حق ثبت اختراع اپل،جزییات اسکنر اثر انگشت آیفون 5S را افشا کرد

اطلاعات جدیدی که به تازگی منتشر شده، تا حدود زیادی رازهای کلید هوم اسرار آمیز iPhone 5S را افشا کرده است. در این حق ثب اختراع، کارایی این تکنولوژی تشریح شده است.

2

فارنت: مدتهاست که حرف و حدیثهای زیادی پیرامون استفاده از تکنولوژی تشخیص اثر انگشت در نسل جدید آیفون اپل به گوش می‌رسد، اما اطلاعات جدیدی که به تازگی منتشر شده، تا حدود زیادی رازهای کلید هوم اسرار آمیز iPhone 5S را افشا کرده است.

تا کنون تصاویر زیادی از استفاده از این تکنولوژی منتشر شده بود اما در هیچ کدام، رابطه بین طراحی و کارایی این تکنولوژی به نمایش درنیامده بود تا اینکه امروز، با انتشار تصاویری از این حق ثبت اختراع، جزئیات به طور کامل به تصویر کشیده شد.

Home_Button_patent-630x436

با طراحی احتمالی محدب گونه و و حلقه  خازنی به دور آن، آیفون 5 اس قادر خواهد بود اثر انگشت کاربر را بخواند و لمس های اتفاقی کلید هوم نیز نادیده گرفته خواهند شد. نکته کلیدی ، حلقه سنسور است که در تصاویر قبلی نیز مشاهده کرده بودیم.

در این حق ثبت اختراع، استفاده از سنسورهای متفاوت از جمله NFC در کنار حلقه خازنی شرح داده شده است.همانطور که در منبع خبر نیز اشاره شده، احتمال استفاده از این تکنولوژی برای خرید آنلاین، به صورت امن و راحت نیز وجود دارد. در این روش نیاز است که انگشت شما به طور مداوم در تماس با کلید هوم باشد تا این تکنولوژی، اثر انگشت شما را بخواند.

iPhone-5S-Fingerprint

البته نمی‌توان به صرف وجود چنین حق ثبت اختراعی مدعی شد که به طور حتم اپل در آیفون 5 اس، از این تکنولوژی استفاده خواهد کرد،اما از سوی دیگر نمی‌توان همه تصاویری که تا کنون منتشر شده را نادیده گرفت.

Source: Techbuffalo

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. سیب می‌گوید

    با سلام-سایت بسیار خوبی دارید

    چرا اینجوریه؟؟
    چرا وقتی اختراع رو ثبت میکنی جزییات رو نمایش میدن؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام ممنون
      برای اینکه بقیه مدعی اون اختراع و البته جزئیاتش نشن