آیفون 4 و دروید‌ ایکس در داخل «رینگ»!

با معرفی دروید ایکس از سوی موتورولا و به بازار آمدن آیفون 4،یک جنگ تمام عیار بین آندروئید و آیفون شکل گرفته است

4

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی PCworld ،در روز چهارشنبه موتورولا غول جدید آندروئیدی خود را معرفی کرد و شرکت اپل نیز به زودی عرضه جهانی آیفون 4 را آغاز می‌کند

به همین دلیل ما به بررسی قابلیت‌ها و تفاوت‌های این دوتلفن همراه پرداخته و از تمامی زوایا به انها نگاهی گذرا انداخته‌ایم.

افتتاحیه:

همانند معرفی شدن آیفون 4 ،معرفی دروید ایکس چندان سورپرایز نبود زیرا قبلا همانند آیفون 4 عکس‌ها و مشخصاتی از آن به بیرون درز کرده بود و طبق معمول موتورولا دروید از سیستم عامل آندروئید و آیفون نیز از سیستم عامل آیفون 4 استفاده می‌کند.

قدرت پردازش: مساوی

هر دو این تلفن های همراه مدرن بوده  و درودی ایکس از یک پردازنده یک گیگاهرتزی بهره می‌برد و آیفون 4 نیز از یک پردازنده A4 که پیش از این در  Ipad نیز استفاده شده بود استفاده می کند که همان معادل یک گیگاهرتز است .هر دو شرکت‌های موتورولا و اپل از ذکر جزئیات مقدار رم به کار رفته در محصولات خود اجتناب کرده‌اند ولی به نظر می‌رسد که آیفون4 از 512 مگابایت رم استفاده کرده باشد و که برای موتورولا نیز تقریبا باید چنین مقداری باشد.

صفحه نمایش و قدرت تفکیک پذیری: آیفون 4

موتورولا دروید از یک صفحه نمایش 4.3 اینچی بهره می‌برد که 1.2 اینچ از صفحه نمایش آیفون 4 بزرگتر است هر دو این صفحات نمایشی مولتی تاچ بوده و برنده در این میان آیفون 4 است که از مقدار پیکسل بیشتر بهره می‌برد است و صفحات نمایشی رتینا برتر ار صفحه نمایش دروید X  است.

صفحه نمایش موتورولا ممکن است به خاطر بزرگتر بودن برای تماشای فیلم مناسب باشد  ولی آیفون با پیکسل بیتشر و فن آوری  IPS برنده مطلق است.

حافظه سخت یا هارد دیسک: دروید ایکس

آیفون 4 در ظرفیت 64 گیگابایتی عرضه نشده است و iPod تاچ نیز در ظرفیت های 16 و 32 گیگابایت عرضه شده مانند آیفون 3GS،در حالی که دروید ایکس با یک حافظه 8 گیگابایتی عرضه شده و یک کارت 16 گیگابایتی نیز به همراه خود دارد و به خاطر اینکه دروید Xاز حافظه جانبی تا 32 گیگابایت پشتیبانی می‌کند ظرفیت ذخیره سازی شما به 40 گیگابایت می‌رسد و آیفون 4 اسلات کارت حافظه جانبی ندارد.

دوربین و مولتی مدیا:مساوی

ما تصاویر گرفته شده با دوربین 5 مگاپیکسلی آیفون 4 را بررسی کردیم و به نظر عالی است و فلاش LED به گرفتن تصاویر خوب در نورکم کمک شایانی می‌کندو در ضمن توانایی ظبط تصاویر با کیفیت 720p را نیز دارد در مقابل دروید ایکس نیز دارای دوربین 8 مگاپیکسلی و دوفلاش LED و توانایی ظبط تصاویر با کیفیت 720P  است.دروید ایکس دارای خروجی  Hdmiاست در حالی که آیفون فاقد چنین خروجی است و در مقابل آیفون 4 دارای دوربین در جلو برای کنفرانس‌های ویدیویی است در حالی که دروید چنین امکانی ندارد و آیفون 4 دارای نرم افزار iMovie است که کامل ترین برنامه تدوین ویدیویی برای تلفن‌های همراه است و به صورت انحصاری برای آیفون4 عرضه شده است.

اتصالات و ارتباطات:دروید ایکس

در مورد اتصالات و همچنین ارتباطات مخابراتی دروید ایکس و آیفون 4 در برخی جاها تقریبا مساویند هر‌دوی این تلفن های همراه از Wi-Fi،GPS و بلوتوث پشتیبانی می‌کنند و از هر دوی این تلفن‌های همراه با پرداخت ماهیانه 20 دلار می توان به عنوان مودم (tethering) هم استفاده نمود ولی دروید ایکس در بخش Wi-Fi می تواند به طور همزمان از 5 دستگاه متفاوت به عنوان یک HotSpot استفاده کند و با همگی آنان به صورت همزمان اتصال داشته باشد حالتیکه در ایفون 4 وجود ندارد.

IOS و آندروئید:مساوی

هر چند ممکن است بعضی از مشخصات سخت افزاری دروید ایکس به آیفون بچربد ولی الان بیشترین گرایش کاربران تلفن‌های همراه هوشمند به سیستم عامل ساده و روان است اگرچه  آندروئید دارای جهش‌های بزرگی بوده ولیکن در ابتدای راه است

برای مثال، در  دروید X هنوز آخرین نسخه آندروئید بر روی ان نصب نیست و دارای نسخه 2.1 است و در نتیجه مشخص نیست که چه زمانی به نسخه 2.2 آپدیت خواهد شد و تا بروز رسانی به ان فاقد پشتیبانی از فایل‌های فلاش است چیزی که در آیفون به این زودیها شاهد آن نخواهیم بود .عملکرد چند شغلی به آایفون 4 اضافه شده است ودر حال حاضر آندروئید به ایفون برتری خاصی نداردو فروشگاه برنامه اپل دارای بیش از  225 هزار برنامه متنوع است در حالیکه فروشگاه آندروئید تنها 65 هزار برنامه دارد.

با توجه به این بررسی‌ها ، برنده دروید ایکس با اختلاف یک امتیاز است و البته باید منتظر آمدن این دوتلفن همراه به بازار و دیدن استقبال کاربران بود تا بتوان در مورد شکست و یا پیروزی هرکدام اظهار نظر کرد.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. امیر می‌گوید

    به نظرم تو قسمت مولتی مدیاو دوربین دروید X با دوربین 8 مگاپیکسل و خروجی HDMI خیلی سرتره.

  2. سینا می‌گوید

    خیلی ممنون و مطلب جالبی بود، ولی یک نکته هم وجود داره:
    شاید از لحاظ کیفی دروید ایکس بهتر باشه، اما به هر حال حرف آخر رو فروش می زنه.
    ممنون از اخبار و مقالات به روز و خوبتون

  3. مهدی می‌گوید

    این های که شما گفتید درست

    اما…HTC Desire که هم از لحاظ سایز کوچکتر و ظریف تر است و هم از لحاظ بقیه امکانات با این دو برابری میکند و 3 ماه پیش هم عرضه شده و مورد استفاده قرار گرفته!

    میتونید در سایت phonegg.com مقایسه بین این سه رو ببینید

  4. کوروش می‌گوید

    گوشی مورد علاقه من آی 9000 سامسونگ هست که هنوز ییامده. به نظر من صفحه سوپر آمولدش خودش کلیه.

    باز هم سپاس و ممنون از شما، راستی یه فکری به حال آواتار توئیترتون بکنید. عوش کنید و نشانه ی فارنت رو بزارید جاش.

    موفق باشید.