اپتیموس جی؛ رونمایی از پادشاه اندرویدی ال‌جی در تهران

اپتیموس جی ال جی از روز سه‌شنبه 16 اردیبهشت ماه 1392 و توسط دو شرکت مدیاپردازش و یاس به عنوان نمایندگان فروش ال‌جی در ایران، به بازارهای موبایل عرضه شده و قیمت در نظر گرفته شده برای آن نیز …

23

فارنت: عصر روز سه‌شنبه شانزدهم اردیبهشت ماه 1392، شرکت ال‌جی در مراسمی آغاز عرضه رسمی گوشی اپتیموس جی ال جی به بازار ایران را رسما اعلام کرد.

اپتیموس جی ال جی

در این مراسم بنیامین دارمی مدیر بازاریابی ال‌جی موبایل اعلام کرد که این گوشی از دیروز سه‌شنبه 16 اردیبهشت ماه 1392 و توسط دو شرکت مدیاپردازش و یاس به عنوان نمایندگان فروش ال‌جی در ایران، به بازارهای موبایل عرضه شده و قیمت در نظر گرفته شده برای آن نیز بین یک میلیون و 900 تا دو میلیون تومان است.

در ادامه این مراسم و با رونمایی از این گوشی حاضران با قابلیت‌های این محصول و فناوری‌های بکار گرفته شده در آن آشنا شدند که در ادامه به معرفی و بررسی کوتاه این فناوری‌ها خواهیم پرداخت.

Lg-Optimus-G--Tehran-01گوشی هوشمند اپتیموس جی پرچمدار شرکت ال‌جی بعد از نکسوس 4 و البته قبل از عرضه اپتیموس پرو جی بحساب می‌آید که آبان ماه سال گذشته به بازارهای جهانی عرضه شده بود.

سخت‌افزار اپتیموس جی ال جی

اپتیموس جی از پردازنده چهار هسته‌ای با نام Snapdragon S4، صفحه نمایش 4.7 اینچی True HD IPS مجهز به محافظ گوریلا گلس 2 و با وضوح 1280 در 768 پیکسل است که تراکم پیکسلی 318 پیکسل در هر اینچ را در پی دارد و فناوری لمسی موسوم به Zerogap Touch نیز در ان بکار گرفته شده است.

با این مشخصات در هنگام کار با گوشی آن را بسیار حساس به لمس درخواهید یافت و با این صفحه نمایش کار با این گوشی بسیار روان‌تر جلوه می‌کند. باتری جدید این گوشی که تولید LG Chem است، عمر طولانی‌تری به میزان 800 چرخه در مقایسه با دیگر گوشی‌های هوشمند دارد.

Lg-Optimus-G-Tehran-Bat

تکنولوژی Zerogap که با حذف فاصله هوای رایج در سایر نمایشگرها، شفافیت و وضوح صفحه نمایش لمسی این گوشی را ارتقا داده موجب اهدای جایزه نوآوری از نمایشگاه KES برای این گوشی و به شرکت ال‌جی شده است.

نرم افزار و رابط کاربری اپتیموس جی ال جی

اپتیموس جی به رابط کاربری UX این شرکت مجهز است که برخی قابلیت‌های به کار گرفته شده در آن در زمان عرضه این گوشی منحصر بفرد بوده و هستند.

در اپتیموس جی شاهد ساختار تازه در رابط کاربری UX هستیم. ال‌جی این گوشی را در کنار برخورداری از قابلیت اجرای همزمان چند برنامه (multi-tasking) به قابلیت (cross-tasking) مجهز کرده که در آن قادر به اجرا و نمایش همزمان چندین برنامه در یک صفحه خواهید بود.

در این قابلیت در واقع هنگامی که با استفاده از قابلیت multi-tasking در یک زمان در حال اجرای چندین برنامه هستید، قابلیت Cross-tasking امکان نمایش و اجرای انها در کنار یکدیگر و بر روی صفحه نمایش را فراهم می‌کند!

Lg Optimus G

قابلیت کیو اسلاید (QSlide):

قابلیت Cross-tasking در رابط کاربری UX گوشی اپتیموس جی به این گوشی قابلیت‌ نرم‌افزاری قابلیت کیو اسلاید (QSlide) را اضافه کرده که این قابلیت به کاربر اجازه می‌دهد تا به طور همزمان چند برنامه را اجرا و برنامه‌های باز را در پنجره‌هایی جداگانه روی صفحه نمایش در کنار هم قرار می‌دهد.

