QX Smart Lens سونی؛ گوشی خود را به یک دوربین واقعی تبدیل کنید

شایعه ای که کمتر تصور می‌شد رنگ و بوی واقعیت به خود بگیرد، بالاخره به واقعیتی بی‌نظیر مبدل شد و در غالب رونمایی سونی از لنزهای هوشمند جدید سری QX خودنمایی کرد.

0

فارنت:  شایعه ای که کمتر تصور می‌شد رنگ و بوی واقعیت به خود بگیرد، بالاخره به واقعیتی بی‌نظیر مبدل شد و در قالب رونمایی سونی از لنزهای هوشمند جدید سری QX خودنمایی کرد. این دوربین‌های لنزمانند به همه سخت افزار مورد نیاز نظیر آنچه در دوربین‌های عکسبرداری مشاهده می‌کنید مجهز هستند. در واقع لنزهای زوم، سنسور عکس و تراشه‌های پردازشگر، باتری، میکروفون‌های استریو و حتی محلی برای قراردادن کارت حافظه اجزای تشکیل دهنده این لنزها هستند.

Sony-Cybershot-QX10

تنها کاستی این لنزها یک منظره‌یاب است که این مهم به عهده گوشی هوشمند شما گذاشته شده است. گوشی هوشمندی که از طریق وای‌فای به این دوربین‌ها متصل شده و مانند مغز متفکری، علاوه بر کنترل این دوربین وظیفه به اشتراک‌گذاری عکس‌ها را نیز برعهده خواهد داشت. اولین معرفی مرتبط با محصول یادشده ، QX100  نام نهاده شده که قیمت خرده فروشی  499 دلار برای عرضه آن در اواخر مهرماه در نظر گرفته شده است.

Sony-Cyber-shot-QX100

شاید در نگاه اول قیمت یادشده کمی بالا باشد اما فراموش نکنید که محصول فوق درواقع همان دوربین دوست داشتنی مدل RX100M2  است که قیمتی معادل 750 دلار دارد با این تفاوت که از ال سی دی بی بهره است. QX100 دوربینی 20 مگاپیکسلی ، با سنسور یک اینچی از نوع کارل زایس است که از تکنولوژی پردازش عکس BIONZ  نیز بهره می‌برد.

Sony-Cyber-shot-QX10

برای مشتاقان گوشی‌های مجهز به دوربین‌های با کیفیت، سونی QX10 با قیمت 250 دلار را نیز در نظر گرفته است که گفته می‌شود در همان تاریخ یادشده عرضه خواهد شد. این دوربین، بزرگنمایی 100 پله ای از 3.6 تا 10 برابر دارد اما به علت سنسور کوچکتر 2.3/1 اینچی و استفاده از لنزهای سری جی سونی، کیفیت عکس‌ها کاهش یافته است. قابل ذکر است که بیشینه حساسیت به نور نیز در این مدل با بیشینه ایزو 3200 مشخص شده که برای QX100  این مقدار معادل 6400 است.

camera-sensor-comparison-560

در صورت مجهز بودن گوشی هوشمند شما به قابلیت NFC، می‌توانید از آن برای اتصال به گوشی هوشمندتان بهره ببرید و به راحتی از طریق برنامه PlayMemories شرکت سونی، از طریق وایفای به تبادل اطلاعات بپردازید.لنزهای هوشمند QX، با سیستم عامل اندروید و iOS سازگار بوده و کارتهای حافظه میکرو را نیز پشتیبانی می‌کنند. این تجهیزات جانبی به کلیپسهایی برای اتصال به گوشی هوشمند نیز مجهزند و حتی امکان خریداری آنها به همراه سه پایه نیز فراهم شده است.

Sony-Cybershot-QX100

اگرچه این دستگاه‌های دوست داشتنی از پلاستیک معمولی ساخته شده اند، اما کیفیت و دوام قابل قبولی دارند. این دوربینها به کنترل کننده‌های میزان بزرگنمایی و تنظیم شاتر نیز مجهزند تا در صورت نیاز، بتوانید به طور مجزا از گوشی همراه از آن استفاده کنید. شاید متصل کردن این دستگاه‌های جانبی به گوشی‌های هوشمند آنچنان زیبا به نظر نرسد اما می‌تواند روشی برای کاهش هزینه در مقابل خرید یک دوربین مجزا به حساب بیاید.

y608-29_14-23-38vs_verge_super_wide

تولید محصولاتی اینچنینی ،شرایطی برد-برد را برای تولیدکننده و خریدار به وجود خواهد آورد.  تنها نقطه ضعف این دستگاه را می‌توان تاخیر مشاهده شده در نتیجه پردازش و انتقال تصویر گرفته شده دانست. شاید بد نباشد سونی قبل از عرضه عمده محصولات جدید خود، به دنبال نامی درخور و خاص برای این دوربین‌های خاص باشد.

Source: Theverge

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.