این شهر در نروژ برای اولین بار شاهد اشعه آفتاب در زمستان بود

آینه‌های غول آسا اولین پرتوهای خورشیدی در زمستان را به یک شهر نروژی تاباندند. شهر صنعتی RjUKAN در ارتفاعی پایین و در ناحیه‌ای ییلاقی قرار دارد و با توجه به موقعیت خورشید نسبت به این شهر، هیچ نور مستقیمی بین ماه‌های آذر تا فروردین به این شهر نمی‌رسد.

0

فارنت: آینه‌های غول آسا اولین پرتوهای خورشیدی در زمستان را به یک شهر نروژی تاباندند. شهر صنعتی RjUKAN در ارتفاعی پایین و در ناحیه‌ای ییلاقی قرار دارد و با توجه به موقعیت خورشید نسبت به این شهر، هیچ نور مستقیمی بین ماه‌های آذر تا فروردین به این شهر نمی‌رسد.

norwegian-mirrors

برای سال‌های متمادی مردم این شهر با قراردان خودرویی کابلی بر فراز ناحیه کوهستانی، مقداری از اشعه خورشید را جذب می‌کردند اما به نظر می‌رسد اکنون این رویه تغییر کرده است. با استفاده از بالگرد، سه آیینه عظیم در ارتفاع 450 متری بالای شهر و بر فراز کو‌ه‌ها قرار گرفته‌اند که با ردگیری مکان و حرکت خورشید، نور آن را به میدان اصلی این شهر باز می‌تابانند.

نکته جالب اینکه این ایده متعلق به 100 سال پیش است و نقاشی به نام مارتین اندرسون، پیش از این، طرحی برای اجرای عملی آن رسم کرده و حتی مبلغ 522700 پوند برای اجرای آن پیش بینی کرده بود.

mirrors

اشنایدر برگسلند، شهردار این شهر در گفتگو با دیلی میل می‌گوید: ” ایستادن در کنار میدان شهر و احساس کردن گرمای خورشید، واقعا لذت بخش است. این واقعه مبارک تقدیم به فرزندان شهر Rjukan”
محققان از عدم دریافت نور خورشید در طول زمستان و امکان بروز بیماری‌های مختلف در نتیجه آن، ابراز نگرانی می‌کنند. این آینه‌ها با استفاده از رایانه برای دنبال کردن مسیر خورشید کنترل می‌شوند و همواره سعی می‌شود بهترین زاویه برای اطمینان از تابش آفتاب به میدان شهر انتخاب شود. پنل‌های خورشیدی انرژی مورد نیاز این تجهیزات را تامین می‌کنند تا این آینه‌ها بتوانند در موقعیت مناسب قرار بگیرند.

Source: Dailymail

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.