به عنوان مثال می‌توانید به هنگام تماشای یک فیلم در وب نیز به جستجو پرداخته یا پیغامی ارسال نمایید. در این قابلیت شما قادر به تغییر میزان شفافیت پنجره‌ها یا حتی اندازه و مکان آن‌ها هستید. این قابلیت با برنامه‌هایی نظیر پخش ویدئو، مرورگر وب، برنامه یادداشت‌برداری، تقویم و ماشین حساب سازگاری کامل دارد.

قابلیت لایو زومینگ (Live Zooming):

اپتیموس جی از امکان لایو زومینگ و یا همان بزرگنمایی زنده برخوردار است که به کاربر اجازه می‌دهد حتی یک فیلم در حال پخش را نیز تا ۵ برابر بزرگ نماید.

قابلیت دوئل‌پلی (Dual play):

به شما این امکان را می‌دهد که محتوایی یکسان و یا حتی متفاوت را در گوشی و تلویزیون خود به طور بی‌سیم و همزمان تماشا کنید.

قابلیت و یا برنامه Quick Memo:

در مورد این قابلیت در فارنت قبلا مطلبی داشتیم. برای یادآوری باید بگوئیم که این برنامه با سیستم عامل گوشی در ارتباط بوده و قابلیت اجرا، حتی در حین استفاده از دیگر برنامه های گوشی مانند بازی‌ها یا پخش ویدئوها را داراست.

این ویژگی به شما این امکان را می دهد که مستقیما «و بدون نیاز به دیگر برنامه‌ها در هر زمان یادداشت‌های خود را بر روی تصویر صفحه نمایش ثبت و نگهداری نمائید تا هیچ چیزی فراموشتان نشود! ».

قابلیت بزرگنمایی صفحه نمایش در قسمت‌هایی مانندپخش موزیک، Email، پیام‌های نوشتاری و گالری تصاویر کاربرد دارد و شما می‌توانید به راحتی سایز قلم و صفحه نمایش خود را تغییر دهید.

دوربین اپتیموس جی ال جی

اپتیموس جی عرضه شده در ایران مدل LG Optimus G E975 است و این یعنی از یک دوربین 13 مگاپیکسلی برخوردار است.

این دوربین به قابلیت Smart Shutter مجهز است که نسبت به لرزش دوربین یا حرکت اجسام حساس بوده و قادر است سرعت شاتر را برای گرفتن بهترین تصویر تنظیم نماید.

Lg-Optimus-G-Tehran-07

در اپتیموس جی همچنین با استفاده از قابلیت Time Catch Shot دوربین آن می‌توانید بهترین تصویر از میان تصاویر گرفته شده را قبل از فشار دادن دکمه شاتر انتخاب نمائید.

با استفاده از ویژگی Cheese Shutter هم می‌توانید با استفاده از فرمان صوتی به راحتی و با گفتن کلماتی مانند: Smile, Kimchi, Cheese یا حتی LG، تصاویر خود را ثبت کنید!

طراحی اپتیموس جی ال جی

در طراحی اپتیموس جی با توجه به برخورداری اصفحه نمایش این گوشی از فناوری Zerogap، شاهد کاهش 27 درصدی نسبت به هم‌خانواده قبلی آن هستیم.

اپتیموس جی ال جی از طراحی زیبایی برخوردار است که با توجه به آن شرکت ال‌جی موفق به دریافت جایزه نوآوری طراحی و مهندسی از نمایشگاه مطرح CES 2013، با توجه به ویژگی‌های فنی و طراحی زیبا و منحصر به فرد این گوشی در مقایسه با دیگر محصولات موجود، گردیده است.

Lg-Optimus-G-Tehran-10

این تنها موفقیت ال‌جی در زمینه طراحی این گوشی نبود و اپتیموس جی همچنین توانسته جایزه iF Design را در نوامبر 2012 به خود اختصاص دهد.

با استفاده از میراث DNA ال جی در طراحی به همراه تکنولوژی‌های جدید، طراحی ساده و شیک و رنگ مشکی براق بدنه، ظاهری منحصر به فرد و چشمگیر به این گوشی بخشیده است.

