تا بعد از وقوع تصادف، از اطلاعات آن برای تحلیل نحوه تصادف و حتی ارائه به شرکت‌های بیمه، استفاده گردد.

Source: Hovding.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. طه می‌گوید

    ایرادش اینه که پلیس نمی‌تونه متوجه شه که یه نفر کلاه داره یا نداره. قانون اجباری بودن کلاه، بالاخره باید ضمانت اجرایی هم داشته باشه