فیس‌بوک چگونه تاریخ آغاز و پایان روابط شما را حدس می‌زند؟

در مقاله علمی که توسط یک محقق علوم رایانه و یکی از مهندسین ارشد در فیس بوک نگاشته شده است، نحوه تشخیص روابط شما در فیس بوک و اینکه کدام یک از این روابط به سرانجام خواهند رسید و حتی زمان جدایی و احتمالا طلاق، البته بدون بررسی وضعیت رابطه نگاشته شده توسط شما در فیس بوک، تشریح شده است.

0

فارنت:  در مقاله علمی که توسط یک محقق علوم رایانه و یکی از مهندسین ارشد در فیس بوک نگاشته شده است، نحوه تشخیص روابط شما در فیس بوک و اینکه کدام یک از این روابط به سرانجام خواهند رسید و حتی زمان جدایی و احتمالا طلاق، البته بدون بررسی وضعیت رابطه نگاشته شده توسط شما در فیس بوک، تشریح شده است.

این تحقیق که توسط لارس بکستروم و جان کلینبرگ رهبری شده است، از اطلاعات افراد ناشناس که شامل یک جامعه 1.3 میلیون نفری از کاربران فیس بوک است برای تحلیل و ایجاد شبکه‌ای عصبی از روابط دوستی کاربران استفاده کرده است.

facebook

این شبکه شامل اطلاعاتی مانند دوستان کاربران و دوستان مشترک و دوستان دوستان آن‌هاست. این اطلاعات از کاربران 20 ساله به بالا اخذ شده و این جامعه از بین کسانی انتخاب شده‌اند که بین 50 تا 2000 دوست در لیست خود دارند و وضعیت رابطه خود را در حالت In Relationship قرارداده‌اند. این بدان معناست که این شبکه 379 میلیون گره و 8.6 میلیارد لینک دارد.

در این تحقیق مشخص شد که با نگاه انداختن به تعداد دوستان صمیمی بین دو نفر، نمی‌توان به چگونگی ادامه رابطه آن‌ها پی برد و در عوض از فاکتوری به نام ” میزان پراکندگی ” که نه تنها دوستان صمیمی بلکه ساختارهای شبکه‌ای که دوستان را به یکدیگر پیوند می‌دهد را دربر می‌گیرد، می‌توان برای تشخیص آینده روابط استفاده کرد. دوستان واسطه نیز نقشی اساسی در تشکیل این شبکه دارند. با تشکیل چنین شبکه‌ای این محققان موفق شدند، به درستی و با صحت 60 درصدی، همسر یک فرد را حدس بزنند.

facebook-RELATIONSHIP

به نظر می‌رسد پراکندگی بین دوستان یک زوج در طول زمان کاهش می‌یابد. اما نکته جالب تحقیق اینکه، با دقت خوبی می‌تواند احتمال جدایی زوجین و زمان آن‌را نیز تخمین بزند. روابطی که با استفاده از الگوریتم پراکندگی، به خوبی مشخص نشده باشند، به احتمال 50 درصد بیشتر از دیگر روابط به جدایی خواهند انجامید. این تخمین در مقایسه با افرادی که در قسمت دوستی افراد صمیمی، نوع رابطه خود را مشخص کرده‌اند انجام شده است. به نظر می‌رسد روابط با دوام بالا به کنش‌‌های اجتماعی بین شبکه‌های انفرادی در این ساختار نیاز دارند.

Source: Independent

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.