ال‌جی از کریستال براق در طراحی قاب پشت گوشی استفاده نموده که حسی متفاوت را القا می‌کند و پوشش کریستال مانند براق این گوشی سبب می‌شود تا شما در هر زاویه دید یا نورهای مختلف، شکلی متفاوت از گوشی را مشاهده نمایید.

Lg-Optimus-G-Tehran-08

گوشی اپتیموس جی اگر چه با تاخیری قابل توجه به بازار عرضه شده است اما با توجه به رقبای موجود در بازار و قیمت در نظر گرفته شده برای آن مطمئنا می‌تواند سهم قابل توجهی از بازار فروش هوشمندهای رده بالای بازار را به خود اختصاص دهد.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

23 نظر برای این مطلب
  1. MSIP می‌گوید

    optimus g بعد از s4 بهترین گوشی بازاره.

  2. فرشاد می‌گوید

    حدود 2 ماه هست که این کوشی رو خریدم. در یک کلام. بینظیر در زیبایی. قدرتمند در کیفیت و ساختار. از خریدش هیچوقت پشیمون نمیشید!

  3. جواد می‌گوید

    سلام دوستان من گوشی lg optimus g e.975 خریدم 1ماهی میشه و به کسانی که مردد هستن قول شرف میدم که هیچوقت پشیمون نمیشن از خریدشون
    من این گوشی رو با note ll مقایسه کردم که خیلی بهتر از اونه اصلا قابل مقایسه نیست امروز یکی دیگه هم میخوام برا دوستم بخرم
    تنها ایراوی که داره اینه تبلیغات نداره و تو اکثر استانها نمایندگی ندارره

  4. نمیدونم می‌گوید

    برین اکسپریا زد بخرین من دوتا شو داشتم اکسپریا یه چیز دیگس

  5. جواد می‌گوید

    سلام من این گوشی رو دارم وخیلی عالیه.

  6. سیدمهدی می‌گوید

    باسلام
    اولا که از شما بعیده به خاطر یه گوشی دعوا میکننی
    دوما من الان میخواستم گوشی بخرم و این جی هم به گفته یکی از دوستان خوشم اومد الان که داشتم میخریدم با گفته های شما 2 تا دوست گرامی والا پشیمون شدم موندم چیکار کنم …
    بی زحمت میشه کمکم کنین و بگین راستش برای من سرعت و صفحه نمایش خوب و این که منو تا 2 سال و یا 3 سال ساپورت کنه و از گوشی های دیگه کم نیاره حتی به خاطر صفحه هم نوت 2 نخریدم و از جنس پلاستیکی هم خوشم نمیاد بی زحمت بدون تعصب کمکم کنین که چی بخرم خوبه برام و موجودی هم زیره 2 میلیونه پس نگین اس 4 بگیر
    مرسی از لطفتون

  7. amir می‌گوید

    Samsung kheili khobe vali faghat jaro barghish goshish …..

  8. body می‌گوید

    آقای ادمین محترم،نظر منو چرا نمیذاری؟؟؟- و چرا همش کنار نظر من منفی خورده؟؟ اینا نظر شخصی منه هاااا- دهههههع..!!!!

  9. body می‌گوید

    راستی ابی جان، قراره یه نسخه از galaxy s2 در سال 2100 منتشر بشه و ما نمیدونستیم؟ شاید همون سایتا اینو بهت گفتن. خخخخخخخ

    1. ebi.a می‌گوید

      اول این که اون یه اشتباه نوشتاری بود.دوما مردم به خاطر اذان و اینجور چیزا نمیان گوشی بگیرن .سوما اپل همین الانشم از سامسونگ عقب هستش و اگه یه نگاه به روند نزولی اپل بندازی در اینده اپل اصلا حرفی واسه گفتن نخواهد داشت چه برسه بخواد با سامسونگ رقابت کنه :D

  10. body می‌گوید

    با علیک ، خلاصه بگم داداشی: کپی سامسونگ از اپل رو همون سایت هایی که شما میفرمایید گفتن،ومن هم که توی اون دادگاه نبودم . من هم از همون سایت ها خوندم. اگه به اون سایت ها رفته باشی، حتما تاحالا باید دیده باشی که اپل از سامسونگ شکایت کرده و پیروز هم اپل بوده. منظور من از ساده لوحی مردم ، استفاده سامسونگ از برنامه های مذهبی مثل اذان و دعا و… این چیزاست که میخواد نشون بده که به مذهب مردم احترام میذاره ولی اگه تیز باشی میفهمی که کار کثیفی کرده-دراین مورد بحثی نباشه ، چون نظر شخصی منه و هیچ جوابی رو نمیپذریم- و در آخر میخوام بگم سامسونگ روزی خواهد فهمید که رقابت با اپل را در خواب هم نمیتواند ببیند. موفق باشی دوست من. :)

