سگ‌ها هم استفاده از عینک هوشمند گوگل را تجربه خواهند کرد!

عینک هوشمند گوگل ، علاوه بر اینکه محبوب طرفداران تکنولوژی است پتانسیل بالایی برای استفاده در عرصه های مختلف زندگی انسانها دارد.

0

فارنت: پیش از این هم از کاربردهای متفاوت عینک هوشمند گوگل، نظیر استفاده در اتاق عمل، برای شما نوشته بودیم.اما این بار ، این عینک هوشمند پا به عرصه ای جدید و متفاوت گذاشته است. گوگل از پروژه ای پرده برداشته که درآن ، این شرکت و انستیتو تکنولوژی جورجیا در حال کار بر روی عینک هوشمند گوگل جهت استفاده بر روی چشمان چهارپایان دوست داشتنی ، یعنی سگها هستند.سگهایی که در گشت زنی‌های نواحی مرزی ، برای خنثی کردن بمب یا شناسایی آسیب دیدگان زیر آوار مانده استفاده می‌شوند ، از این دسته هستند.

 

glass-working-dogs

 

استفاده از عینک هوشمند می‌تواند به ارتباط از راه دور بین سگها و نگهدارندگانشان ( شخصی که همراه سگ ، عملیات یاد شده را انجام می‌دهد) کمک کند و از سویی دیگر ، شخص مورد نظر می‌تواند از نگاه سگ ، همه چیز را تحت نظر بگیرد.رهبر تیم تحقیقاتی پروژه عینک هوشمند گوگل ، تاد استارنر ،از همکاری گوگل با اساتید انستیتو تکنولوژی جورجیا برای توسعه نوعی دهنه ( افسار) رایانه ای برای سگها سخن می‌گوید. این پروژه که با اسم رمز FIDO از آن یاد می‌شود ، به گونه ای طراحی شده که سگهای آموزش دیده می‌توانند با یک گاز گرفتن کوچک به دهنه ، سنسور مورد نظر را برای ارسال اطلاعات به انسان فعال کنند.

Source: Ubergizmo

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.