«بلک‌بری» امنیت ملی را به مخاطره می‌اندازد؟

در حملات سال 2008 بمبئی، تروریست‌ها از تجهیزات بلک بری استفاده کرده بودند.

1

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی تلگراف، دولت امارات متحده عربی به خاطر ترس از به خطر افتادن امنیت ملی کشور خود استفاده از تلفن همراه بلک‌بری را در شبکه مخابراتی این کشور محدود می‌کند.

البته این انتقادها ریشه قدیمی نیز دارند به طوریکه در سال 2008 و پس از حملات تروریستی در بمبئی هندوستان که موجب اختلال در امنیتی ملی این کشور شد، دولت دهلی نو اعلام کرد که عاملان این گونه حملات از تجهیزات بلک بری استفاده کرده‌اند .

چندی پیش بحرین نیز اعلام کرد که از ارسال پیامک و پخش اخبار محلی توسط این تلفن های همراه جلوگیری می‌کند.

دولت اروپایی فرانسه نیز به خاطر احتمال سوء استفاده از سیستم ارسال پیامک این تلفن همراه از مسئولان خود خواسته است که از استفاده از این تلفن همراه خودداری کنند.

شهرت این تلفن همراه به خاطر استفاده باراک اوباما از این تلفن همراه است و با بالا گرفتن برخی از انتقادها به خصوص در کشورهای عربی این شرکت کانادایی نگران از دست دادن بازار خود در این کشورها است.

سیستم ارسال پیامک بلک بری به این گونه است که این پیامک ها به صورت یک رله به سروری در خارج از کشور کاربر هدایت شده و سپس به مقصد کاربر مورد نظر راسال می‌شود.

البته شرکت کانادایی زیر بار انتقادات نمی‌رود و ادعا می‌کند که سیستم امنیتی تلفن های همراه بلک بری یکی از ایمن ترین سیستمهای امنیتی است.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. […] این اقدام که در حدود صدها هزار نفر از کاربران بلک بری را تحت تاثیر قرار می‌دهد در پی آن انجام شد که دولت امارات هفته گذشته اعلام کرد که امکان سوء استفاده از برخی سرویس‌های همراه بلک بری وجود دارد(در اینجا). […]