  11. ebi.a می‌گوید

    با سلام .اولا تاچ ویز کجاش کپی ios هست .دوما وقتی یه شرکت مثل سامسونگ میاد یه گوشی رو با چند روز فاصله تو یه کشور ارایه میکنه این یعنی این که من به همه مشتری هام احترام میزارم ربطی به ساده لوحی مردم اون کشور نداره .البته تقصیر شما نیست شما باید صبر کنی تا اینکه یه محصول بعد 7/8 ماه بیاد تا بخریش تازه اونم اگه بتونی بگیری .در رابطه با تبلیغات هر شرکتی ازاده که محصولشو تبلیغ کنه کسی جلوی ال جی رو نگرفته که اونم بیاد اگه میتونه تبلیغ کنه .اگه به خاطر تبلیغات محصولات سامسونگ فروش میرفت مطمئن باش الان دیگه کسی حتی یه گوشی هم از این شرکت نمیخرید پس نتیجه میگیریم که در کنار تبلیغات خوب باید جنس خوب هم تخویل مردم داد .اگهgalaxy s گوشی خوبی نبود پرفروشترین گوشی سال 2010 نمیشد . اگه samsung galaxy s2 گوشی بدی بود پرفروشترین گوشی سال 2100 نمیشد اگه galaxy s2 گوشی بدی بو دیگه کسی سراغ galaxy s3 نمیرفت که اونم پرفروشترین گوشی در سال 2012 بشه و اینجا میگم مطمئنم galaxy s4 هم برنده سال 2013 هست .در رابطه با اینکه میگی حرف سایتا کیلویی چند باید بگم این سایتا همینطوری حرف بیربط نمیزنن که اعتبارشونو به خطر بندازن .منم طرفدار برند خاصی نیستم اما همیسه طرفداره بهترین هستم .

  12. ebi.a می‌گوید

    با سلام . دوست عزیز body. اول اینکه اگه با گوشی های الجی کار کرده باشی میفهمی که رابط کاربری الجی واقعا به درد نمیخوره و تاچویز سامسونگ الان تو رابط کاربری های اندروید جز. بهترینهاست اینو بهترین سایتها میگن حرف من و شما نیست .در ضمن دوربین این گوشی با این که 13 هستش اما تو برسی هاش ختی نتونسته به پای 8 مگاپیکسلی ها برسه .در رابطه با اشکالات فنی هم باید بگم هر گوشی که تازه وارد بازار میشه یه سری مشکلات داره حتی ایفون .سونی .الجی.اچ تی سی و… الان چیزی که مشخص هستش اینه که الجی با سامسونگ خیلی فاصله داره و به نظر من این گوشی با این قیمت هیچ حرفی برای گفتن نداره چون من اگه بخوام 2میلیون بدم به این میرم 2/400 میدم یه galaxy s4 میگیرم که از هر نظر که بخوای از این گوشی سرتره اونم با چه فاصله ای در ضمن پشتیبانی که سامسونگ از گوشی هاش میکنه حرف نداره .7ماهه این گوشی تو بازارهای جهانی هستش الان اومده تو کشور من و تو این یعنی این که ال جی اصلان مارو ادم حساب نمیکنه ..درست جند روز بعد از معرفی جهانی galaxy s4 تو ایران هم معرفی شد این یعنی احترام به همه مشتریها چیزی که الجی اصلا چیزی دربارش ندونه .

    1. body می‌گوید

      باسلام و احثرام ، 2ست عزیز ebi.a باید بگم من روی هیچ شرکت خاصی تعصب ندارم، مخصوصا ال.جی!! بده که یه شرکت از اندروید خالص استفاده میکنه؟؟ حالا اینجارو داشته باش:
      1.حرف بقیه سایت ها کیلویی چند؟ ماهم بریم چندکیلو بخریم!! رابط کاربری تاچ ویز؟؟ ،منظورت همون آی او اس کپی شده برای اندروید سامسونگه؟ بابا بی خیال ، همه دیگه اینو میدونیم که با لانچرهایی که موجوده میشه اینو جابه جا کرد.!
      2.سامسونگ با ال.جی بایدم فاصله داشته باشه، هرجا میری ، میبینی تبلیغات سامسونگ اونجاهست.بااین خرجایی که کرده.
      3.درمورد سامسونگ باید بگم که خیلی طمعکاره و برعکس ،مردم ایرانو ساده لوح حساب کرده.البته اینانظر من بود -قسمتی از متن موجود نیست- خخخخ . باشد که رستگار شویم. ادمین جان هوامو داشته باش.

  13. Body می‌گوید

    ببخشید. آواتار عزیز. اس 3 همانی نبود که توی دست یکی از افراد منفجر گردید؟ اس 3 همانی نبود که درحال کاردادن برای افرادی ناگهان از چرخه زندگی خارج گردید ؟حرف از شرکت شد! شرکت سازنده اش کسی نبود که از آیفون کپی کرد و تاچ ویز رابط کاربری تکراری و زننده رو بوجود آورد؟ شرکت سازنده اش کسی نبود که با وجود سیستم عامل پرطرفدار اندروید، برای خود سیستم عامل بادا را طراحی و تولید کرد؟!؟ خخخخخخ.
    آیا شرکت سازنده اش کسی نبود که گوشی بی مصرف و بیهوده ای به نام سامسونگ جی تی-اس 3770 را تولید کرد که اکنون در دستم است و ازش بسیار ناخشنود میباشم؟! خخخخخ

  14. avatar می‌گوید

    با سلام
    آندرویید سیستم عامل خیلی عالی و جالبیه ولی به شرط اینکه افکت های گرافیکی مثل تاچ ویز سامسونگ یا سنس اچ تی سی بهش قدرت بده بخاطر همینه که فروش این دو شرکت هم تقریبا بالاتر از بقیه شرکت های دیگست
    من اکثر مدلای این دو تا شرکت رو دوست دارم
    در عوض شرکت هایی مثل ال جی و هواوی و … که گوشی های اندروییدی تولید میکنند به صورت ساده و خام روی گوشی سوار میکنند و به بازار میفرستند.نمیگم اینطور بده بلکه بعضی از مشتری ها هم به همین خاطر این گوشی ها رو میخرن ولی بازم با گذشت فناوری یک ساله بعد از تولید گلکسی اس3 بازم اس 3 رو اکثر مشتری ها به این گوشی ترجیح میدن حتی از خیر دوربین 13 مگا پیکسلی این گوشی هم میشه گذشت چون قابلیت ها و قدرت های اضافه سامسونگ رو دوربینش رو میشه برتر از 13 مگا پیکسل ال جی دونست
    به هر حال انتخاب با خودتونه

  15. Body می‌گوید

    خوشحالم که این اتفاق افتاد… والا از سامسونگ چیزی ندیدیم. ببینیم ال جی چه میکند؟! امیدوارم فروش خوبی توی ایران داشته باشه ، البته با قیمت واقعی خودش.

  16. یی می‌گوید

    قیمتش فقط 30 دلار با s3 فرق داره بنابراین بیشتر از 1700 نمیارزه

  17. میترا می‌گوید

    یک میلیون و 900 گرون نیست!

  18. حمید مومنی می‌گوید

    وقتی با ال سی دی یا دی پی ای ۳۲۰ به بالا کار کنی دیگه بقیه گوشی‌ها واست بیکیفیت میشه، ال جی معمولا پایین بوده اما انگار اپتیموس‌جی عالیه

  19. مهرداد می‌گوید

    مشخصاتش که خیلی عالیه. به نظر من قیمتش هم با توجه به گوشی های بازار زیاد گرون نیست فقط آدم مردد می مونه وایسته منتظر اپتیموس جی پرو یا بره سراغ همین

  20. Mj2012 می‌گوید

    به نظر من بعد از نکسوس 4 ال جی داره سعی می کنه فاصله خودش رو با بقیه کم کنه. مطمئنا اپتیموس جی میتونست این فاصله رو تو ایران کمتر کنه اما کاش حداقل زمستون 91 به بازار می اومد نه الان! اگر چه بازم جلوی گوشی های پلاستیکی بازار حرف زیادی برای گفتن داره.. :)

  21. مهدی می‌گوید

    گوشی فوق العاده ایه